Synth op mic kanaal aansluiten

Arne AITW

Ingeburgerd
Goeden avond iedereen, ik ben sinds enkele weken terug met synthjes beginnen spelen. Ik heb mij een mackie onyx 8 mixer gekocht omdat ik niet veel plaats had in de kast en maar een 6 tal kanalen nodig heb. Nu blijkt dat deze mixer maar 2 line kanalen heeft, de andere zijn mic kanalen.

Hoe sluit ik mijn synths best aan op deze mic kanalen? Ik heb al wat gelezen over zo een DI box maar ik snap er nog steeds niet veel van. Ik ben er 20 jaar uit geweest... Kan iemand mij zeggen wat er juist moet gebeuren en waarom? Ik zou graag op zowel kanaal 3/4 als 5/6 een xlr ingang en een trs ingang willen gebruiken.

1. kun je op je macie line/Mic switchen?
2. zit er een volume knop op je synth?

Je synthesizers sluit je aan op de line in ingangen van de Mackie.
8 line ingangen aan de achterkant van de mixer. 1en 2 kunnen zowel jack pluggen als xlr pluggen in. Even de handleiding erbij pakken, daar staat alles in.

1000003221.jpg

Die mic kanalen hebben een insert. Als je daar een trs kabel in doet kun je er 1 mono kanaal insturen van een synth.

Bedankt voor de hulp, nu zie ik inderdaad toch dat die trs ingangen van kanaal 3, 4, 5 en zes toch line kanalen zijn. Hoe komt het dan dat de gain knop boven op mijn mengpaneel bij deze ingangen niet werkt? Mijn michigan synth komt heel luid binnen en mijn 303 moet ik met mijn level knop best wat wat bijgeven.

En ik kan dus zowel in ingang 3,4,5 en 6 een trs monokanaal van een synth inpluggen dan?

Ik zie wel dat de gain bij 1 en 2 van -20 tot 40db gaat en bij 3,4,5 en 6 staat er U tot 60db. Waarom is dat?

De gain bij 1 en 2 gaat ook van 0dB ("Unity", vandaar de U) tot 60dB, als het ingangssignaal van een XLR komt. Gebruik je een 1/4" jack, dan gaat het van -20dB to 40dB en heb je 0db op 12 uur.

Back