ervaringen Behringer MX2004A Eurorack Mixer

D-Joriz-

99% disabled
zou dit wat zijn?
goeie kwaliteit?
enz enz enz..

ik hoor het graag,

cheers joris

Ik heb er eentje gehad, tweedehands. Het duurde geen half jaar voordat 1 kanaal niet meer werkte, en de fader kraakten enorm. Ik heb hem alleen maar thuis gebruikt, en nooir rare dingen mee gedaan.

Ik heb er dus geen goede ervaringen mee.

Ik een een 1604A (te koop staan) en jarenlang gebruikt zonder problemen. Natuurlijk is de geluidskwaliteit niet optimaal, maar daarentegen kosten ze ook 'niets' en voor dat geld krijg je redelijk veel (kanalen, auxes, bussen en routingmogelijkheden).

ok, maar dat is dan een uitzondering? offe is de kwaliteit echt zo bedroevend? ik kan er aan second hand halen voor 100 ootjes
das wel een redelijke prijs toch?

Ik heb er eentje gehad, tweedehands. Het duurde geen half jaar voordat 1 kanaal niet meer werkte, en de fader kraakten enorm. Ik heb hem alleen maar thuis gebruikt, en nooir rare dingen mee gedaan.

Ik heb er dus geen goede ervaringen mee.

Mijn werkpaard is nog steeds een 2004A en die zit in een flightcase gemonteerd, dus gebruik ik hem zowel op het podium, in m'n huis studiootje en waar die maar nodig is. Met een tweetal Lexicons, Stanton CD speler, MX882 en een Neutrik Patchbay kan die alles aan, al heb ik het soms het idee dat de snoeren duurder zijn dan de knoppenkastjes :) In ieder geval ben ik helemaal blij door de patch mogelijkheden.

Zo nu en dan staat er wel eens een 'prof' achter de knoppen en die is dan verbaasd dat die Behringer toch wel meevalt. Een Patchbay is beslist aan te raden als je de volledige vrijheid wilt hebben over de Inserts, Alt-uitgangen en Aux mogelijkheden (Eén Aux gebruik ik op het podium als Monitor).

Misschien niet de allerhoogste kwaliteit wat geluid aangaat, maar op het podium uitstekend (mooie resultaten gehad, zelfs met akoestische en microfoon versterkte instrumenten), als je maar niet te hard wilt gaan loeien! Samen met een set Behringer EuroLife actieve boxen (4x215 en 4x212) ben ik onafhankelijk van een zaaleigenaar :)

Wout

heb een tijdje een mx1602 gehad. prima ding kwalitatief gezien, geluid ietsje minder maar ligt er maar net aan wat voor muziek je maakt. voor mijn spacey new age dingen die kraakhelder moeten klinken vond ik het wat minder geschikt, maar als ik zo naar je ava kijk...:D

niet te hard loeien? wat bedoel je daar precies mee wout?
je bedoeld dat je niet alles vol open moet zetten qwa gain,channel volume,s?

heb een tijdje een mx1602 gehad. prima ding kwalitatief gezien, geluid ietsje minder maar ligt er maar net aan wat voor muziek je maakt. voor mijn spacey new age dingen die kraakhelder moeten klinken vond ik het wat minder geschikt, maar als ik zo naar je ava kijk...:D

haha je bedoeld dat ik de jaren90 muziek wel kan produceren met dat ding?
ik wil wel kwaliteit .. schaal 1 op 10 wil ik minimaal een 7

haha je bedoeld dat ik de jaren90 muziek wel kan produceren met dat ding?
ik wil wel kwaliteit .. schaal 1 op 10 wil ik minimaal een 7
Dat haalt'ie wel. Als je CD kwaliteit op een 10 zet, dan komt er in de studio wel een 9 uit. Hou er natuurlijk wel rekening mee dat de UNIVERSELE apparatuur niet bestaat. Geen enkel stukje gear is neutraal, zelfs snoertjes niet! Een Moog en een Nord gaan er uitstekend doorheen, maar ga je een Capybara tot het uiterste drijven, dus hoge volumes met waanzinnige bassen en fluitend hoog, goed voor in een Omnimax film, tja, dan is een Behringer misschien een beetje... smal? ;) Om slagwerk, bas, zang en gitaren uit te mixen geen probleem.

Maar even over het aanbod... Ik heb mijn MX2004A nog in guldens betaald en eerlijk gezegd mag die €100 wel een stukje minder, of je moet het geen probleem vinden. €75 zou ik redelijker vinden.

Ik ben al wat langer in deze markt en misschien niet zo erg verwend, maar in de zeventiger jaren van de vorige eeuw zou zo'n ding toch gauw een fl 15.000.- hebben gekost... Dus ik vind het al gauw geweldig :)

Wout

hij staat voor 100 ootjes te koop.. maar ik moet wel de kwaliteit behouden,
nu ik het produceren aardig door heb ga ik me op de kwaliteit richten.
dat wil nu nog wel eens tegenvallen maar een mixer is wel een must hier

Wat mag je verwachten voor € 100?
Ik zou het zo bekijken: als de mixer je niet bevalt kan je hem altijd weer voor een ongeveer gelijk bedrag doorverkopen, dus een grote buil val je er niet aan. De mogelijkheden zijn behoorlijk groot en daar kun je weer veel van leren. Maar ik weet niet wat er nog meer in de studio staat, maar als je bijvoorbeeld de 8 Inserts wilt gebruiken, dan moet he natuurlijk wel iets hebben om te inserten. Zelf kan ik een tweetal Nord G2 inzetten, zodat een compressortje of vier en wat filters en aanverwante artikelen tot de mogelijkheden behoren.

Heb je een beeld wat een wat uitgebreidere mixer kan, dan is wat rondkijken naar een ander en meer kwalitief ding wel aan te bevelen, al is dat eigenlijk een leuke manier om te zeggen: "Even doorsparen!" :)

Wout

hij staat voor 100 ootjes te koop.. maar ik moet wel de kwaliteit behouden,
nu ik het produceren aardig door heb ga ik me op de kwaliteit richten.
dat wil nu nog wel eens tegenvallen maar een mixer is wel een must hier
is wel erg goedkoop?
een grote financiele bult kan je je niet vallen

nou Niel..
als jij je eerste platen er mee hebt gemaakt ga ik hem ook halen
als ik dan net zulke beukplaten als jou ga maken8~
maar ff ter zake..
ik ga het gewoon doen ... je kan jezelf dan indd niet echt een dikke financiele bult vallen..

bedankt weer:biertje:

Back