Harlem Nights
Stamgast
Was ik weer
.. Na de LinnDrum topic nu 2 filmpjes gemaakt over de jonge jaren van de Roland TR-808:
Deze Korg Electribe SX heb ik pas overgenomen hier op t forum en hij heeft wel wat, erg veel synthesis / mod / filter mogelijkheden. Ik had bijv geen idee hoe Vincent Clarke het druppeltjes effect in Yazoo / Situation gemaakt had - zeker niet met een 808 - maar op de SX kom je redelijk in de buurt met een 808 pitched up kick + sawtooth pitch mod L en R + 2 pitch motion sequences + filters... Nou ja, met wat knopjes hier en daar
Heb de buizen in de ESX vervangen door JJ ECC803S, klinken stukken beter dan de originele. Al met al compleet ander instrument dan de ES1
Have fun
.. Na de LinnDrum topic nu 2 filmpjes gemaakt over de jonge jaren van de Roland TR-808:Deze Korg Electribe SX heb ik pas overgenomen hier op t forum en hij heeft wel wat, erg veel synthesis / mod / filter mogelijkheden. Ik had bijv geen idee hoe Vincent Clarke het druppeltjes effect in Yazoo / Situation gemaakt had - zeker niet met een 808 - maar op de SX kom je redelijk in de buurt met een 808 pitched up kick + sawtooth pitch mod L en R + 2 pitch motion sequences + filters... Nou ja, met wat knopjes hier en daar
Heb de buizen in de ESX vervangen door JJ ECC803S, klinken stukken beter dan de originele. Al met al compleet ander instrument dan de ES1
Have fun