Akai MPC2KXL en Midisync

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
Hallo mensen,

Ik heb een boardje voor me Oberheim DX zodat ik hem kan syncen aan midiclock en mijn geval een mpc.

Echter zodra ik alleen midiclock aanzet op me mpc begint ie al midiclock te zenden maar begint me DX nog niet te spelen.

Nou ben ik in gesprek met de ontwerper van dat sync boardje en hij gebruikt een DMX welke pas midisync uitstuurt zodra je op start drukt.

Me kenton pro 2000 en din sync hebben daar helemaal geen last van dus of ik doe iets fout qua instellen of er is iets anders aan de hand.

Mijn vraag is nu of het normaal is dat me mpc al midisync verstuurt zonder dat ie op start staat? Het vreemde is namelijk dat ik wel zodra met deze opstelling op start druk op me DX, ik het tempo van de DX wel met me mpc kan veranderen terwijl de mpc zelf niet loopt.

Dank alvast!

Oh en mijn 2de vraag:

Is of het normaal in midi land dat midiclock al verstuurt wordt zonder start commando? Of is dit alleen iets voor de mpc's of alleen bij die van mij?

Dank!

Dank maar is dat mpc eigen of midi eigen zover jij weet?

Midi-eigen...al heel wat jaartjes inmiddels;-) Het is een continue aanwezig sync-signaal gekoppeld aan tempo van je master. Start en stop messages zijn weer anders.

Misschien handig (jij bent toch niet nieuw in Midi-land?!):

http://www.soundonsound.com/sos/1995_articles/aug95/midibasics1.html

Dank je Manu! En nee ik ben niet nieuw in midi-land. Ook al ben ik er wel een tijdje uit geweest en nu weer bezig, het was mij niet bekend.

Het ging er mij om dat die gast die dat boardje heeft gemaakt dit nu ook precies weet voor de volgende keer.

Nogmaals dank! En misschien zie ik je weer in de stad ergens. :biertje:

Loosefit? Da's meestal de vaste plek toch hahaha

En ik dacht al, jij draait een behoorlijk tijdje mee al

Midi-eigen...al heel wat jaartjes inmiddels;-) Het is een continue aanwezig sync-signaal gekoppeld aan tempo van je master. Start en stop messages zijn weer anders.

Misschien handig (jij bent toch niet nieuw in Midi-land?!):

http://www.soundonsound.com/sos/1995_articles/aug95/midibasics1.html

Dank je Manu! En nee ik ben niet nieuw in midi-land. Ook al ben ik er wel een tijdje uit geweest en nu weer bezig, het was mij niet bekend.

Het ging er mij om dat die gast die dat boardje heeft gemaakt dit nu ook precies weet voor de volgende keer.

Nogmaals dank! En misschien zie ik je weer in de stad ergens. :biertje:

Loosefit? Da's meestal de vaste plek toch hahaha

En ik dacht al, jij draait een behoorlijk tijdje mee al

Loosefit is afgelopen in Rotown jammer genoeg. Maar ik kom heel af en toe nog effe buurten daar.

Hoe komen jullie bij Loosefit? Is dat nog steeds in RoTown btw.

Sry voor offtopic :o:

Nee dat is gestopt sinds 2 weken. De Loosefit organisatie zijn goede vrienden van me en ik kwam daar Manu vaak tegen.

Back