Midi sync bagger

fuse

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Even voor de duidelijkheid even een lijstje met 'meetwaardes' opgesomt tbv Midi synchronisatie. Dit dmv m'n k-station op ext sync te zetten en op het display te kijken welk bpm hij aangaf. In het geval van Bagger! schommelt de waarde +/- 5 punten. En bij OK veranderd hij niet, ook niet als je extra midi data erbij stuurt.

Cubase SX 1.05 -> AMT8 Bagger!
Cubase SX 1.05 -> Wavecenter Bagger!
Logic 5.5 -> AMT8 OK
Logic 5.5 -> Wavecenter Bagger!
Ableton Live 2 -> AMT8 Bagger!
Sonar 2 -> AMT8 Bagger!

Mijn conclusie is dan ook dat midi synchronisatie bij mij alleen werkt als ik Logic zou gebruiken. Maar ik wil liever met Cubase werken. En zou ik dus een Midex8 moeten kopen wil ik strakker/beter kunnen werken. En die midi poorten van de Wavecenter gewoon niet gebruiken (behalve als sync slave input)

Zoiets heb ik laatst ook geprobeerd. Toen lieten we cubase syncen aan een machinedrum met daartussen een midiman 2x2 via usb. We lieten de machinedrum lopen op 138 bpm en zagen het tempo in cubase schommelen tussen 139 en 137.

Re: Midi sync bagger

Origineel geplaatst door fuse

Cubase SX 1.05 -> AMT8 Bagger!
Cubase SX 1.05 -> Wavecenter Bagger!
Logic 5.5 -> AMT8 OK
Logic 5.5 -> Wavecenter Bagger!
Ableton Live 2 -> AMT8 Bagger!
Sonar 2 -> AMT8 Bagger!

Kan iemand zo'n test draaien van de UM 880? Wil deze kopen, maar geen bagger beoordeling geven.

ik sanp niet helemaal wat dit over gaat, wil dit zeggen dat de midi timing nu in cubas sx nog steeds niet strak loopt als je synths aan je midi hangt ?
of is dit net wat anders ?

je gebruikt dus de PC als sync source. wat dat betreft is van Cubase bekend en berucht dat 'ie een erg onstabiele sync uitstuurt. zelf gebruik ik als ik met Cubase en eigenlijk pc in 't algemeen en midi&sync met de rest van m'n spul werk altijd m'n ASQ-10 als syncmaster. retestrak.. dan zweeft in cubase de tempo aanduiding wel +/-1, maar alles loopt wel goed.

Wat de bedoeling is?

Gewoon dat je weet dat syncing en midi best wel tricky is.

Je zou bijna een Atari erbij nemen alleen al voor een strakke sync. ;)
Of een ander apparaat wat wel strak genoeg is dan zo'n halfgare PC.

Niet dat ik zo vaak syncing gebruik maar het is jammer dat als je het nodig hebt dat het gewoon niet goed werkt.
En nu weet ik dat ze dat in Cubase SX 1.05 zouden hebben verbeterd maar het is nog steeds niet om naar huis te schrijven. En ik zou dat ook wel eens willen weten hoe dat op Steinberg hardware ook zo brak gaat of juist niet.

Jeeeeee voor PC's/software !! ;)

:frons:

Hm dan ligt het dus toch niet aan mij; ik ben heel toevallig voor het eerst bezig
om te proberen Cakewalk te slaven aan een Akai DR4d harddiskrecorder en ik heb
toch echt het idee dat mijn midi-clock er compleet door van het pad af raakt.
(gebruik een AMT8-interface)
Enige optie die ik nog moet uitproberen is stand-alone op een poort van de AMT.

Wel toevallig dat je dit onderwerp vandaag aansnijdt Fuse :confused:

Toeval bestaat niet. Maar da's puur toevallig. ;)

Net zo als ik geen plek heb voor een Atari erbij. (of ik moet hem tegen het plafond schroeven ;) )

Maar uh Fuse, als je liever met Cubase werkt waarom heb je dan eigenlijk een AMT en geen Midex? Toeval? :confused:

each ff voor de duidelijkheid, als ik een synth sampler drumcomputer etc. via midi aan een computer hang en cubase gebruik als sequencer en da line outs aan me mixer hang bablablabla comventionele manier van werken zeg maar hehehe, dan gaan niet ales lekker in perfecte sync met elkaar lopen ?!?!?!?!?! hoe heeft iedereen die ik ken die met midi en apparatuur werkt hier ooit iets van gezegd ? vaag snap het niet helemaal eigenlijk :confused:

(ondertussen loopt floops nog steeds retestrak :duivels: )

Origineel geplaatst door endonyx
each ff voor de duidelijkheid, als ik een synth sampler drumcomputer etc. via midi aan een computer hang en cubase gebruik als sequencer en da line outs aan me mixer hang bablablabla comventionele manier van werken zeg maar hehehe, dan gaan niet ales lekker in perfecte sync met elkaar lopen ?!?!?!?!?! hoe heeft iedereen die ik ken die met midi en apparatuur werkt hier ooit iets van gezegd ? vaag snap het niet helemaal eigenlijk :confused:

Wat hier bedoeld wordt is dat normaal gesproken Cubase/Logic/Cakewalk als masterclock fungeert.
Wanneer je hier een Machinedrum (voorbeeld) aan hangt, die een eigen interne klok heeft en deze
instelt als master op zeg 135 bpm, en je schakelt je sequenceprogramma op midisync, moet je
gaan triggeren vanaf je Machinedrum. Deze bepaalt dan het tempo. Dit tempo hoort dan stabiel te
blijven [uiteraard] maar dat is hier dus niet het geval...

