fusebox omdraaien in preamp (omzetten van 110 naar 220)

jdieks

Ouwe rot
hey,

ik heb een art mpa gold uit amerika besteld. volgens art zelf moet je gewoon de fusebox omdraaien om hem in europa te gebruiken. maar toen ik dat ding openschroefte zag ik op de plek van de "fusebox" een spoel waar kabels vast in zitten.

lijkt me onzinnig om die om te draaien, aangezien de kabels dan nog gewoon op dezelfde plek in de spoel zitten.

maar ik bedacht me net dus, zou de fusebox IN die spoel kunnen zitten?

thanks..

ja, nou, ik had een e-mailtje van art zelf gekregen wat ik moest doen.. ze zeiden idd dat "near" the powersocket een fusebox zit die ik om moet draaien...

maar alles wat near de powersocket zit is die spoel. (ja, en de xlr pluggen... maar het lijkt me niet de bedoeling om die om te draaien :) )

maar er zit dus in die spoel een schroef waar een soort was op zit (voor de garantie neem ik aan). dus misschien dat als ik die los draai dat ik dan de fusebox uit de spoel kan halen ofzo... maar ik ga daar liever niet aan rotzooien als ik eigenlijk geen idee heb wat ik doe :P

Meestal is zo'n "schroef" een instel-pot en die was is zodat er niet "zomaar" aan gedraaid wordt. Waarschijnlijk regelt die iets van de voeding. anders een foto maken en die hier opsten.

ik krijg van groovatron gewoon een kabeltje.. dat met een omvormer lijkt me toch een stuk makkelijker en dan weet ik zeker dat ik niks opblaas :)

toch bedankt!

Back