ABBA->welke hardware gebruikte Benny Andersson?

Ik vind dat het nummer Eagle op The Album erg veel op E.L.O. lijkt. Gingen de leden van ABBA en E.L.O. dan samen met elkaar om en hebben zij ook samen wat opgenomen? Ook de Vistors-album van ABBA heeft wel een wat E.L.O.-achtige sound. ABBA gebruikte ook net als E.L.O. strings, bijv. in As good as new, Summer Night City. En zo lijkt Xanadu van E.L.O. met Olivia Newton-John weer sterk op ABBA.

Een aantal nummers van BZN lijkt weer sterk op die van ABBA, bijv. Pearlydumm die sterk op Chiquitita van ABBA lijkt. Ook het BZN-nummer I'll miss you op het Congratulations-album uit 1991 lijkt sterk op Cassandra van ABBA.

Werd weer eens tijd dat deze thread wakkergeschud werd. ABBA is gewoon verplichte kost voor iedere muzikant... Supervet wat deze groep deed. Je kunt er zooo veel van leren.

Mee eens!

Overigens staat er op te Deluxe edition van The Visitors de track "From a twinkling star to a passing angel" waarin je in krap 10 minuten de ontwikkeling van dat nummer hoort.
Erg leuk om te horen.

Het zou eens tijd worden dat alle demo's en nog niet uitgebrachte tracks van ABBA worden uitgebracht op een verzamelalbum. Nog een mooi voorbeeld daarvan is de Benny Andersson - Nationalsång (HQ Sound) op youtube. Daarin speelde hij op de Yamaha GX-1 synthesizer, die een voorloper was van de Yamaha CS-80 synthesizer.

Daarin speelde hij op de Yamaha GX-1 synthesizer.

Een goede vriend en mede ABBA fan had ooit het idee om 'Just like that' met een oproep op internet de Top 2000 in te stemmen in de hoop dat dat nummer dan misschien eindelijk eens officieel zou worden uitgebracht.

Ik vind deze intro van 'Summer Night City' geweldig, met extra knapperige stukjes GX-1.

dat kon het beertje toch maar goed
vond hem ook altijd sympatieker overkomen dan het het aapje.
geen paniek zal hier geen offtopic discussie beginnen over zwart of blond ....

m'n broers hadden de beatles en de stones, wij hadden abba !.
los van arrangementen en instrumentarium,geweldige song trouwens ( wordt wel eens vergeten. meestal eindigden de discussies na bespreking van de billen van die blonde :D ).

Best leuk hoor ABBA de kwaliteit vind ik toch wel 95 % van de vrouwlijke stemmen komen.
het zijn gewoon stemmen die niet bassig zijn en niet schel en dus precies in muziek passen daardoor kan je ze veel harder inmixen dan voices die in een toonhoogtes gehypt zijn(niet kunstmatig). De songs klinken een grote brei als ik die zou posten zou ik enorme kritiek krijgen. Dat weet ik zeker. De songtekst melodie lijnen zijn dan wel weer rete goed bedacht. de rest zijn typische songvestival akkoorden waar niets mis mee is natuurlijk. sus2 sus4 add2 add4 ga zo maar door zoiets als trance noten maar dan net anders. 8o

als ik die zou posten zou ik enorme kritiek krijgen. Dat weet ik zeker.. 8o

Een leuk experiment zou daarom zijn:

Een grootheid post onder een andere naam een track en ik zou benieuwd zijn welke reacties er dan opkomen.
Nu is het vaak zo dat als de grote namen een track uitbrengen dat iedereen die track al meteen geweldig vindt zonder er in feite kritisch naar te luisteren

Dus ik zou zeggen: Armin kom maar op en ga het experiment aan :P Haha....

Paul

Een leuk experiment zou daarom zijn:

Een grootheid post onder een andere naam een track en ik zou benieuwd zijn welke reacties er dan opkomen.
Nu is het vaak zo dat als de grote namen een track uitbrengen dat iedereen die track al meteen geweldig vindt zonder er in feite kritisch naar te luisteren

Dus ik zou zeggen: Armin kom maar op en ga het experiment aan :P Haha....

Paul

Aphex Twin heeft ooit toch eens onder een andere naam meegedaan aan een remix contest? Even zoeken hoor.

Ah, hier dus:

Attachments

• afxfmarticle1010mu.jpg
    afxfmarticle1010mu.jpg
    56 KB · Bekeken: 107
Back