Correct me if I'm wrong :engel:

oke dan ik snap hem dus als je de "clock" van je apparatuur gebruikt ipv die van de sequencer/pc dan is het een stuk midner betrouwbaarder en onstabieler dus??? in principe geen probleem die ik veel zou tegenkomen omdat ik denk ik toch niet de apparatuurclock zou gebruiken....denk ik 8o)

Origineel geplaatst door endonyx
oke dan ik snap hem dus als je de "clock" van je apparatuur gebruikt ipv die van de sequencer/pc dan is het een stuk midner betrouwbaarder en onstabieler dus??? in principe geen probleem die ik veel zou tegenkomen omdat ik denk ik toch niet de apparatuurclock zou gebruiken....denk ik 8o)

Ja ja, maar dat is dan ook een test om te zien hoe elke midi sync van elk van die sequencersoft/midi device, staat of valt qua timing/syncing. Maw, als je die sequencer dan met die bepaalde configuratie als masterclock gaat gebruiken met al je lekkere midiclock slaafse VA synths, weet waar de klepel hangt als alles begint in het rond te zweven, en je niet onnodig moet beginnen flippen.:erm:

Origineel geplaatst door Prophet
Ja ja, maar dat is dan ook een test om te zien hoe elke midi sync van elk van die sequencersoft/midi device, staat of valt qua timing/syncing. Maw, als je die sequencer dan met die bepaalde configuratie als masterclock gaat gebruiken met al je lekkere midiclock slaafse VA synths, weet waar de klepel hangt als alles begint in het rond te zweven, en je niet onnodig moet beginnen flippen.:erm:

:erm: ..... nu ben ik eventjes de draad kwijt.. wat bedoel jij precies Prophet?

Origineel geplaatst door Cozko
Maar uh Fuse, als je liever met Cubase werkt waarom heb je dan eigenlijk een AMT en geen Midex? Toeval? :confused:

Die AMT is van voor Steinberg nog van die Midex'en verkocht.

Trouwens over Atari's gesproken. Die midi interfaces (met extra outputs) heten daar ook midex. Zou d'r ook nog wel eentje bij willen scoren. Want 1x in/out is ook zo behelpen.

Maar dan vrees ik toch dat het een Midex kopen wordt. Misschien dat ik een midex3 van iemand die overstapt op een midex8 kan scoren. Daar zat dan toch ook dat bufferingmechanisme in?

Origineel geplaatst door Vizion
:erm: ..... nu ben ik eventjes de draad kwijt.. wat bedoel jij precies Prophet?

Als het vanaf je machinedrum op masterclock bagger loopt met je cubase op PC, zal het dan ook niet bagger lopen met dezelfde setup als je cubase masterclock word? Sorry guys, heb dan ook geen ervaring met sync problemen. Correct me if I'm wrong.
----------->Atari gebruiker

Alles loopt hier sync, al mijn VA synths via midiclock, MTC op de 03D en op de Fostex VR800 8ch HD recorder, alles tegelijkertijd met Atari als masterclock. Of zijn jullie hier over nog iets anders bezig ivm syncen? Dan ben ik niet meer mee hè.

Volgens mij ben je idd een stuk beter af Fuse als je de midex 3 of 8 ertussen hangt. 80% op het steinberg.net spreekt over de midex als het beste in combinatie met cubase.(sommige hebben soms dan nog problemen als ze SX gebruiken, maar dat blijkt nu bij velen toch grotendeels opgelost)

Logisch ook, cubase kwam destijds al van een ander platform en is nooit ontwikkeld vanaf 0 voor op de PC, vandaar al die troubles(Sonar bvb wel). Daarom dat je eigenlijk het beste kunt betrouwen op een midi device van steinberg zelf, de midex dus.
Ik denk dat dat normaal wel het beste is bij elk midi sequencer pakket, alles van dezelfde stal te nemen.(Marketing Strategy?)

Als het vanaf je machinedrum op masterclock bagger loopt met je cubase op PC, zal het dan ook
niet bagger lopen met dezelfde setup als je cubase masterclock word? Sorry guys, heb dan ook geen
ervaring met sync problemen. Correct me if I'm wrong.
----------->Atari gebruiker

Ok, nu is het me duidelijk... ik denk dat dit wel mee zal vallen, het gaat er immers om dat
je interne clock pas gaat flippen als hij als slave gaat fungeren niet? Met mijn sequencer als masterclock
ben ik eigenlijk nooit problemen tegen het lijf gelopen..

Alles loopt hier sync, al mijn VA synths via midiclock, MTC op de 03D en op de Fostex VR800 8ch
HD recorder, alles tegelijkertijd met Atari als masterclock. Of zijn jullie hier over nog iets anders bezig
ivm syncen? Dan ben ik niet meer mee hè.

Het enige wat voor mij hoeft te syncen is mijn DR4-recorder. Momenteel flipt mijn sequencer dusdanig
van externe sync dat opnames klinken alsof je een beschadigde cd hebt opgezet :(
En het behoort te werken, ik heb de OS-ROMs al geupdate van de DR4's dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb iemand gesproken met dezelfde configuratie; Cakewalk - AMT8 - DR4.
Momenteel werkt hij met een DR16 en hij heeft deze problemen niet gehad!!

Iemand bekend met de firmware updates van de AMT8? Zou dat wat uit kunnen maken?

Back