SH-101 modificeren

Jaaaaaaa maar ik ben (zo goed als) 15 jaar en heb 5 euro zakgeld per week!

hehe
zo was ik 10 jaar terug ook bezig.. :okdan:

maareuh, wees toch voorzichtig als je gear gaat modden, ik herinner me dat ik toch ook een paar blunders heb gedaan destijds :dubbel: .. en idem met kopen/verkopen van spullen
dat je je later niets beklaagt...

in 'Meirksem' is er op die grote baan bij die kerk (lekker vaag doen) een ouderwetse niet perse kleine electro zaak die geen schandalige prijzen vraagt voor switches, resistors, kabeltjes of potmeters. Anders gaan we samen is ? Dan kom ik daar ook nog eens binnen.

Jaaaaaaa maar ik ben (zo goed als) 15 jaar en heb 5 euro zakgeld per week!

Je bent wel goed bezig! :okdan:

Laat alleen een mod uitvoeren als ie van toegevoegde waarde is...

Een maat van me had zn 101 gemod met een overdrive en dat klonk niet slecht. Wel was ie zo slim om een draaiende potmeter te nemen waardoor de hoeveelheid overdrive ingesteld kon worden.

Op mn mc202 heb ik een distortion mod, met slechts een aan/uit schakelaar, welke niet "gedoseerd" kan worden. Achteraf gezien zou een draaiende potmeter hiervoor beter zijn geweest.

De semi-modulaire mod op mn mc202 is afgelopen jaar door Analogue Solutons uitgevoerd, zie foto en hier heb ik totaal geen spijt van

202mod-f.jpg

Jouw gearlist heb je op je 15 anders ook bij elkaar gespaard:

Die is begonnen toen ik 11 jaar was, met synthesizers te "lenen" van mijn papa :)
Idd wel een redelijke opstelling voor een 15 jarige ;)
De mods zijn niet voor nu, maar mijn SH101 loopt niet weg ;)

Je bent wel goed bezig! :okdan:

Laat alleen een mod uitvoeren als ie van toegevoegde waarde is...

Een maat van me had zn 101 gemod met een overdrive en dat klonk niet slecht. Wel was ie zo slim om een draaiende potmeter te nemen waardoor de hoeveelheid overdrive ingesteld kon worden.

Op mn mc202 heb ik een distortion mod, met slechts een aan/uit schakelaar, welke niet "gedoseerd" kan worden. Achteraf gezien zou een draaiende potmeter hiervoor beter zijn geweest.

De semi-modulaire mod op mn mc202 is afgelopen jaar door Analogue Solutons uitgevoerd, zie foto en hier heb ik totaal geen spijt van

202mod-f.jpg

Niiiiice mods!
Ik wou ook een Overdrive mod! Idd een potmeter zou het wat easy zijn :)
Thanx vo de tip!

in 'Meirksem' is er op die grote baan bij die kerk (lekker vaag doen) een ouderwetse niet perse kleine electro zaak die geen schandalige prijzen vraagt voor switches, resistors, kabeltjes of potmeters. Anders gaan we samen is ? Dan kom ik daar ook nog eens binnen.

Ok! Hoe vager, hoe beter!
Ik heb tog nog wat potmeters/weerstanden/switches voor mijn circuit bends!
Check mijn filmpje op Facebook!

Die mods van de MC-202 zijn ook mogelijk op de SH-101......ze zijn aan de binnen kant qua structuur bijna identiek..:yamaha:

Gewoon modden die handel!! mits goed gedaan.
Al die verzamelaars praat of van die roland rukker nerds om hem orgineel te laten :mega:

melken die synth!

Mooi gedaan hoor, die MC-202. Mijn SH-101 had, toen ik hem kocht, een modulatie en filter mod en daar was ik al heel blij mee. Ik zag hem laatst weer op Marktplaats staan.

hehe
zo was ik 10 jaar terug ook bezig.. :okdan:

Gooooeeeeeeed nieuws uit zakgeldland! 1 euro extra per week wegens een goed rapport! Nu zien dat ik het niet uitgeef aan chips tijdens de middagpauze (op de hoek van de straat vant school ;) )
srry

Mijn SH-101 gaat volgende week binnen in de muziekwinkel voor een check/reparatie! Kan met het modweel de lfo niet verandere :smeris:
Dan is ie ineens schoon vanbinnen zodat de modder in kwestie niet moet stofzuige in mijn synth ;)

Peace!

Back