Welke drumcomputer - Sega Megadrive

LOWtense

Hallo!
Ik heb in een retrobui mijn Megadrive weer eens aangesloten en me verbaasd over de muziek achter enkele games... (ThunderForce-series en de Streets of Rage serie + Sonic's e.d.).

Waarom zelf niet een Sega retro-sound maken? Met een VOPM VST-I (die de Yamaha YM2612 soundchip in de Sega nabootst) kom ik al een aardig eind qua instrumenten maar nu loop ik vat op een drumkit.
Ontwikkelaars maakten meestal gebruik van samples dus mijn vraag is:

Welke drumcomputer hoor jij terug in bijgevoegde mp3?

Komt uit Thunderforce 4. De snaredrum heeft een behoorlijk soort van "Whoooosssshhh" (klinkt raar maar luister goed....")

Cheers!

Attachments

• Thunder Force IV.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 112
De geluiden in een megadrive worden opgewekt door een Yamaha FM chip.
Als je bijv. de muziek van Sonic Spinball luisterd is het net een DX7 demo.
De drum geluiden die ik echter hoor kan je met elke willekeurige drum-synth maken (simmons) maar deze sounds vind je in veel (digitale)drumcompu's uit de 80's , akai xr10 allesis hr noem maar op.
Zelf denk ik dat je met een simmons het beste resultaat zult krijgen

Ik heb in een retrobui mijn Megadrive weer eens aangesloten en me verbaasd over de muziek achter enkele games... (ThunderForce-series en de Streets of Rage serie + Sonic's e.d.).

Waarom zelf niet een Sega retro-sound maken? Met een VOPM VST-I (die de Yamaha YM2612 soundchip in de Sega nabootst) kom ik al een aardig eind qua instrumenten maar nu loop ik vat op een drumkit.
Ontwikkelaars maakten meestal gebruik van samples dus mijn vraag is:

Welke drumcomputer hoor jij terug in bijgevoegde mp3?

Komt uit Thunderforce 4. De snaredrum heeft een behoorlijk soort van "Whoooosssshhh" (klinkt raar maar luister goed....")

Cheers!
Streets of rage 2 blijft zo vet, en zeker de muziek, vooral de eerste (the streets) en derde stage (pretpark) :D , ik heb daarvoor ook de utimate collection voor ps3 gekocht.

Back