(Minimal-Progressive) Deep2Tech --> Unwritten Law

Deep2Tech

Stamgast
hello , hier even een tackje , deze heet Unwritten Law en is een
mengeling van minimal progressive
hij is zo goed als af , alleen moet ik het einde nog even doen ...
graag wat reactie's , en ook over de sound en mix als er mensen zijn die
daar de kennis over hebben.

http://www.speedyshare.com/887574499.html

thx

mix:
- Je kick staat echt heel hard. Die kan zeker wel een paar dB zachter. (persoonlijk zou ik een iets ander soort kick pakken, met iets meer punch)
- onderin klinkt het erg wollig. Probeer daar wat meer definitie te vinden. Misschien de release van je bassynth op 0 zetten.
- clap kan wel meer body gebruiken (nog een erbij?)
- als de beat er na de break inkomt klinkt het erg dichtgesmeerd.
- als je deze track loeihard aanzet komt die mss thuis wel aardig over, maar op normaal luisternivo vind ik de mix te veel gecompressed.

qua nummer vind ik hem wel ok, de break zou ik wat inkorten, maar verder is die best wel ok!

Mijn eerste reactie is dat alles eigenlijk erg dun klinkt. Het laag is inderdaad wat wollig, en ik mis wat dikte in het mid.

De sfeer is wel lekker spacy. Ik denk dat je nog wel meer mag doen met vage FX enzo. Heeft wel potentie, ben benieuwd wat je er verder van kunt maken.

waar blijft die response, al die kostbare minuten van phony en mij. :D

Kick mag minder hard en basje wat knorriger. :)

Precies wat AOR en Fuse zeggen.

Je drukt je mooi uit met het woord knorrig.

Compositie vind ik wel goed.

compositie is wel goed ja, nu nog een toetsenbord.

hallo , bedankt allereerst voor de reactie's allemaal ,
en sorry voor mijn late response .
ik denk dat ik hier zeker wat mee kan , ik heb eigenlijk zo goed als de
hele track met de hoofdtelefoon gemaakt , ( akg 240 )
en daarnaa nog eens geluisterd op krk monitor's en hier klinkt het inderdaad redelijk lekker , maar ik weet ook wat jullie bedoelen , maar ik denk dat het een beetje aan men programma ligt ook , ik werk namelijk
met Reason en uitsluitend Reason , en ik had een tijdje geleden een paar
track's opgestuurd naar een label , en die waren heeeel enthoesiast maar
zoals jullie zeggen , de sound is niet wat het moet zijn , het zou volgens hun niet dynamisch goenoeg klinken , en ze zijden me daar dat het aan
reason lag , dat je met reason geen track professioneel kunt masteren omdat de sound van reason niet goed is ,
miss moet ik maar eens over gaan naar een ander programma ,

Nou dan lullen ze aardig uit hun nek, want je moet prima een mix kunnen maken in Reason. Je geluiden zijn goed en je compositie ook, maar je mix is het gewoon nog niet.

Je kan dus echt een wel een goeie mix maken met Reason. Maar misschien vind je dit nog gewoon te moeilijk. Als jij met dit programma goed uit de voeten kan zou ik eerderwaarde hechten aan dat feit dan dat je omdat een ander een mening geeft overgaat op een ander programma.

Wat kleine tips mocht je het willen:
- zet je geluid eens heel zacht en ga dan eens een nieuwe mix maken. Begin bij kick, bassline, lead en zorg dat die basis staat. Ga daarna je overige geluiden meemixen (soms in het geheel, soms alleen tov basis).
- zet een vergelijkbare (zeeeer goed afgemixte track) naast jouw track. Zet de gain hetzelfde en ga eens goed luisteren naar het laag van die plaat en daarna weer die van jouw. Doe dit met de bas, kick, lead, hihats en je zal zien dat als je dit vaker doet je echt resultaat zal halen.

Succes!

Dit ligt niet aan Reason maar aan de mix.
Reason heeft wat dat betreft een slecht imago.
Veel beginners gebruiken het en maken dan dingen die so so klinken.
Het is echter een ideaal programma voor elektronische muziek.

Zelf zou ik het ook niet in Reason masteren maar puur omdat ik gehecht ben geraakt aan andere vst's.

Klinkt weer lekker :):dj: (heb het alleen over mijn beeldschermspeakers geluisterd)

is de sound dan echt zo slecht , ik heb me een tijdje geleden studio speakers gekocht en een degelijken headphone en hier klinkt het toch
wel lekker vind ik , en ze hebben me gezegd dat je met de mastering
de track nog 30 procent beter gaat krijgen , dan heb ik toch een vette sound denk ik met die 30 procent erbij ...

ze zijden me daar dat het aan reason lag schreef:
Zijde(n) wordt gemaakt door rupsen:) maar dat terzijde (onbedoeld poetisch)

Naar mijn idee mag je percussie wet dikker in je mix liggen. (die clap valt bijna weg, en op het hoogtepuntt hoor je de hats amper) Dat mag wat mij betreft wat meer compressie krijgen.
Je compositie is ok, maar ik mis nog wat leven...geluidjes die onderhuids boven komen drijven, en vervolgens weer stiekum verdwijnen.
begin 2e break is errrrug lekker! bijna "war of the worlds" hoe dat syntje (alien-achtig) klinkt.

In reason kan je prima tracks maken mixen masteren en weer verklooien...
Dave Spoon (at night) werkt alleen met reason, en ook in Holland loopt een wondertalent rond, genaamd Kenquo (een joch van 17 dat alleen met reason werkt, en tracks maakt die worden gesupport door oa Milton Jackson <- geen kattepis), en die maakt hele dikke vette deep-house tracks.

Persoonlijk vind ik reason onhandig, en dof klinken...maar dat komt waarsschijnlijk omdat ik niet weet aan welk knopje ik moet draaien om het naar mijn wens te krijgen.
Hetzelfde geld voor Ableton Live....daar kom ik gewoon niet doorheen! alles zit ondersteboven, en dat snapt mijn brein niet...

En nu komt de clue, lief dagboek....
gebruik dat programma waar je lekker mee kunt werken, en vergeet wat douchebags bij labels zeggen...doe je eigen ding, en probeer al die programmas te testen, om te kijken wat het best bij jouw werkwijze past....alle daws hebben rewire tegenwoordig, dus je kunt reason makkelijk aan je favo daw knopen, en beide gewoon gebruiken...
lang leve "try before you buy"

Gr Robert

is de sound dan echt zo slecht , ik heb me een tijdje geleden studio speakers gekocht en een degelijken headphone en hier klinkt het toch
wel lekker vind ik , en ze hebben me gezegd dat je met de mastering
de track nog 30 procent beter gaat krijgen , dan heb ik toch een vette sound denk ik met die 30 procent erbij ...

je zou ook een aantal tips ter hande kunnen nemen die in je topic zijn gezet door sommige lieden hier. :doei:

Back