Day Of Ordeal (Progrock) - V-Synth Freak

V-Synth Freak

Rolandfreak
Zozo, mijn nieuwe track...:eureka:
Ik denk dat ik mezelf aardig verbeterd heb, vooral rhytmisch steekt het wat beter in elkaar.:engel:

Gebruikt o.a
-Korg Legacy Collection (Strings)
-V-Synth (Physical Bass)
-V-Synth (Pad The Pad)
-V-Synth (Geofrey Downes Patch Collection - Burnled)
-V-Synth (Jordan Rudess Patch Collection - RU Xperiencd

Reacties zijn welkom!!:geslaagd:

Attachments

• Day Of Ordeal Good Version.mp3
    5,7 MB · Bekeken: 107
ordeal
zn. onplezierige belevenis; onaangenaam evenement; beproeving

Over het nummer:

Percussie is een puinhoop ..(eerste stuk) Je wilt waarschijnlijk pauken 'simuleren' maar dat lijkt nergens op.

Probeer wat velocity-variatie, en dus niet 20x de "Orchestral hit" in te drukken.

Tweede stuk (Rock) vindt ik lekker klinken, goede solo's

Gr Talsma

Bedankt voor reactie!!..
Weet jij dan hoe ik goeie percussie klanken kan krijgen (met VST ofzo)...

Als je hele goede (realistiche klanken) wilt hebben dan kom je uit bij een sample library.

Maar je kan een eind komen met een synth. Als het puur gaat om een 'wat donker karakter' te maken in je track kan je het volgende doen:

Ik heb met de Nord lead 2 een patch gemaakt die alleen uit ruis bestaat. Uiteraard moet je een beetje spelen met het filter, ADSR etc.

Als bijlage een stukje van dat geluid, met een beetje galm uit Cubase.

Succes!

Attachments

• NL_2_Perc.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 98
kom op, niemand iets te zeggen??

Ik heb net pannenkoeken gegeten en die smaakte erg lekker. 8o)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

en wie heeft die drums ingespeeld? animal? wel erg exrtreem lomp en lelijk.

Animal.jpg

voor de rest heb ik niets met dit soort muziek, progressieve rock of zo? Al heb ik 3 cd's van
dream theater in mijn kast staan maar die zijn technisch (!!) wel erg strak en gelikt ;)
Staan dar al jaren stof te happen, zal de boys weer eens uit de kast trekken.

De drums klinken niet optimaal nee, ik denk dat ik de EZ Drummer ga aanschaffen.
Inderdaad, het is progressieve rock jah, mischien ook wel niet helemaal geschikt voor dit forum....

De drums klinken niet optimaal nee, ik denk dat ik de EZ Drummer ga aanschaffen.
Inderdaad, het is progressieve rock jah, mischien ook wel niet helemaal geschikt voor dit forum....

Juist wel lekker zo'n frisse wint hier af en toe op het forum ;)

Over vst drus kan ik je niet adviseren maar die ez drums lijkt me wel ok voor 119 euro, 7000 samples, 5 gb. maar je hebt dan wel één drumstel lijkt het maar er zijn allerlei pakketjes te koop, zie ik.. jazz, drum kit from hell :duivels: (wtf?) etc....

Vanaf 2.33 vind ik het nummer leuk.
Oh ja, bij de overgang op 4.10 gaat (als ik het goed hoor) het tempo wel wat krampachtig omlaag.

Laatst gewijzigd:
tja een paar schoonheidsfoutje maar wel origineel en het is weer eens wat anders dan al die dance mk hier :okdan:

Laatst gewijzigd:
Heb 'm nu een stuk of wat keer geluisterd, en ik vind dat er zeker wel potentie in zit, maar dat er nog redelijk wat aan geschaafd kan worden. Beetje in lijn met wat tot nu toe al gezegd is: al die percussiehits in de eerste helft maken dat stuk redelijk kapot, eigenlijk. Met Talsma denk ik ook dat je hier beter kunt gaan spelen met noise. Ik weet niet hoe dat met de V-Synth lekker werkt, maar zet dat spoor met je percussie 's uit, en ga dan onder dat stuk spelen met noise (draaien aan cutoff, resonance en wat verder maar resultaat oplevert; met die Korg Legacy Collection moet dat zeker ook kunnen). Als alternatief zou je cymbal sweeps kunnen, maar ik denk dat je dat alleen goed kunt krijgen met echte drums. Dat je met sweeps en noise dat laag van die pauken kwijtraakt is geen probleem: met hun diepe 'ploffen' vloeken die wat mij betreft juist met de sfeer van het stuk!

