Little Phatty
RLRR LRLL
O dit topic heb ik gemist. Dit boek staat hier al een tijdje in de kast (en soms lees ik er ook uit
) en ik ben er best tevreden over. Geeft veel basisinfo over praktisch alles dat komt kijken bij het produceren van elektronische muziek. Voor mij heeft het aardig wat gaten in mijn kennis gedicht en achtergrondinfo gegeven over de werking van MIDI, synthese en andersoortige techniek (de preciese werking van bijvoorbeeld een reverb). Het stukje algemene muziektheorie was voor mij niet zo helder, maar dat valt ook niet in een hoofdstuk uit te leggen.
De hoofdstukken waarin verschillende genres worden geanalyseerd zijn bedoeld om inzicht te krijgen in zowel het ontstaan als de opbouw van een genre, maar niet als blauwdruk of stramien voor een hit.
De hoofdstukken over mixen en masteren moet ik nog lezen.
) en ik ben er best tevreden over. Geeft veel basisinfo over praktisch alles dat komt kijken bij het produceren van elektronische muziek. Voor mij heeft het aardig wat gaten in mijn kennis gedicht en achtergrondinfo gegeven over de werking van MIDI, synthese en andersoortige techniek (de preciese werking van bijvoorbeeld een reverb). Het stukje algemene muziektheorie was voor mij niet zo helder, maar dat valt ook niet in een hoofdstuk uit te leggen.De hoofdstukken waarin verschillende genres worden geanalyseerd zijn bedoeld om inzicht te krijgen in zowel het ontstaan als de opbouw van een genre, maar niet als blauwdruk of stramien voor een hit.
De hoofdstukken over mixen en masteren moet ik nog lezen.