multimoog defect... ggrrr

discoslet

Stamgast
In hoeverre kan je je Multimoog beschadigen als je hem laat aansturen via een Kenton Pro 2?
Ik had namelijk gisteren alles aangesloten en probeerde hem uit en promt doen de filter en loudness contour het niet meer.
Deze worden aangestuurd door de S-trig toch?
Ik had zelf een kabel gemaakt van jack naar S-trig (ground naar grote plug van S-trig).

Nu doet mijn Moogje het alleen nog maar als ik de loudness bypass mode aan zet.....oftewel continue geluid...

snik...
ben bang dat het een (dure) reparatie gaat worden.

volgens mij is s-trig alleen maar voor de gate dus heeft dat niks met loudness en filter te maken (correct me if I'm wrong).

filter kun je aansturen met cv via een van de jacks naast de s-trig input. aansturen van loudness contour kan volgens mij niet.

het lijkt me overigens stug dat je deze funkties kapot maakt door verkeerd signaal naar de s-trig te sturen maar ik ben geen techneut dus hang me er niet aan op.

wat ik wel zeker even zou proberen (als je dat al niet gedaan hebt) is niks in je inputjacks steken en kijken of het dan werkt.

( waarschijnlijk bedoel je dat de envelops niet meer getriggered worden)
stomme opmerking waarschijnlijk: zit er niet een triggerschakelaar li op het paneel?
en had je de kenton op 10volt trig gezet??
kosten zullen wel meevallen, wel weer een boel gedoe.

ja de envelopes triggeren niet meer. Helemaal niet meer.
Ik weet niet op hoeveel volt die kenton stond...
ff checken

1 tip: forumlid twiki en vraag dan meteen of hij de multimoog naar standaard gate modificeert (en de filter mod, is het meteen een klein feestje, naast de reparatie.)

(en de filter mod, is het meteen een klein feestje, naast de reparatie.)
vraag of ie er een keuzeschakelaartje voor maakt, anders herken je misschien je eigen multi niet meer terug.

Ok dus twiki is mijn man. Bedankt!

Zijn er naast het bekende filter mod nog meer mods bekend die de Multi kunnen verbeteren?
Ik vind dat als je de oscillators mixt het volume een stuk zachter wordt.

Wat mij ook leuk zou lijken is als ik hem helemaal zou laten modificeren zoals Saint Eric doet met die Arp Avatar. Wordt ie wat meer modulair. Ik heb vaak dat als ik met dat ding aan het spelen ben meer opties zou willen hebben.

Ok dus twiki is mijn man. Bedankt!

Zijn er naast het bekende filter mod nog meer mods bekend die de Multi kunnen verbeteren?
Ik vind dat als je de oscillators mixt het volume een stuk zachter wordt.

Wat mij ook leuk zou lijken is als ik hem helemaal zou laten modificeren zoals Saint Eric doet met die Arp Avatar. Wordt ie wat meer modulair. Ik heb vaak dat als ik met dat ding aan het spelen ben meer opties zou willen hebben.

my man!

daarom is d emicromoog ook zo gek nog niet, de 2 vco's drukken elkaar erg weg en het subtiele van bv de waveform modulatie komt dan ook niet echt uit de verf. de tweede vco blijft natuurlik wel de moeite waard om apart het filter te moduleren en voor de smerige sync.

ik zou m persoonlijk niet verder laten modificeren, hij kan zat en het moet ook niet teveel worden, dan krijg je weer zo'n doorknoop overload.

vraag of ie er een keuzeschakelaartje voor maakt, anders herken je misschien je eigen multi niet meer terug.
Valt wel mee hoor. Ik heb er door Twiki een schakelaartje op laten zetten (aan de achterkant, plek zat). De mod geeft iets meer laag maar het is net hoorbaar (2 dB?). Overigens heb ik er ook een normale gate op laten zetten.

Ik vind het een beetje wrang om te lezen dat discohoer zijn Moog naar de ballen is en jullie lekker fijn over het modden van dat beestje aan het praten zijn. Ik denk dat discobitch allang weer blij is als ie het normaal zou doen....
;)

Maar al licht aan de horizon discoSLET?

Dank je DenDer.

Ik ga er wel van uit dat ie gefixt kan worden.

waar het mij ook om ging is dat ie het niet meer goed deed nadat ik hem probeerde aan te sturen met de kenton pro 2. Er is iets mis met het triggeren van de envelopes zo lijkt het. In 'Keyboard trigger mode single' doet ie het redelijk (kan alleen niet een key een tweede keer aanslaan, dan komt er geen geluid uit.) (Raarrrr)
Het zou ook wel lullig zijn dat als ie gerepareerd is, daarna weer gelijk defect gaat als ik die kenton er aan hang.

Anyway, ik ga eerst ff 2 weken Las Vegas onveilig maken. Daarna breng ik hem ter reparatie en modificatie.

Back