Ik ben nieuw en zit met een DIK probleem! (FP10)

sweetshadow

Ingeburgerd
Hallo mensen,

Ik ben echt super blij dat ik een forum als deze heb gevonden, want ik heb nog nooit maar dan nog nooit zon verschrikkelijke ongeluksmaand meegemaakt.

Ik heb een halve maand geleden bij thomann een firepod (firewire) besteld en na een hele hoop gedoe met thomann en nog steeds een missend overhead statief gebeurde het volgende:

Na dat ik mijn grote ''Thomann'' doos met veel blijdschap opende en het aan mijn pc aansloot kwam ik erachter dat hij de firepod wel herkende maar toen ik op ''nieuwe hardware installeren'' klikte ging hij vervolgends zoeken naar de software cd.
Na 15 sec. kwam mijn pc erachter dat die zich niet bevond (zat er wel in)

Vervolgends starte ik dus maar de software cd op om te kijken of het op die manier wou.
Nadat ik de software installeerde (firepod control panel) vertelde het programma mij dat ik de firepod aan moest sluiten en aan moest doen, omdat hij de firepod dan zou gaan zoeken
Hij vond niks.

Nou ben ik vanmiddag naar de pc shop hier geweest en heb gevraagt wat ik hier aan kon doen... de jongen had er de ballen verstand van maar kon mij wel vertellen dat het waarschijnlijk lag aan mijn onboard firewire ingang op mijn moederbord die waarschijnlijk niet goed zou werken en ik dus een losse kaart moest kopen.

Ik heb het kaartje gekocht!
Wil ik het in een pci slot steken en vervolgends de pc opstarten, kan hij de kaart wel vinden maar geeft een foutmelding.
Ook als ik de software cd van de kaart opstart geeft hij een fout.
Het verbaasde me alleen al zo dat ik in vergelijking tot mijn draadlose netwerk kaartje (zelfde grote zelfde merk) behoorlijk hard moest drukken om de firewire kaart erin te krijgen.

IK HOOP!!!
dat iemand me uit de brand helpt want ik sta echt op het punt een kilo antidepresieva door te gaan slikken.

Waar ik mee zou beginnen is niet de drivers van de meegeleverde CD te gerbuiken maar de meest recente drivers van internet te halen... Daar staat de meest recente versie...

Welkom btw.

Volgens mij moet je als je een Firewire device aansluit net zoals bij USB minimala rechtsonderin een icoontje krijgen met een grijs vlakje en een groene pijl wat aangeeft dat er een FireWire ding vast zit aan je computer. Doet hij dit niet ligt het aan firewire waarschijnlijk.

Overigens is een opmerking als "een foutmelding" erg onhandig voor mensen die er wel verstand van hebben. Als je de exacte foutmelding opgeeft kunnen we er wat zinnigs over zeggen.

IK HOOP!!!dat iemand me uit de brand helpt want ik sta echt op het punt een kilo antidepresieva door te gaan slikken.

welkom en als je die kilo anti-depressie niet gebruikt heb ik intresse :P

zijn t uppers of downers?
mot ik ff rekening houe met mn andere (zelf)medicatie :D

welkom en als je die kilo anti-depressie niet gebruikt heb ik intresse :P

zijn t uppers of downers?
mot ik ff rekening houe met mn andere (zelf)medicatie :D

:D :dubbel: :yamaha: =) :halleluja :okdan: :dj:

@ TS welkom :doei:

Kun je de drivers installeren zonder dat de firepod aangesloten is?

Zo ja, proberen , en als je dan de firepod aansluit ; het 'nieuwe hardware-menuutje' laten zoeken in de directory waar de drivers staan :)

Ja, sorry dat ik het zeg, maar je hebt dit probleem zelf gecreëerd!

Als je namelijk het boekje had gelezen, had je kunnen weten dat je éérst de software moet installeren en dán pas de firepod aan te sluiten!
Dan heeft windows namelijk de juiste driverfiles op de juiste plek staan en wordt de hardware direct herkend en geïnstalleerd.

