Momenteel adverteert Böke Musikhaus (Duitsland) op marktplaats en navraag per e-mail (die telkens snel en duidelijk beantwoord worden) leert dat ze prettige scherpe prijzen hanteren voor hun waar. Maar ik ken die club niet en ik was benieuwd of er hier iemand goede/slechte ervaringen met ze heeft.
Op de website laten ze geen prijzen zien, maar de opgegeven prijzen per e-mail waren goed. De website resideert alhier, al lijkt 'ie het nu even niet te doen.
Vreem ik zie gewoon prijzen op hun website....ziet er betrouwbaar uit...ik heb pasgeleden wat aangeschaft via Musikhause Kirchstein...zal wel net zoiets zijn....
Misschien dat ze bepaalde prijzen niet laten zien ... toen ik van de week keek voor de Motif XS prijzen, waren die allemaal 'op aanvraag'. En bij mij doet de site het nu helemaal niet :confused:
In elk geval willen ze een leuke deal met me maken, maar voordat ik 3 uur in de auto ga zitten wil ik wel graag weten of ze een beetje OK zijn
Lijkt een FireFox probleem, in Internet Explorer doet 'ie het inderdaad gewoon.
En Motif XS prijzen inderdaad op aanvraag ... misschien willen ze geen slapende honden wakker maken bij de concurrenten ofzo? Ze zitten er behoorlijk onder in elk geval, zo'n 300 euro onder Music Store en Thomann voor de XS7.
Lijkt een FireFox probleem, in Internet Explorer doet 'ie het inderdaad gewoon.
En Motif XS prijzen inderdaad op aanvraag ... misschien willen ze geen slapende honden wakker maken bij de concurrenten ofzo? Ze zitten er behoorlijk onder in elk geval, zo'n 300 euro onder Music Store en Thomann voor de XS7.
Waarom bel je ze niet even? Er staat ook een telnr. op de site.....en bedrijven die instrumenten verkopen, mogen volgens mij niet zomaar merken als Roland, Yamaha, Kurzweil etc verkopen...dat is volgens mij wel contractueel vastgelegt. En dit musikhaus heeft veel bekende grote merken....ga je daar mee adverteren zonder toestemming van desbetreffende fabrikant dan zou je wel eens aangeklaagd kunnen worden...lijkt me.
Oh, dat zal wel goed zitten. Was meer benieuwd naar ervaringen bij retourneren/garantie/service en dat soort zaken. Op papier ziet het er verder allemaal wel OK uit en in elk geval is het contact per e-mail gewoon goed.
Ik hou ze voorlopig op de lijst voor potentiele XS7 leverancier totdat ik klaar ben met mijn inventarisatie (ik wacht nog op antwoord van Feedback en moet nog met Peter Verspuy en eventueel de grote Duitse winkels in de clinch).
Misschien kan je het ook zo spelen met Verspuy, Feedback etc. dat je bij hun best wilt kopen maar je in Duitsland een veel goedkopere kan halen....misschien zakken zij dan met hun prijs om je toch binnen te halen als klant. Succes iig we lezen het wel als het zover is..
De prijsverschillen zijn verklaard; Yamaha heeft zijn inkoopprijzen voor leveranciers omhoog gegooid en alle nieuwe voorraad wordt automatisch 300 euro duurder. Dit wisten meerdere winkels mij te melden dus het zal wel waar zijn.
Böke heeft blijkbaar nog oude voorraad. Dus maar gauw daar bestellen dan, voordat ze ook daar de lucht inschieten.
Lijkt me eerder een kwestie van slecht programmeren, of browser discriminatie want geen enkele browser op mijn systeem (Apple, dus Safari, Firefox, Opera) laat prijzen zien. Ik hou het wel bij Thomann.
Daar Böke zijn prijzen niet laat zien, merk ik dat toch niet. Als jij je website niet goed op orde kan krijgen, dan vraag ik me af wat je verder niet op orde kan krijgen.
Daar Böke zijn prijzen niet laat zien, merk ik dat toch niet. Als jij je website niet goed op orde kan krijgen, dan vraag ik me af wat je verder niet op orde kan krijgen.
