Onbekende mod gespot op Moog Voyager

Lacrosse

Rise of the Machines
Op youtube kwam ik een filmpje tegen van de duitse groep Kraan. De toetsenist speelt op een Moog Voyager met een voor mij onbekende modificatie. Naast de Glide / Relase switch zie je een potmeter waar hij aan draait.

Vanaf 4:14 zie je hem aan die bewuste knop draaien.

Attachments

• VoyagerMod.jpg
    VoyagerMod.jpg
    45,7 KB · Bekeken: 119
Ik zou zeggen...mail Rudi Linhard ( info (at) lintronics.de )....die zal desbetreffende mod ook wel uitgevoerd hebben... ;)

Heb ik inmiddels gedaan. Ik moet mijn Voyager toch nog laten upgraden (3.X, aftertouch etc.) Als Rudi die upgrades doet kan hij wellicht ook nog wat aanpassingen doen want ik ben nog niet helemaal tevreden over de sound van mijn Voyager. Sinds ik onlangs weer eens op een Model D heb gespeeld weet ik weer naar welk geluid ik op zoek was. Man o man, dat geluid ontroerde me gewoon!!

Heb alle upgrades op mijn Voyager al door hem laten uitvoeren (Glide, aftertouc & 3.X).

Behalve die van de slope aan te passen waardoor de sound iets meer gaat gelijken als die van de Model D....was me op dat moment iets te prijzig en zou met te lang duren om weer diezelfde dag met mijn synth naar huis te kunnen gaan.

Heb al een heel vriendelijke mail terug van Rudi. Het wordt voor mij waarschijnlijk een tweedaags evenement met hotelovernachting want ik wil de slewrate ook gemodificeerd hebben. Hoe dichter bij de D hoe beter. Rudi gaf aan inderdaad ook verantwoordelijk te zijn voor de mods van de Voyager van Ingo Bischof.

Heb al een heel vriendelijke mail terug van Rudi. Het wordt voor mij waarschijnlijk een tweedaags evenement met hotelovernachting want ik wil de slewrate ook gemodificeerd hebben. Hoe dichter bij de D hoe beter. Rudi gaf aan inderdaad ook verantwoordelijk te zijn voor de mods van de Voyager van Ingo Bischof.

Heb je toevallig ook vernomen wat de mod inhield..want ik ben er wel nieuwsgierig ernaar.... 8)

Rudi heeft het antwoord gegeven inclusief plaatje
Het is een extra volumeknop verbonden met de connector van het volumepedaal. Hij draait liever dan dat hij trapt.
Ook heeft Ingo Bischof zijn Mod en Pitchwielen met schuurpapier bewerkt zodat zijn vingers niet uitglijden als het warm en zweterig wordt op het podium.

Attachments

• VolumeMod.jpg
    VolumeMod.jpg
    40,3 KB · Bekeken: 104
Back