Waldorf micro Q: wat een lekkers, luister!

wesko

Artificial sounds R real
Oei oei oei wat is een arpeggio toch lekker. A008 Juanita is nu al een toppertje. Nog meer mensen hier die lekkere soundjes hebben ontdekt/gemaakt?

Ik speel hem vanuit de 106, die een vette kraakheldere zaagstring eruit gooit. micro Q doet de baslijn. 307 erbij voor de drums, weet je wat, dit bedoel ik:

Net vers wat live gepield, je hoort dat de midi clock niet gelijk is - soms lopen de tempo's wat uit elkaar. Ik moest spelen en de drums starten en dat gaat erg moeilijk tegelijk. Maar klinkt grappig. Sounds passen leuk bij elkaar. En toch nog effe Jarre gedaan 8)

Hoor de bijlage.

Ik heb net afgelopen dinsdag een Micro Q besteld, maar hij moet nog bij de importeur vandaan komen...

Dus nog geen sounds gemaakt....:koffie:

Druid

Hoe herkenbaar zo'n Waldorf eruit kan komen springen, lekker!

Overigens, heb jij een stukje Piet Veerman erdoorheen gejast of zo, zo vlak voor het einde haha :duivels:

Ja sorry, op een gegeven moment slaat hij over in een BZN of Piet Veerman nummer heheh...

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

Ja sorry, op een gegeven moment slaat hij over in een BZN of Piet Veerman nummer heheh... [/B]

Jarre's Equinoxe V !!!!
(ken je klassiekers ;) )

Wesko, geweldig nummer ! :W

Origineel geplaatst door Vinsound
Jarre's Equinoxe V !!!!
(ken je klassiekers ;) )

Nog nooit naar geluisterd, maar dat zal dan blijkbaar mijn stijl ook niet zijn. Zal wel even kijken of hij ergens op een cdtje staat als ik morgen in de stad rondzwalk. ;)

Heb je alle Forum User soundsets al gedownload? Hoewel 't niet zo groot is als de Virus community (waar er 128 patches met gemak uit worden gepoept) of zelfs de Nord Modular (maar da's dan ook redelijk absurd, je kunt met die editor gewoon dingen maken zonder dat je ze hoort) ben ik toch erg blij dat er nog van tijd tot tijd dingen zoals dat georganiseerd worden, het is alleen gruwelijk om te organiseren, en meestal kan ik zelf niets met een hoop van de geluiden.

Zelf ben ik fan van "DanceSequence", "Knurrhahn" en het Cygnus-X geluidje - "WideWarmWash". Op 'n gegeven moment was er zelfs een wedstrijd over welke geluiden van de Factory set't beste waren, en toen heb ik ook nog eens een authentieke Waldorf-mok gewonnen :koffie:.

Leuk, zoveel antwoorden. Ja die palingsound heb ik normaal wel maar dit was echt een ouwe van Jarre, als je oud genoeg bent heb je hem vast of de radio gehoord of zelfs een CD van hem (Starink natuurlijk ;) ).

Ik ben er gek op hoe die Juno string er in komen zeilen aan het begin. Dan denk je echt: waooouw wakker worden hier komt-ie!

Ik zal effe de forum soundsets beluisteren als ik die kan vinden.
"DanceSequence", "Knurrhahn" en het Cygnus-X geluidje - "WideWarmWash"
: mot je effe de nummertjes erbij roepen anders draai ik me suf...

Allemaal bedankt voor de reacties!

O ja: iemand nog een fatsoenlijk geluid uit de Vocoder gehaald, met drums is hij wel aan te sturen (Vocoderstrings, C nogwat). Maar spraak gaat niet lekker.

microkorg.jpg

De nieuwe microKorg klonk als een klok, het beste tegen erectieproblemen. Maarre effe terug: wie kan dat op de micro Q?

Back