Met de KP3 "memory" besturen

makko

Stamgast
Hallo daar!

Zoals de titel al aangeeft zou ik graag met het touchpad van de kp3, de X/Y as van memory willen besturen. Dit is een simpel maar wel heel vette vst plugin, waar je met je muis veel controle hebt over je glitches.

Download: http://www.whitenoiseaudio.com/memory/

Maar jammergenoeg krijg ik het niet voorelkaar. Ik heb de "pad touch" al op verschillende standen gezet, maar ik neem aan dat ik een Note message moet uitsturen om een muisklik te simuleren.
Als ik de x/y as van memory wil linken, pakt ie wel het cc nummer van de kp3 over, maar word verder niet bestuurd.
Ik heb het zowel over midi als usb geprobeerd. En ik gebruik fruityloops (maar ik denk dat het probleem eerder ligt bij verkeerde instellingen van mijn kaosspad).

Is er iemand die hier meer verstand van heeft (met kp3 zou handig zijn :D), en voor elkaar weet te krijgen wat ik wil, en ook nog eens zin heeft om het me uit leggen? :kimono:

groet makko!

Ik heb net een KP3 overgekocht hier op Synthforum.

In de loop van volgende week verwacht ik hem in huis te hebben.
Ondertussen vond ik op de website van Korg de handleiding en Quick-start-guide.

Mogelijk vind je daarin het antwoord op je vraag.
Ik ben in ieder geval ookal van plan de touchpad te gebruiken om de X/Y van m'n softsynths aan te sturen. :okdan:

Ook zo'n dorst... ? :biertje:

Dank je Sjaak!

Ik heb zojuist de website bekeken en ik denk dat mits enkele aanpassingen voor mijn software, het zeker moet lukken om functies in mijn DAW en VST's te besturen.

Back