Gevraagd: 3 Synthesizers + USB audio interface

Status
Please reply by conversation.
Naar zo'n Opera 6 ben ik ook naar opzoek......ze staan bijna nergens te koop....en zijn die niet wat duurder Ron?

staat hier een battery probleem opera 6 kocht ik voor 80 10 km om de hoek
chill mannetje was wel wat mee dus
ikheb een dk700 is t zelfde board
denk dat de opoera 300a350 doet is nog steeds goed koper dan een polysix met midi ...endeze heeft egt 3 lfo,s
dan best belangrijk voor wat differ modulated sounds
vel 2 filter / mod - wheel
...+ 2x dco

poly peter had er eentje te koop laatst
[khoor een hoop slechts laatste tyd over de poly sixies ...veel stuk ]

Deze is misschien wel leuk om hier even te posten/pluggen:

http://www.youtube.com/watch?v=xzxor2Jsp_E

Deze track is volledig gemaakt met synths die je voor 150€ kan vinden (al is een JX3P voor 150 al wat zoekwerk; men begint die bak terecht te waarderen)

Roland JX3P
Yamaha SY22
Yamaha C605P
En een TR626 op de drums, die ook niet al te duur is.

Kwestie van je enthousiasme in je zoektocht wat aan te moedigen! (of in de kiem te smoren, afhankelijk van je mening over dit filmpje :D ;) )

Leuk filmpje :okdan:!

De Kawai K1 komt op de lijst

Akai AX-73
Korg M1
Yamaha SY22 SY?
Yamaha DX7 (liefst II versie)
Yamaha CS-1X
Crumar Bit One
Casio CZ1000
Roland XP 10
Kawai K1

Ik heb inmiddels een USB audio interface gevonden in het forum.

Ik heb nog twee synths nodig, met keys! Mijn budget: 300 euro.

Merci!

Maar hij zoekt synths die ongeveer de helft kosten van een opera 6 of polysix...

@ dender vergeten mydear sint nicolaaaaaaaasjh
gaatie trouwens ...op de bagger scheepies [hihi]

poly peter had er eentje te koop laatst
[khoor een hoop slechts laatste tyd over de poly sixies ...veel stuk ]

@ dender vergeten mydear sint nicolaaaaaaaasjh
gaatie trouwens ...op de bagger scheepies [hihi]

Poly Peter had er geen te koop althans niet dat ik zo snel kan vinden.......er was wel iemand die er 1 verkocht maar die is al weg.......voor de rest niks op iebee niks op Mp dus ff geen opera's....en btw zo hard zoek ik er nou ook weer niet naar......heb eerder onderdelen nodig voor me wildcat

op het 2e :confused: ikke niet snap wat bedoel jij...

Hij vraagt aan mij hoe het op de baggerboten gaat. Goed, maar druk. Daardoor nog geen tijd gehad om die Siel te opereren.

@Scubamaster: veel succes met het zoeken naar de synths! Ik zou voor een analoge en een digitale gaan als je veel klanken wil. Voor 150 elk kan je echt mooi spul vinden. Die Yamaha SY22 is zowel voor mooie strings, pads als puntigere digitale geluidjes geschikt, en er zit zelfs nog een bruikbare piano in. Als je die in je buurt vindt, zou ik dus niet twijfelen.

Nog een hint...de Korg M1 Workstation...ik heb er gisteren 1 opgehaald, okee werkt nog niet goed was ook gratis bij MadDonna :okdan:.

Maar die gaan ook zo rond de € 150,-....er staat er nu 1 te koop op marktplaats.nl voor € 115,- en diezelfde jongen heeft ook een Poly800 voor € 125,-. Hij doet inprincipe niet aan versturen maar hij woont in de stad hier verder op vanwaar ik woon. PB me anders even Toni.

300 euro is wel een behoorlijk krap budget. Voorral voor 3 synths. Je kan beter even doorsparen voor 1 goede synth dan voor 3 crap synth. Want 3 keer niks blijft 3 keer niks.

Ps. Ik zit al jaren te wachten op Behringer die met chep'o synths aankomt. Dat zou ideaal zijn voor dit soort situaties!

300 euro is wel een behoorlijk krap budget. Voorral voor 3 synths. Je kan beter even doorsparen voor 1 goede synth dan voor 3 crap synth. Want 3 keer niks blijft 3 keer niks.

Ps. Ik zit al jaren te wachten op Behringer die met chep'o synths aankomt. Dat zou ideaal zijn voor dit soort situaties!

Volgens mij realiseerde Scuba zich dat ook.....maar een Poly800 of een M1 zijn imo niet 'slechte' synths....zelfde geld voor de JX3P maar die zijn gewoon schaars.......Bit One is ook een beste bak...heeft wel gewoon CEM filters:okdan:

Volgens mij realiseerde Scuba zich dat ook.....maar een Poly800 of een M1 zijn imo niet 'slechte' synths....zelfde geld voor de JX3P maar die zijn gewoon schaars.......Bit One is ook een beste bak...heeft wel gewoon CEM filters:okdan:

De Poly800 is al gereserveerd Dennis :erm: :stupid

Dat beseft de topicstarter nu ook, in die zin dat hij voor 2 synths gaat ipv 3. En voor 150€ per bak kan je mooie synths kopen! Met 2 synths heb je dan waarschijnlijk een breder klankpallet dan met eentje.

Misschien is beter een beetje afwachten, een deel van mijn gear verkopen en mijn droom-synth eindelijk kopen:

2j1ps87.jpg

Mensen, ik heel veel beluisterd deze dagen op youtube, en niks klinkt voor 800 euro zoals hij...

Vooral de arppegio mogelijkheden vind ik een echte wonder.

Er bestaat ook een KB, iets goedkoper maar iets ouder. En onthoud dat alle "K" versies identiek zijn aan de modules, dus je kan ook een MIDI master klavier (of MIDI synth met goed klavier) + een virus module kopen. Kwestie van geld te besparen.

Er bestaat ook een KB, iets goedkoper maar iets ouder. En onthoud dat alle "K" versies identiek zijn aan de modules, dus je kan ook een MIDI master klavier (of MIDI synth met goed klavier) + een virus module kopen. Kwestie van geld te besparen.

Ik heb gehoord dat veel mensen problemen hebben met de desktop versies en midicontrollers...

De KB en de KC...is er veel verschil tussen die twee?

Lijkt me sterk dat die desktop versies zo slecht zouden werken met midi controllers, aangezien ze heel vaak gebruikt worden, ook in professionele studio's.

Ik weet niet hoeveel verschil er tussen een B en een C is.

Als je graag die Virus wilt moet je er zeker voor gaan!.
Virus is niet echt mijn ding op de een of andere manier vind ik de Virus synths een beetje te techno.....

Daar kan ik inkomen, hoewel er ook mensen bv "perfecte" Jarre emulaties en knappe piano's mee gemaakt hebben...

Status
Please reply by conversation.
Back