classic TR-808 eighties beats op youtube

Ik zou dan liever de 808 hebben.

Opzich we weer lekker dit, hellaas niet zo overtuigend als de Linddrum beats

Ondanks de goede programering vind ik de linndrum ES1 versies ook beter...misschien omdat het karakter van een tr808 niet in samples is te vangen :P

Veel dank allen tnt :D:D

Tja wat is beter - voor mijzelf meer een leerschool dan een wedstrijd, ik merkte al bij het doornemen van de soundset dat je met 808 samples compleet anders moet werken dan met LinnDrum samples... Lat lag wel stuk hoger zo bekeken. De 808 sampleset op zich klinkt in vergelijking ronduit saai, maar hij gaat werken - en hoe! - met synthese, EQ en fx en je loopt daarbij op 1 apparaat (ESX) natuurlijk al snel tegen beperkingen aan

Vandaar ook de synthparts en synthdrum solo's erbij ;-)

In de instrumentale versie van 'hypnotic tango' komt in het prachtige intro de bassline even voorbij zonder delay:

Desondanks had ik deze niet meteen, pas toen ik hem over 3 octaven probeerde ipv 2, achteraf simpel :-). Doe je tegenwoordig bijna nooit maar ze deden destijds bijna alles in octaven natuurlijk. De beste ideeën zijn de simpelste, wel leuk om weer achter te komen

De snare sound hiervan was wel een gedoe, met 2 snares, 2 claps en gefilterde cymbal over elkaar... Allemaal voor 1 808 snare+clap. Inderdaad valt het 808 karakter niet goed te samplen gek genoeg. Bij de Linndrum films was zoiets zelden nodig

@ romanlouis: SCI Tom / Drumtrax ben ik weinig tegengekomen behalve bij de Prince nummers, ken je er meer uit die tijd?

Wat een ontzettend gave 'memory lane' video's!!!
Echt heel goed gedaan zeg.
Mijn Electribe staat hier wat stof te happen en ik krijg spontaan zin om hem helemaal vol te proppen met vintage samples!

Ik zag dat de audio uit je video's nog beter klinken als je deze links gebruikt:

nogmaals mijn complimenten en als je je creaties (in ESX formaat) ooit wil delen op het forum, dan houdt ik me aanbevolen!

Back