AMD kan niet met een intel chipset werken waarom niet, het is intel en pentium is ook intel.
Je computer blijft niet hangen als je AMD te heet wordt, die fikt er gewoon domweg uit met zon 380 graden celcius. Pentium daarin tegen gaat op halve kloksnelheid draaien en zal daarom niet door fikken.
Probleem chipsets bij AMD is VIA kt-133 en kt-133A. Sis moet je ook niet gebruiken met pentium ALLEEN de INTEL Chipset. Ik heb zelf AMD maar aangezien ik verstand heb van computers en teveel problemen heb gehad met allerlei hardware conflicten heb ik gewoon een kt-133a chipset zonder kraak problemen. Ligt ook aan wat voor soort geluidskaart je er in hebt zitten. Soundblaster is gewoon meuk in combinatie met kt-133 chipsets.
Betste is en blijft de intel chipset met een pentium processor.
Nogmaals voor den beginner.
gebruik 1 systeem alleen voor je muziek en 1 systeem voor games en internet. Gebruik legale software indien je geen verstand hebt van computers. Gebruik je dan toch illegaal spul, verdien je in de materie van hardware en software. Doe je dit niet dan blijf je problemen houden.
Succes
ps onboard geluid zuigt. Uitzetten in de BIOS. Het is overigens onzin dat je onboard geluid ram + CPU leent, dat doet elke kaart in je pc als hij word aangesproken. Onboard audio onderdersteund algemene drivers. Kwaliteits geluidskaarten hebben speciale drivers die alleen voor die kaart zijn geschreven. Dan werkt de geluidskaart in combinatie met software een stuk sneller en optimalere dan onboard audio.
Dat is namelijk niet meer dan een D/A converter die alle kracht en geheugen die hij nodig heeft "leent" van CPU+RAM. Logisch dat als je de zware toepassingen van een pakket als Cubase SX draait hij dan over zijn nek gaat.
Ligt niet aan de onboard geluidskaart dus maar aan de toepassing welke er wordt gebruikt. Als je bijvoorbeeld 10 plugs tegelijk draait dan krijg je geen normaal geluid er meer uit je onboard sound.