Samplers met USB aansluiting.

Slipperman

Rooibosje iemand?
Tja, bij ons is het erg in op de opleiding ICT om een flash drive te hebben. Zo'n klein prul ding waar rond de 64 mb (of hoger/lager) op kan en die je in je usb poort steekt.

Nu zat ik zoeens te dagdromen en ik kwam met het volgende:

een sampler met USB aansluiting. Als die nog niet bestaan, zou het dan nix zijn??? Flash drives zijn betrekkelijk goedkoop en nog klein ook. Tis goedkoper als SCSI. En nog makkelijker ook denk ik. Gewoon ding inpluggen op de 8erkant (of de voorkant) en hoppa, 125 MB erbij... Makkelijk lijkt me en misschien nog populair ook...

Zou dit ooit verschijnen??? Bestaat het al??? Zouden jullie het kopen. Of evt. een usb expansie voor je sampler... Ook leuk maybe???

Maybe iets leuks om over te discusieren.

of minstens even slim

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij kun je op de S5000 geen USB drives aansluiten; hij is geen 'host' of iets dergelijks. De USB poort dient alleen voor communicatie met de Mac (okee, PC kan ook...:) ). De Z4, Z8 en MPC4k zijn wel host en daar kun je dus vrijwel elke USB drive aan hangen.

Voordeel boven 'n HD is wel dat zo'n flashdrive stil is, maar 128mb zit natuurlijk ook binnen no time vol...

Flashdisks kunnen tegenwoordig ook al 1GB aan als ik me niet vergis. Genoeg voor een paar drumkitjes dacht ikzelf :W

Emu heeft vorig jaar aangekondigd dat ze een USB expansiebord gingen uitbrengen voor de E4 samplers. Ben niet zeker dat het USB drives zou ondersteunen, want die USB kaart was vooral bedoeld om de E4 aan te sturen vanuit je computer, en files uit te wisselen. Speciaal voor die USB ondersteuning gingen ze tevens met een nieuw OS uitkomen, EOS 4.8. Die aankondiging is intussen al meer dan een jaar verstreken, en de laatste tijd is het wel heel stilletjes geworden rond Emu, verdacht stilletjes zelfs... =(

Origineel geplaatst door Slipperman
wel hoor. zelf kennis siert de mens. Mensen kennis siert zijn ras.

zelf kennis => zelfkennis
mensen kennis => mensenkennis

Mijn zelfkennis siert mij :D

Origineel geplaatst door David
Emu heeft vorig jaar aangekondigd dat ze een USB expansiebord gingen uitbrengen voor de E4 samplers. Ben niet zeker dat het USB drives zou ondersteunen, want die USB kaart was vooral bedoeld om de E4 aan te sturen vanuit je computer, en files uit te wisselen. Speciaal voor die USB ondersteuning gingen ze tevens met een nieuw OS uitkomen, EOS 4.8. Die aankondiging is intussen al meer dan een jaar verstreken, en de laatste tijd is het wel heel stilletjes geworden rond Emu, verdacht stilletjes zelfs... =(

Klopt , en in de Londense Turnkey staat de E4XT Ultra Platinium al bij de B-Stock voor 1999,- Pond? dat is toch een echt koopje t.o. hier en duitsland? KOmt Emu straks met een ganse nieuwe serie Bommen op de markt?? Of speelt de software markt zijn troeven uit en houden zij daarmee hunne kak in? (zoals wij hier bij ons zeggen:D ) Indien zij USB aansluiting voorzien hebben, is het dan geen koud (software) kunstje om dit te gebruiken voor externe drives ?? Raar allemaal vind ik.

Back