Ik ben het wel met Viv eens dat het slecht is om geen prijzen te laten zien, aan de andere kant zien ze dat misschien zelf wel als concurrentievoordeel ofzo. Geen idee eigenlijk. Maar inderdaad, het is een klein zaakje en ze zullen geen fulltime webafdeling hebben en dat zie je misschien terug in de prijsstelling. Ik ben dik tevreden in elk geval. Liever een slechte website en goede prijzen dan andersom.
Dat heb ik al eerder geprobeerd met andere bedrijven (tot en met de overheid). Krijg je als antwoord dat je Internet Explorer moet gebruiken. Het wordt dan angstvallig stil als ik vraag hoe je dat doet op een Apple.
Ik ben het wel met Viv eens dat het slecht is om geen prijzen te laten zien, aan de andere kant zien ze dat misschien zelf wel als concurrentievoordeel ofzo. Geen idee eigenlijk. Maar inderdaad, het is een klein zaakje en ze zullen geen fulltime webafdeling hebben en dat zie je misschien terug in de prijsstelling. Ik ben dik tevreden in elk geval. Liever een slechte website en goede prijzen dan andersom.
Als je je gewoon aan de HTML regels houd dan doet de website het op alle browsers en alle platforms. Doordat het een klein bedrijfje is (en meest logisch geen sjoege van computers) zullen ze het vast hebben uitbesteed aan een website-bouwer. En die maakt het niet uit dat het maar op een deel van de markt doet.
Ik ben zelf iemand die graag trouw is aan een leverancier. Op die manier leren zij jou kennen, jij hun en dat levert over het algemeen wel voordeel op. Dan is die zaak maar iets duurder, ik heb het voordeel dat deze winkel dingen voor mij bestelt die niet in het reguliere assortiment zit en dat ik spullen gewoon mee kan nemen en uit kan testen in "echte situaties" zoals oefenruimtes. Je wil tenslotte niet een gitaar versterker op volume 10 uit gaan proberen met de laatste riff van Fear Factory in een winkel (al denk ik eigenlijk dat zij dat niet willen).
Die site doet het trouwens gewoon in FireFox hoor, volgens mij zat mijn computer gewoon te k*tten vorige week
Dus het enige verwijt dat je ze kunt maken, is eigenlijk dat ze niet van alle artikelen een prijs willen tonen op de site. Misschien wel slim. Want als je ze een mailtje stuurt hebben ze direct contact me je en kunnen ze onderhandelen, zo ben ik ook tot een uiteindelijke deal met ze gekomen.
Niet bij mijn OS X versie. We laten het maar rusten, want ik kan ook niet zeggen dat het een halszaak is. Ik heb mijn adressen, jij hebt je adressen. Meer hebben we niet nodig.
Dus het enige verwijt dat je ze kunt maken, is eigenlijk dat ze niet van alle artikelen een prijs willen tonen op de site. Misschien wel slim. Want als je ze een mailtje stuurt hebben ze direct contact me je en kunnen ze onderhandelen, zo ben ik ook tot een uiteindelijke deal met ze gekomen.
Dat geintje ken ik nog vrij goed. Paar weken geleden kwam ik een leuke gitaar tegen op een website (tweedehands), en geen prijs. Ik bellen... konden ze de prijs niet vinden. dag later wordt ik teruggebeld met de mededeling dat hij € 1250,00 moest kosten. Voor € 750,00 heb ik hem nieuw. Daar al mijn gitaren na aanschaf nog lustig soldeerbouten en schroevendraaiers gaan zien, dus maar gelaten. Ik koop wel een nieuwe en ga daaraan knutselen. Al was 'ie wel mooi!
Boeke is hier bij mij vlak over de grens en ik heb er naar volle tevredenheid mijn laatste grote aankopen gedaan. Prima muziekhuis die expres geen prijzen online zet vanwege de zeer concurrerende bedragen. Je moet ze echt bellen en hoort dat erg positief nieuws.
Heb zojuist een Nord Electro 3 73 ontvangen van Boeke; mijn vriendin heeft hem in ontvangst genomen en mij een foto gemaild van de doos. Ik hoop niet dat ik het goed zie maar volgens mij hebben ze om de originele Nord doos geen extra bescherming gedaan. Dat ding zit onder de butsen!!
Edit:
Inmiddels uitgepakt; de doos heeft z'n werk gelukkig goed gedaan. Prima instrument voor prima prijs!
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.