Heb 'm nu een stuk of wat keer geluisterd, en ik vind dat er zeker wel potentie in zit, maar dat er nog redelijk wat aan geschaafd kan worden. Beetje in lijn met wat tot nu toe al gezegd is: al die percussiehits in de eerste helft maken dat stuk redelijk kapot, eigenlijk. Met Talsma denk ik ook dat je hier beter kunt gaan spelen met noise. Ik weet niet hoe dat met de V-Synth lekker werkt, maar zet dat spoor met je percussie 's uit, en ga dan onder dat stuk spelen met noise (draaien aan cutoff, resonance en wat verder maar resultaat oplevert; met die Korg Legacy Collection moet dat zeker ook kunnen). Als alternatief zou je cymbal sweeps kunnen, maar ik denk dat je dat alleen goed kunt krijgen met echte drums. Dat je met sweeps en noise dat laag van die pauken kwijtraakt is geen probleem: met hun diepe 'ploffen' vloeken die wat mij betreft juist met de sfeer van het stuk!
Die leadsounds vind ik goed gekozen, en mooie koorpad eronder. Dat gitaarachtige stuk is ook cool (vanaf 3:26 bijvoorbeeld) - en die belletjs zijn vet! (geïnspireerd door Mark Kelly op Seasons end per ongeluk?

) De drums zijn daar inderdaad nogal houterig. Ik vind de sound wel okee, maar ze slaan de flow nu redelijk dood. Heb je dat heel erg gequantised? Als je een beetje ritmisch bent, dan is het veel gaver dat hele stuk gewoon zelf in te spelen. Voor mijn part in twee takes: één voor bassdrum/snare/toms, één voor hihats/cymbals. Daar win je dubbel mee: ten eerste klinkt het véél levendiger, en ten tweede kun je dan 'met de muziek meespelen'. Nu is het constant hetzelfde patroon, terwijl het hartstikke veel zou toevoegen als er wat meer breaks inzaten, en bijvoorbeeld wat meer afwisseling op de hihats. Ander punt vind ik de strings van het eerste stuk die later ook weer terugkomen (bijvoorbeeld vanf 3:13): deze klinken erg twijfelend en onzeker, terwijl de rest juist vooral vrij vol en vlot klinkt. Van mij mogen die overal minder tremolo/vibrato hebben (zal wel iets met lfo's zijn), en in het snelle stuk ook een kortere attack. In het begin is een trage attack wél mooi, maar ik zou het geheel wel iets voller laten klinken, denk ik.
Die vertraging vind ik best een goed idee, alleen komt-ie nu niet zo uit de verf; het klinkt alsof je op 4:10 het hele stuk maar gewoon trager zet in je sequencer. Kun je dat niet aankondigen in de voorafgaande maat/maten? (bijvoorbeeld met een break en/of een wat geleidelijkere vertraging) Ook de overgang naar het einde (5:34) vind ik erg abrupt; misschien kun je daar met de lead meer naartoe bouwen (in plaats van alleen die ene maand), en/of het hele stuk wat meer die climax laten naderen? Einde is verder wel goed gevonden.
Nou ja, een hoop kritiek - maar ik hoop dat je er wat mee kunt! En misschien is het ook wel allemaal onzin; het is mijn smaak maar hè, en het is niet zo dat wat ik maak(te) allemaal zo goed klinkt of zo.

In ieder geval vind ik het sowieso een goede track; wat mij betreft alleen nog wat finetuning!
Trouwens, als je ze nog niet kent, dan zou je Zombi 's moeten checken! Ik ken ze verder niet echt, maar hun laatste album stond op de Luisterpaal en was erg vet; precies dit soort muziek!
http://www.myspace.com/zombi