Workshop ChucK, STEIM Juni

Kassen

Kassen's login
15, 16, 17&19 Juni geef ik een workshop ChucK programmeren bij STEIM in Amsterdam.

ChucK is een programmeertaal voor synthese, analyse en fijn rondspelen met geluid. ChucK lijkt een beetje op Java, is relatief toegankelijk, krachtig en veelzijdig, ChucK is vooral sterk in het redeneren over tijd en ritme in muziek.

Let op; plaatsen zijn gelimiteerd dus reserveren is nodig.

DETAILS OP DE STEIM SITE

Zag deze aankondiging nu pas, maar zag meteen dat ie gecancelled was.... :-/

Komt er een nieuwe workshop? En is er iets van een Chuck User Group in NL?

Ik zit er nu thuis mee te spelen, en het is allemaal erg grappig (mijn vriendin kijkt regelmatig vreemd op van de rare bliepjes uit mijn MBP). Maar volgens mij leer je 10x sneller in een groepje.

Gr.
Eelco

Ja, helaas. Een week voor de workshop waren er nog geen aanmeldingen dus hij werd ge-canceled.

Er is een gerucht over een STEIM presentatie over ChucK later dit jaar maar dat is nog niet bevestigt.

Handigste om te doen is lid worden van de mailing lijst en/of het forum ( http://electro-music.com/forum/index.php?f=140 ). Vooral het forum blijkt goed te werken voor hulp aan beginners. Als er meer Nederlanders interesse hebben zouden we natuurlijk bij elkaar kunnen komen voor een paar biertjes, bliepjes en wat code.... Ik zou erg blij worden van een NL users group.

We kunnen toch vrij eenvoudig een chuck-users-nl groep aanmaken op Google Groups? Of een music-live-coding-nl groep (doen we ook supercollider erbij?)

ik heb eens even naar de video gekeken, lijkt me wel leuk, maar ik heb geen motivatie om programeertalen te leren, aangezien ik dat eerder al eens heb geprobeerd. Het ziet er makkelijker uit dan C++

Maar het is wel een orgineel programma.

Werkelijk alles is makkelijker dan C++..... :) (behalve wellicht assembler)

mischien al eens van BrainF*ck gehoord? dat is pas moeilijk
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brainfuck

Maar heb hem net gedownload, ga eens kijken hoe het werkt.

Ken ik inderdaad, maar dat zijn dan ook programmeertalen die als doel hebben om in het nerd-cafe te kunnen laten zien "tjonge jonge jonge kijk eens hoe slim ik ben!" (vrij vermoeiend)

ChucK daarentegen is eenvoudig en wel leuk! :)

moet ik hier by voorstellen as synth edit
of meer egte schryftalen ,..bits/ nr,s en daarmuziek uit laten vloeien ..kwil synth edit wels proberen namelijk en aster een ...user group is wordt t al iets easyer
:biertje:

moet ik hier by voorstellen as synth edit
of meer egte schryftalen

Dit is een "egte schryftael", als in puure chocolade of zwarte koffie en vodka zonder mix.

Het goede nieuws is dat het niet echt moeilijk hoeft te zijn, meer iets om in het nerd cafe te laten horen wat voor muziek je kan maken :¬).

Ik wil best een demotje doen, als iemand een locatie + speakers & beamer heeft, een "nerd cafe" (maar dan niet vermoeiend) klinkt best leuk.

Ik wil best een demotje doen, als iemand een locatie + speakers & beamer heeft, een "nerd cafe" (maar dan niet vermoeiend) klinkt best leuk.

count me in! (heb geen nerd-cafe beschikbaar, maar ben best bereid er bier in te bestellen)

kennelijk hebben ze geen vista ondersteuning, krijg het programma maar niet aan de praat.

toch maar terug naar synthedit.

hij kent geen een programeerregel, als ik doe wat op de website staat, met commandprompt enzo vindt ie niks. Ook niet met die bestand(en) wat je in je windows map moet zetten

Dat is raar.

Je hebt chuck.exe in /windows/system32 (of ergens anders in je path) gezet?
Wat zie je als je gewoon "chuck" in typt in je prompt?

Back