Hulp van Steinberg bij een crash in Cubase

Pimpampeter

Muziekfabriek
Hallo mensen,

Al vaker heb ik me negatief uitgelaten over de manier waarop Steinberg Cubase 4 ineens verving door Cubase 5, en de fouten die in Cubase 4 zaten.

Afgelopen week had ik ineens een probleem waardoor een complete track, net voor oplevering aan de klant, niet meer te openen was.

Dus een mailtje naar Jeroen van Steinberg gestuurd, en het mag gezegd worden, WAT EEN TOP SERVICE!!! Jeroen mailde vrijwel meteen terug, en heeft me er doorheen geholpen, en uiteindelijk is het probleem nog opgelost ook!

Kortom: Heel erg netjes dat ze bij Steinberg nu eindelijk iemand hebben die begrijpt dat problemen opgelost moeten worden, en daar ook actie op onderneemt!

Dat vond ik de moeite waard om even een draadje aan te wijden!

klinkt goed pimpampeter,

goed om te horen dat je een goede ervaring met de helpdesk hebt gehad.

zoals je wellicht weet ben ik ook erg negatief over cubase 4 (nog steeds trouwens). Maar sinds ik over ben op Cubase 5 is dat omgeslagen in een positieve houding :).

eindelijk heb ik er weer plezier in om cubase te gebruiken, tot nu toe maar 1 crash gehad (in een vst van de motif xs, wat ongetwijfeld niet de schuld is van cubase), en ik gebruik het toch ZEER intensief.

Dus mocht je de kans krijgen, probeer dan eens de update uit bij iemand, het is wel de moeite waard namelijk.

Ik heb echt helemaal nergens last van qua crashes in Koebeest 4. Echt 0 crashes....doen jullie bijzondere dingen? Ik heb projecten met 20+ tracks en tig plugins...draait prima....

Mooi om te melden, mooi om te weten. :)

Goed om te horen! Zoiets mag ook gezegd worden!

Afgelopen tijd voor mijn werk contact gehad met de teams van HP, Canon, Sony en Adobe. Maar dat was stuk voor stuk echt een belachelijk idioot drama. Daar is Ziggo of KPN niets bij!

ik heb nooit problemen gehad met 4, wat ik nog steeds gebruik. vind het wel een beetje jammer dat ze zo snel naar 5 gingen. zal mij benieuwen wanneer 6 uit komt.

Leuk om te horen, maar wat ik interessanter vind is; hoe is het opgelost??

Ik heb in het verleden ook wel eens een project gehad wat na een crash niet meer opende. sindsdien staat bij mij de autosave aan met 3 backup- copies.

Uiteindelijk heb ik een VST synth die ik in het project gebruikt heb even uit mn vst map geknipt en op mn bureaublad geplaatst, en dat bleek de boosdoener. Toen opende het project wel, ding weer terug geplaatst, aangezet, en weer opgeslagen, en viola... (dat terugplaatsen was overigens geen tip van Steinberg, maar ik ben eigenwijs, dus heb m gewoon terug gezet) Nadat ik opnieuw gesaved had onder een andere naam was ie de bug met die synth in dat project kwijt.

ik heb nooit problemen gehad met 4, wat ik nog steeds gebruik. vind het wel een beetje jammer dat ze zo snel naar 5 gingen. zal mij benieuwen wanneer 6 uit komt.

Toevallig zat ik zojuist door wat bestellingen te bladeren en zag ik dat ik in januari 2007 Cubase 4 update heb gekocht. En in januari 2009 Cubase 5.

Ik was gewend dat er ongeveer iedere 1,5 jaar een nieuwe betaal-update van Cubase komt. Dus mij viel het eigenlijk mee! Cubase 5 is dus uitgekomen ongeveer 2 jaar na Cubase 4.

Als er iedere 2 jaar een update van Cubase zou zijn, en ik heb 9 betaal-updates (ik heb er eentje overgeslagen, Cubase VST 3.5) en er zijn er dus 10, dan zou Cubase dus van 1989 zijn. Cubase voor PC bestaat vanaf 1992.
Dus simpele conclusie: de tijd tussen de betaalupdates wordt langer!:eureka:

Ik heb ook goede ervaringen met de helpdesk van Steinberg. Lekker snel!

Ook positieve ervaringen mogen best eens gemeld worden! :okdan:

Uiteindelijk heb ik een VST synth die ik in het project gebruikt heb even uit mn vst map geknipt en op mn bureaublad geplaatst, en dat bleek de boosdoener. Toen opende het project wel, ding weer terug geplaatst, aangezet, en weer opgeslagen, en viola... (dat terugplaatsen was overigens geen tip van Steinberg, maar ik ben eigenwijs, dus heb m gewoon terug gezet) Nadat ik opnieuw gesaved had onder een andere naam was ie de bug met die synth in dat project kwijt.

Welke synth was dat? Ik heb gelukkig nog nooit gehad dat een project niet meer opent!

toeval wil dat ik nu net hetzelfde voorheb in cubase3, hoe wist je welke vst plug de boosdoener was ? Of was het gewoon gokken ?

was geen gok nee, Ik was toevallig met een ander project bezig, en merkte dat een softsynth een beetje raar deed. Helaas was dat een van de softsynths die ik veel gebruik (sylenth1), en die ik erg vet vind. Omdat ik met de Z3ta ook al ooit grote problemen heb gehad, kwam de tip om het mapje met de dll van de softsynth even ergens anders te plaatsen. En daardoor starte het project in dit geval weer op.

Wat je in jou geval zou kunnen proberen is dus softsynths een voor een in een andere map dat je vst plugins tijdelijk parkeren, en kijken of ie dan wel opstart.

Even over Sylenth1. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad, en nu ook geen problemen meer mee, dus ik weet niet waar het aan gelegen heeft, maar waarschijnlijk een combinatie van dingen. Sylenth1 blijft een aanrader wat mij betreft!

Als er iedere 2 jaar een update van Cubase zou zijn, en ik heb 9 betaal-updates (ik heb er eentje overgeslagen, Cubase VST 3.5) en er zijn er dus 10, dan zou Cubase dus van 1989 zijn. Cubase voor PC bestaat vanaf 1992.
Dus simpele conclusie: de tijd tussen de betaalupdates wordt langer!:eureka:

Cubase 1.0 op de Atari is ook van 1989...er was namelijk al een cubase voor de eerste pc versie

Cubase 1.0 op de Atari is ook van 1989...er was namelijk al een cubase voor de eerste pc versie

'k weet het. PC was zelfs het laatste platform waarvoor het beschikbaar werd.

Maar OK, als je op Atari of iets anders bent begonnen, zijn er misschien nog wel meer updates geweest. Dat weet ik niet. Ik heb alleen de PC versie.

Back