Beilfuss Step Synthesizer

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Een nieuwe synth in synthland......

attachment.php

INTRODUCING THE WORLD'S FIRST STEP SYNTHESIZER

This thought-through system is the optimization of flexibility with controllability for keyboard. The step synthesizer brings new, never before heard, electronic sounds to music.

Meer op:

http://www.beilfusssynth.com/

Voor meer foto's en links:

http://matrixsynth.blogspot.com/2009/05/beilfuss-step-synthesizer.html

Attachments

• BeillfussSynth.jpg
    BeillfussSynth.jpg
    71,7 KB · Bekeken: 83
Wow, 8 octaven!! Ben benieuwd naar de geluiden.

Ik vind hem er prachtig uitzien als de klank ook zo is ben ik zeer benieuwd naar de prijs.

deze stond al in Vintage Synthesizers, een boek uit 1993

ziet er idd wat oud uit qua look
waarschijnlijk net zo'n project als de waldorf stromberg of andere hele dikke vette bakken die nooit uitkomen :(

Ik quote van sequencer.de:

John Grabowski Mai 2nd, 2009 at 02 Mai 2009 06:40
I took these pics while the Beilfuss was on display and being demonstrated as part of the SEAMUS 2009 Conference recently held at Sweetwater Sound in Fort Wayne, Indiana. The inventor was there. He was inviting people to play the synth, and recording into a standalone digital recorder, so I think there is a good possibility he will soon post sound clips at his website.

Dus verwarring nu alom? Ik kan me bijna niet voorstellen dat deze synth zo oud is en nog nergens is boven komen drijven op het net. Misschien gaat hij nu eindelijk in productie.... maar de techniek die ze gaan toepassen was die er al in '93?

Het bedrijf Beilfuss synthesizers bestaat al heel lang. Stond deze step synthesizer er toen al in? Dat is dan een lange ontwikkeling. :)

edit: als mijn Duits goed genoeg is, is dit project al in 1984 begonnen als de Beilfuss Performance Synthesizer... In 1993 zou hij al 22000 DM moeten kosten, en in 2009 is het ding nog niet op de markt. Als hij uiteindelijk te koop is, is hij meteen mega vintage. :D

Het bedrijf Beilfuss synthesizers bestaat al heel lang. Stond deze step synthesizer er toen al in? Dat is dan een lange ontwikkeling. :)

ik heb helaas geen scanner hier, maar er staat een zwart wit foto van in dat boek Vintage Synthesizers van Mark Vail

Ik denk dat de ontwikkeling van zo'n synth en het productie klaar maken gewoon heelveel tijd in beslag neemt. Helemaal als je hem meteen goed in de markt wil neerzetten.....dat het OS bugvrij is en alle kinderziektes eruit zijn.

Laatst gewijzigd:
OK, maar 25 jaar geleden stond hij er al mee op de NAMM... (de performance dan) en nu is zijn huidige iteratie, de step synthesizer, nog steeds niet af. Ooit moet ontwikkeling wel tot een product komen.

Veel van dit soort synths zijn vroeger niet verder gekomen dan het prototype stadium. Soms zijn er een klein handje vol van gebouwd. Op AH is inmiddels een discussie aan de gang. Met de technologie van tegenwoordig zouden dit soort oude designs in beperkte oplage op de markt kunnen komen.

Doe mij maar een conbrio 2009.. :D

Was Joerg ook al niet betrokken bij het ontwerp van het OS. Ze schijnen nu al op 0.97L te zitten.

6789038 euro zeker

eigen wave vormen tekenen zou ook voor het plebs mogelijk gemaakt moeten worden !

Back