SH-101 modificeren

Ollie94

BOING BOEM CHACK
Hey!
Ik ben al een paar maanden trotse eigenaar van een SH101!
Ik was nog eens wat aan het googlen en botste op een intressante blog/foto. Leek me wel vet! Weet wel niet de waar, wie, hoeveel van deze update shizel?!
Weet iemand wat meer over dit gepimp van analoge synths? Of is er iemand in de lage landen die dit ook doet voor een aangename prijs?
Merci!
Ollie

Attachments

• 101mod.jpg
    101mod.jpg
    28 KB · Bekeken: 119
Doe je 101 een plezier en laat hem zoals die is. pls :)
en als je zo graag een gemodde wilt, zoek er dan eentje op die al is gemod en verkoop diegene die je nu hebt.

En die 101 is al dik zat zonder dat die gemod is.

lfo mod is de enige mod die ik zou uitvoeren, maar inderdaad ik zou vooral van dat pracht ding af blijven.

wasp modden :P

alles moet gemod worden :stupid

maar verbetering mods :luv:

lfo mod is de enige mod die ik zou uitvoeren, maar inderdaad ik zou vooral van dat pracht ding af blijven.

wasp modden :P

alles moet gemod worden :stupid

maar verbetering mods :luv:

Damn! Een :hallelujawasp:halleluja Da is de eerste synthesizer die ik in mijn leve zag! Ik dacht dat alle synths er zo uitzagen toen ik 6 was 8o)! Die wil je toch niet modden?! :{

lol

Roman, wedde dat jij die van jou die je volgende week hebt zelf gaat probere modden en dan verklote?! ;):okdan:
Idd de LFO en mss de sub bass ofz! Weet ik veel, twas maar een idee!

I'l keep you guys in touch en Roman, veel plezier met je 101, hij is het geld waard

groete!
Ollie

Laatst gewijzigd:
Doe je 101 een plezier en laat hem zoals die is. pls :)
en als je zo graag een gemodde wilt, zoek er dan eentje op die al is gemod en verkoop diegene die je nu hebt.

En die 101 is al dik zat zonder dat die gemod is.

Hij kan vetter worden.p

Je moet alles modden als je dat wil.
Je synths moeten voor jouw werken, jij niet voor hun.
De behuizing is maar de behuizing. Het gaat om wat er in zit.

Zo denk ik er over.
groetje,
Maarten

Modden die handel!

Modden die handel!

Ik krijg altijd zo'n opgevoerde-brommer-gevoel van al die mods... =(
Maar inderdaad, een 101 is al zoooooo dik, daar hoef je echt niks meer aan te doen. 8D

Attachments

• ZUNDAPP ST sc.jpg
    ZUNDAPP ST sc.jpg
    247,2 KB · Bekeken: 86
Hij kan vetter worden.p

Je moet alles modden als je dat wil.
Je synths moeten voor jouw werken, jij niet voor hun.
De behuizing is maar de behuizing. Het gaat om wat er in zit.

Zo denk ik er over.
groetje,
Maarten

Precies.

Ik krijg altijd zo'n opgevoerde-brommer-gevoel van al die mods... =(
Maar inderdaad, een 101 is al zoooooo dik, daar hoef je echt niks meer aan te doen. 8D

Niet mee eens.....de 101 is nu al vrij oud dus best wel al uitgemolken qua sound......mods erop nieuwe sounds.....:dj:

ps dit is de eerste Zündapp die ik zie die er wel mee doorkan btw.....heeft dat opvoeren toch nog zin........

gelijk hebben jullie

maar ik vind het wel jammer als je slecht uitgevoerde of half werkende mods te koop aangeboden ziet worden..
of dingen te koop ziet waar een bruut met een zaag ingezeten heeft ofzo..

als je mod doe het goed.. tenzij je ECHT van plan bent het nooit meer te verkopen.

bovenstaande mod ziet er wel goed uit, als het elektrisch ook in orde is (voldoende beveiligd) is het vast en zeker een enorme meerwaarde

Niet mee eens.....de 101 is nu al vrij oud dus best wel al uitgemolken qua sound......mods erop nieuwe sounds.....
Niet mee eens.. als je nieuwe of andere sounds wil, koop een andere synth.

Zo bedoelde ik dat niet......8)

De 101 heeft een geluidskarakterestiek die nu uitgebreidt wordt door mods....dus meer sounds uit het zelfde doosje......en nog analoog ook....

maar deze discussie wordt hier veel te vaak gevoerd dus ik kap ermee....*D

Eens of niet, je kunt een 101 beter modificeren dan kapotslaan zoals in de jaren 80 regelmatig gebeurde.
Daarnaast is het uiteraard per eigenaar zijn/haar keus om wel of niet te modificeren, daar kunnen puristen weinig over zeggen. Die zorgen er wel voor dat er iig een paar originele versies blijven bestaan :D

Dus als je wat meer wilt weten over 101 mods, check bijv. deze site ff:
http://waveformless.blogspot.com/2008/07/sh-101-novamod.html

of deze:

http://www.circuitbenders.co.uk/synthmod3.html

ik kijk bij dit soort dingen altijd eerst even hoeveel exemplaren op deze planeet rondzwerven.
groeten,
jeroen

Hoe doe je dat? Heb jij een synth radar systeem in die schuur van je? Of bel je iedereen even op....:confused: ;)

ik bel dan even op.................................

:mega:

vaak is met vriend google wel ergens een globale oplage te vinden, heb ik voor de sh101 niet gedaan, ze zijn niet erg zeldzaam.

maak ik ben redelijk vaak tegengekomen dan de zaag in museum stukken werdt gezet, daar heb ik soms wel moeite mee.
groeten,
jeroen

don't fight baby's! Het was maar een vraag ;)
Ik hou zo veel van mijn SH101 dat ik hem zeker niet ga verkloten!
Het gemod zal tog ook niet voor de komende dagen(maanden) zijn: heb juist een pioneer DJ instalatie gekocht dus tijdelijk geen budget meer ;)
peace!
Ollie

Jaaaaaaa maar ik ben (zo goed als) 15 jaar en heb 5 euro zakgeld per week!

Jouw gearlist heb je op je 15 anders ook bij elkaar gespaard:

Gearlist: Korg MicroKorg, Roland D2, Yamaha Sampler, Casio VL-Tone, MacBook, E-MU Midi-KeyBoard, Korg Legacy Analog Edition, Roland TD-6 Electric Drumkit, wat gitaren, Marshall versterker, Acoustisch drumkit, goeie Microfoon, echokast, behringer mixer, Wesc Headphone, Ableton and much more!

Back