ensoniq dp4

Nou ik heb hier wel eens een 707 gekocht waar alleen een stuk karton om heen zat, maar die was niet stukker dan de verkoper al van te voren al aangegeven. Noeste Roland kwaliteit :okdan:

Wel ff een hartverzakking toen ik die verpakking zag, ik zag hem in gedachten al van transportbanden af flikkeren, in een te volle vrachtauto ergens onderop gepropt worden en meer van dat soort "sorteer" praktijken :frons:

het pakket ging als basispakket

dus denk dat bij de tnt weinig te halen valt,is hun denk ik ook niet zo heel veel te verwijten is gewoon op tijd aangekomen ,ze zijn niet verantwoordelijk voor slecht inpakken

ik heb de verkoper nog een mailtje gestuurd dat ik het er niet mee eens ben en een beetje redelijkheid verwacht maar, in dit geval is het toch een beetje of mensen een beetje normaal zijn of niet,en verwacht niet echt dat dit een happy end heeft

stond geen retour adres op de doos, dus ik kan die honkbalknuppel wel in de kast laten

misschien moet er een soort van zwarte lijst komen voor dit soort mensen

????? je hebt geen adres van iemand waar je geld naar toe hebt gestuurd?

en geen verzekering op het pakket?

Hoop dat je hier wel wat van leert.

Maar met een beetje zoeken kan je hem/haar heus vinden.

Neem aan dat je wel een mailadres hebt of een naam.....nickname?

Butch: What now? Marsellus: What now? Let me tell you what now. I’ma call a coupla hard, pipe-hittin’ niggers, who’ll go to work on the homes here with a pair of pliers and a blow torch. You hear me talkin’, hillbilly boy? I ain’t through with you by a damn sight. I’ma get medieval on your ass.

20090218-CodeOfContact-Tarantino.jpg

Ik zou die gast toch echt ff opsnorren maat.
Je heb toch wel zijn bankgegevens, adres of iets dergelijks :confused:

TNT reageert niet op klachten, is mijn ervaring. Ik heb een keer meegemaakt dat ze op dezelfde dag een dik pakket gewoon half in mijn brievenbus hadden gepropt en een brief op een verkeerd adres hadden bezorgd. Jammer voor het personeel dat wel goed werk levert, maar ze worden de laatste jaren gestraft met flinke omzetdalingen.

Ik heb ook eens een pakket niet goed ingepakt; gelukkig kwam het goed bij de koper aan, maar ik heb daar wel van geleerd. Ik heb geen zin in een slechte naam hier op het forum.

Ik hoop dat je de DP-4 te repareren is. Je zou zeggen van wel, maar je kunt er geen peil op trekken bij Ensoniq. Ik heb er ook twee ASR-10 toetsenversies doorheen gejaagd zonder ze te mishandelen. Nu hen ik een rekversie. Die wordt wel gloeiendheet, maar heeft tenminste niet te lijden van toetsaanslagen. Mijn SQ-80 werkt al twintig jaar en mijn tweedehands TS-10 in mijn bezit al ruim 11.

tja ik heb z,n volledige naam en bankrek nr ,zou met wat speurwerk zijn adres kunnen opsnorren, en met een shotgun ernaartoe te gaan (ja tuurlijk) wel mijn gevoelens maar zeg
eerlijk , heb niet echt zin in dat soort praktijken, los van alle energie die het kost
gooi hem nu gewoon in mijn rack en kan kan 1 dp unit gebruiken met send/ return en patches veranderen met pgm changes

ga verder muziek maken !! "maak ff een dikke hit " koop ik gelijk een peperdure lexicon

krijg na een mailtje heen en weer 40 euro compensatie, waarschijnlijk zou de rijdende rechter ook opzoiets uitkomen

Dit klinkt pijnlijk bekend...ik heb net een week of drie terug een DP4+ uit Belgie ontvangen die bij aansluiting alleen maar dikke brom laat horen met op de achtergrond heel zachtjes het inputsignaal.

Verkoper zegt van niks te weten, pakket niet verzekerd (Kilopost?) en Paz zit met de gebakken peren...

Voorstel gedaan om evt. reparatiekosten boven de 50 EUR te splitten, maar nog geen reactie ontvangen. Vooral het feit dat er op zo'n (in mijn ogen) redelijk voorstel niet gereageerd wordt doet mij het ergste vermoeden... :(
Ik ben in eerste instantie gerust wel geneigd te geloven dat de verkoper het ding niet kaduuk verstuurd heeft, maar dan verwacht ik wel wat toeschietelijkheid en begrip van de andere kant.

Afijn, vriend van me gaat er ff naar kijken en anders stuur ik hem naar mede-forummer Mike Philco. Tenzij iemand een vertrouwd adresje in Amsterdam kent voor dit soort dingen?

