classic TR-808 eighties beats op youtube

Harlem Nights

Stamgast
Was ik weer :mega: .. Na de LinnDrum topic nu 2 filmpjes gemaakt over de jonge jaren van de Roland TR-808:

Deze Korg Electribe SX heb ik pas overgenomen hier op t forum en hij heeft wel wat, erg veel synthesis / mod / filter mogelijkheden. Ik had bijv geen idee hoe Vincent Clarke het druppeltjes effect in Yazoo / Situation gemaakt had - zeker niet met een 808 - maar op de SX kom je redelijk in de buurt met een 808 pitched up kick + sawtooth pitch mod L en R + 2 pitch motion sequences + filters... Nou ja, met wat knopjes hier en daar

Heb de buizen in de ESX vervangen door JJ ECC803S, klinken stukken beter dan de originele. Al met al compleet ander instrument dan de ES1

Have fun:biertje:

Dit is erg cool gedaan! :okdan:

kan je ook classic Tom en Drumtraks beats filmpje maken ?

toffe filmpjes (duimen omhoog)

Heel knap dit en dan niet eens op de originele 808!
Je hebt goed geluisterd naar de oude platen en hoe ze drumtechnisch in elkaar zitten. Hulde :halleluja

Edit: ook de andere filmpjes zijn goed! :okdan:

Laatst gewijzigd:
Teeeeeeering! :okdan:

Die gepitchte snare, dat kon de originele TR-808 toch niet?

Klopt Lotuz.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoelang je gemiddeld per nummer bezig bent geweest (niet dat ik daar wat aan heb, maar gewoon voor de weet) en of je nog speciale truukjes hebt toegepast om de drums uit de nummers te filteren (zodat je hoort hoe de drumtrack is opgebouwd).

Edit: Ik lees hier al hoe je het hebt gedaan.

Laatst gewijzigd:
Heel knap dit en dan niet eens op de originele 808!
Je hebt goed geluisterd naar de oude platen en hoe ze drumtechnisch in elkaar zitten. Hulde :halleluja
en daar gaat het ook allemaal om, WAT je er mee doet qua pattern programming...

idd goede oren qua namaken!

:biertje: props !

Je hebt super leuke filmpjes en echt een talentje. Knap dat je die drumpatterns zo goed hebt kunnen ontleden. Het My mine baslijntje van hypnotic tango is geniaal.

Wist alleen niet dat er electronice toms op een 808 zaten. :)

Gaaf hoor.

Back