Wie gebruikt zTracker (of andere trackers)

druid

Ouwe rot
Hey,

Kwam net in een of ander draadje tegen ztracker tegen, dat gebruik ik ook als sequencer. Ben iets van 13 jaar geleden begonnen met muziek maken op een atari 1040ST met noistracker en YMtracker... altijd verslaafd aan gebleven. Tegen woordig gebuik ik voornamelijk zTracker en m'n midi spul.

Wie gebruikt nog meer trackers? (ook niet midi trackers?)

DRUID

PS: Cadra, wat bevalt jou eigenlijk niet aan zTracker?

Ik!

Ik gebruik ook Ztracker (wanneer komt Ztracker 2 nou eindelijk eens??), ben begonnen met Impulse tracker, die heb ik een jaar of 6 gebruikt. Ben nu dus bezig met Ztracker en midispul.

Cool,

Ik heb welles met Chris (de maker van zTracker) gechat, ik heb aangeboden te helpen beta-testen voor zt2. Hij zei toen de draad weer op te willen pakken... maar ik hoor eigenlijk heel weinig van hem. (als in helemaal nix) Ik merkte ook aan z'n gedrag dat ie niet echt heel fanatiek meer was wat betreft software schrijven... maar misschien....

Hij gebruik nu zelf naast zt vooral veel ableton live en z'n Alesis MMT 8 hardware sequencer...

Ik kan echt helemaal nix worden met cubase/logic of de hardware sequencer van m'n Korg Trinity, maar ik heb ook gewoon iets van 13 jaar ervaring met elke dag met de tracker werken... dus ben ik heel blij met zt... ook al blijft het bij de versie die er nu is...

Ik heb een dus een Korg Trinity met de (playback)sampler uitbreiding en een ingebouwde Prophecy monosynth, waar je naar mijn mening super veel uit kan halen als je het als een soort hardware tracker benaderd... voor de analoge sounds rn andere synthetische sounds die ik toch een beetje mis op de Trinity heb ik van de week een Waldorf Micro Q besteld, waarmee ik denk dat ik voor een tracker dan toch wel een super vette setup heb... *D Om de boel aan te sturen gebruik ik een Evolution UC16 controller als usb-midi interface zo heb ik ook nog live controle over de parts... wat je ook vaak niet goed met trackers kan...

Ben benieuwd hoe jouw/jullie midi/tracker setup(s) er uit zien...

Ik gebruik heb aodix ook een hele tijd gebruikt... Arguru heeft een heleboel goede trackers ontworpen... hij houdt er aleen vaak mee weer mee op.

Madtracker is niet helemaal mijn ding.

Ik heb ook psycle en renoise(noistrekker) wel veel gebruikt....

Druid

Ik gebruikt BuzzTracker dagelijks.

Goed concept en veel modules.

MIDI zuigt alleen.

Ik heb de volgende trackers gebruikt:
Multitracker Module Editor - eerste 32 kanalen tracker, erg goed, maar niet doorontwikkeld
Screamtracker - uitstapje naar wat anders, beviel niet zo erg goed hoewel er leuke features inzaten
DigiTrakker - Superdesuup, verschrikkelijk goede tracker, perfect voor Gravis Ultrasound (SoundBlaster geluid was helaas ruizerig bij deze tracker)
Madtracker - Even kort gebruikt, ik kon niet wennen aan de interface (lees: sneltoetsen) die van FastTracker was overgenomen.

Nu gebruik ik FruityLoops. Ik vind dit een lekkere kruising tussen een tracker-achtig programma en een cubase-achtig programma.

Ik gebruikte vroeger altijd Impulse Tracker, later ben ik over gestapt op Buzz maar sinds ik bezig ben met hardware synths heb ik de trackers niet meer aangeraakt. Alleen de laatste tijd ben ik weer bezig met buzz en VSTI.

Origineel geplaatst door druid
Ik gebruik heb aodix ook een hele tijd gebruikt... Arguru heeft een heleboel goede trackers ontworpen... hij houdt er aleen vaak mee weer mee op.

Madtracker is niet helemaal mijn ding.

Ik heb ook psycle en renoise(noistrekker) wel veel gebruikt....

Druid
das inderdaad jammer van arguru: hij kapt er steeds mee :(

Back