De wijze les is geleerd, altijd aandringen op verzekerde verzending en er niet vanuit gaan dat alle pakketten verzekerd zijn...

Volgens mij heb je helemaal niets aan verzekerde verzending. Als je gaat reclameren zeggen ze: oh een DP4+ ? uit 1992? Al 17 jaar oud? Maar meneer da's helemaal niets meer waard hoor. Als we dit soort dingen moeten nagaan kan iedereen wel een ouwe kapotte bak in een doos doen en dan zeggen dat -ie kaduuk gegaan is tijdens transport en dan 400 euro claimen. Heeft iemand hier ooit wel eens iets teruggekregen van de posterijen?

vinnieq schreef:
Heeft iemand hier ooit wel eens iets teruggekregen van de posterijen?
Jawel,
ik heb een tijdje geleden een mackie mixer hier gekocht van een forumvriend en daar waren 2 faders afgebroken door ondeskundige handelingen van de tnt,hij zat in de originele mackie doos die ze ook bij mackie aanraden voor verzending van hun mixers.Na lang onderhandelen,telefoongesprekken e.d. en mailing,bewijs van betaling etc. heb ik het bedrag gekregen ,wat ik als reparatiekosten had ingeschat.Dus het kan wel..Ook met dank aan de volharding van de verzender.(welbekend forumlid)..dus wie niet waagt ..
Ik moet er wel bijvermelden dat het een verzekerde zending was met handtekening,die gewoon bij mij in het portaal was gedropt..das weer minder.

De vraag is wat de oorzaak is van het defect. Als dat verzending is (en dat roept verkoper-lief wel heeeel gemakkelijk), dan kan je richting TNT helemaal. Maar, voor het overige hangt het er vanaf wie de verzending heeft betaald. Als de deal was bedrag X inclusief verzending, dan draagt verkoper het risico in beginsel.
Echter, als de oorzaak niet de verzending is (en wat mij betreft zou je daar vanuit moeten gaan), dan moet de verkoper gewoon actie ondernemen. Ook al koop je 2de hands, je mag gewoon verwachten dat een machine 't doet. Een flinke kras o.i.d. zou je eigen risico zijn. Het standaard-arrest gaat over de verkoop van een 2de hands auto/oldtimer: je mag zonder mededeling van de verkoper verwachten dat ie zonder al te veel gevaar de weg op kan.

Kortom: de verkoper moet 't oplossen. Als de doos niet zwaar beschadigd is, dan kan hij moeilijk TNT beschuldigen. Zeker als hij 't heeft verpakt.

Een laatste tip: vraag ALTIJD alle info van de verkoper. Zijn gegevens, daar kom je niet zomaar achter. Ik betaal altijd de helft vooruit, de rest achteruit. Wil verkoper dat niet, dan geen deal.

Ok, de allerlaatste: bel je rechtsbijstandverzekering, als je die hebt...

verkoper zou me 40 euro compenseren, maar laat gewoon niks meer van zich horen

dit aparaat heeft een bad vibe voor mij, gaat in de verkoop, werkt verder volledig alleen frontpaneeel dus niet wel te editen met div software editors,ik heb daar geen zin in je kan anders gewoon ook alleen patches wisselen met program changes, zit zowiezo veel bruikbaars in , ik dacht 150 euro of een ruil, evt met bijbetaling

zat ook gewoon in een doos zonder bescherming

Die opmerking is alweer een maand oud, maar ik wil toch even reageren dat die verkoper niet de enige is die dat doet (of we troffen beide toevallig dezelfde verkoper...). Ik heb ook een keer een 1U rack synth toegestuurd gekregen die gewoon los in een TNT postpakket-doos zat. Je snapt niet dat mensen denken dat dat goed gaat. Schade was daar gelukkig beperkt tot verbogen rack-oren.

Laatst ook zo iets gehad, gekocht van forum lid Alphonse, met een sampler die in een bananen doos zat met 1 laagje bubbel schuim. Gevolg: De harde schijf was bij aankomst door de sampler aan het stuiteren.
M'n rechtsbijstand verzekering maar eens gebruikt en een advokaat ingeschakeld, maar al snel bleek dat ik naar m'n geld kon fluiten.
U bent gewaarschuwd.

Jij hebt tenminste nog wat gekregen. Ik heb september 2008 een Quiklok RS-10 van hem gekocht, nooit wat gekregen. De enigste keer dat ik belazerd ben, gelukkig was het maar €21,20 maar toch. Zal me niks verbazen als die sampler al kapot was voordat hij de doos in ging.

zit er een interne batterij in?
zo ja, misschien help vervangen daarvan

Back