Die leadsounds vind ik goed gekozen, en mooie koorpad eronder. Dat gitaarachtige stuk is ook cool (vanaf 3:26 bijvoorbeeld) - en die belletjs zijn vet! (geïnspireerd door Mark Kelly op Seasons end per ongeluk? :) ) De drums zijn daar inderdaad nogal houterig. Ik vind de sound wel okee, maar ze slaan de flow nu redelijk dood. Heb je dat heel erg gequantised? Als je een beetje ritmisch bent, dan is het veel gaver dat hele stuk gewoon zelf in te spelen. Voor mijn part in twee takes: één voor bassdrum/snare/toms, één voor hihats/cymbals. Daar win je dubbel mee: ten eerste klinkt het véél levendiger, en ten tweede kun je dan 'met de muziek meespelen'. Nu is het constant hetzelfde patroon, terwijl het hartstikke veel zou toevoegen als er wat meer breaks inzaten, en bijvoorbeeld wat meer afwisseling op de hihats. Ander punt vind ik de strings van het eerste stuk die later ook weer terugkomen (bijvoorbeeld vanf 3:13): deze klinken erg twijfelend en onzeker, terwijl de rest juist vooral vrij vol en vlot klinkt. Van mij mogen die overal minder tremolo/vibrato hebben (zal wel iets met lfo's zijn), en in het snelle stuk ook een kortere attack. In het begin is een trage attack wél mooi, maar ik zou het geheel wel iets voller laten klinken, denk ik.

Die vertraging vind ik best een goed idee, alleen komt-ie nu niet zo uit de verf; het klinkt alsof je op 4:10 het hele stuk maar gewoon trager zet in je sequencer. Kun je dat niet aankondigen in de voorafgaande maat/maten? (bijvoorbeeld met een break en/of een wat geleidelijkere vertraging) Ook de overgang naar het einde (5:34) vind ik erg abrupt; misschien kun je daar met de lead meer naartoe bouwen (in plaats van alleen die ene maand), en/of het hele stuk wat meer die climax laten naderen? Einde is verder wel goed gevonden. :)

Nou ja, een hoop kritiek - maar ik hoop dat je er wat mee kunt! En misschien is het ook wel allemaal onzin; het is mijn smaak maar hè, en het is niet zo dat wat ik maak(te) allemaal zo goed klinkt of zo. :D In ieder geval vind ik het sowieso een goede track; wat mij betreft alleen nog wat finetuning! :)

Trouwens, als je ze nog niet kent, dan zou je Zombi 's moeten checken! Ik ken ze verder niet echt, maar hun laatste album stond op de Luisterpaal en was erg vet; precies dit soort muziek!
http://www.myspace.com/zombi

Ik hou die vertraging erin, Ik vind het erg goed klinken...
maar ik denk dat ik dat stuk na 4.10 gewoon lekker zelf wat drums ga inspelen...
Trouwens de drums heb ik volledig geprogrameerd met de Arpeggio van de V-Synth (hoe vet is dat touchscreen joh,)
De belletjes zijn vast geinspireerd door Mark Kelly aangezien ik daar een groot fan van bent neem je dat soort dingen automatisch mee in je tracks..

heel erg bedankt voor de reacties, lang leve Synthforum....

meer reacties zijn nog welkom!

Hier nog wat opbouwende kritiek over de compositie.

Wat wil je eigenlijk met dit stuk zeggen? Het klinkt er nu naar alsof je wilt showen met zoveel mogelijk synth solo's, maar dat is natuurlijk niet zozeer interessant voor de luisteraar tenzij je een heeeel goede soleerder bent. Als je toch die kant op wil zou ik adviseren om eens naar jazzsolo's van den ouden doosch te luisteren. Probeer in "woorden en zinnen" te denken terwijl je soleert. Zing zelf je eigen solo's mee terwijl je ze speelt. Probeer vraag-en-antwoord dingen in je lijnen te verwerken en begin niet steeds op tel 1 van de maat, want dat is saai voor de luisteraar. Tot zover mijn beknopte tips.

Back