Nu is het dus logisch dat de software niet gevonden was.
Wat nog een tussentijdse oplossing was geweest, is het handmatig aangeven waar de drivers zich bevinden op de cd (dat gaat alleen als de drivers niet ingepakt staan op de cd).

Toen heb je de software van de cd geïnstalleerd en die vroeg om het aansluiten van de firepod. Natuurlijk stond deze al aangesloten en dus heeft het opnieuw aansluiten weinig nut meer, aangezien windows allang denkt dat de drivers er niet voor te vinden zijn.

Wat een tyfus-verkoper trouwens die jou aanraadt een andere firewirekaart te kopen. Dikke klootzak een rotschop onder z'n ass geven, is namelijk typisch verkoper-heeft-geen-zin-in-dit-soort-gezeik-en-wil-er-snel-vanaf-zijn-gelul! Je oude firewire-aansluiting herkende toch dat er 'iets' aangesloten werd? Nou, dan doet die het dus gewoon.

Dus nu?

Eruit die nieuwe firewirekaart, terug naar de winkel en geld terug!

Allereerst firepod niet aansluiten!
Ga op internet op zoek naar de laatste driver (altijd doen en nooit het cd'tje eerst proberen is mijn advies). Installeer die.
Dan (zodra het mag) firepod aansluiten. Windows gaat als het goed is weer zeuren om drivers en moet ze nu automatisch vinden. Is dit niet het geval, ga dan in je apparaatbeheer kijken wat daar aan de hand is. Staan daar allemaal uitroeptekens/vraagtekens ga dan naar http://gathering.tweakers.net voor het oplossen van dit soort driverproblemen!

Succes!!!

En ook handig om te checken of je FW überhaupt aanstaat in je bios ;) In m'n bios stond die dus default uit

En ook handig om te checken of je FW überhaupt aanstaat in je bios ;) In m'n bios stond die dus default uit

Ehm... er werd toch herkend dat er iets aangesloten werd. Dus FW staat aan, lijkt me niet meer dan logica!

Kerel! je bent super !

Alleen het geval is dat ik dat dus allemaal heb geprobeert
En helemaal! ik heb het kaartje vandaag naar de winkel terug gebracht en heb zo maar liefst 12,95 euro bespaard.

ALS EERST.

Ik heb de drivers verwijderd die op de pc staan van fp10.
Ik download nu de nieuwste en installeer hem.

Ik laat nog weten of het lukt (waarschijnlijk niet) lukt het niet dan zal ik precies uit gaan leggen hoe het verlopen is en wat de foutmeldingen zijn zodat jullie je helemaal kunnen inleven in mijn probleem.

[Heb de anti depresiefa maar weggegooit, ben al aardig aan vrolijk worden]

Ehm... er werd toch herkend dat er iets aangesloten werd. Dus FW staat aan, lijkt me niet meer dan logica!

Ik ben heel blij dat er mensen zijn zoals jij, die gewoon heel droog en simpel uitleggen hoe het in zn werking gaat, want ik kan wel janken van blijdschap!
HET WERKT.!!

wat zo moeilijk leek is vrij simpel, waaroom lukte het niet eerder is dan nu ook mijn vraag. (niet reageren please)

Hartstikke bedankt en ik zal snel wat van me laten horen.

Ik heb m'n firepod nu aan de gang, cubase 4LE ook geregistreerd alleen heb ik het volgende probleem:

In het boekje van presonus bij het hoofdstuk Operation word uitgelegd hoe ik dus daadwerkenlijk mijn fp10 in cubase krijg en hem gebruiken kan.

1) select 'Device Setup..' from Devices menu. [dat lukt nog]
2) Select 'VST Multitrack'from the Devices column in Device Setup [ hier gaat het mis]

Vanaf stap 2 gaat het dus mis, hierbij word met plaatjes en tekst dus aangegeven wat ik moet gaan doen alleen het enige wat dus niet klopt.
Mijn Device Setup menu ziet er heel anders uit en er staat ook nergens VST Multitrack in dit menu vermeld.

Back