Cryophonik ft. Avonlea Montague "Telescope" FINAL (Raphie REMIX)

Best ok!

Ik vind dat er nog wel naar iets meer samenhang tussen arrangement en percussie mag komen, de percussie hangt er nu een beetje omheen en doet nog niet echt lekker mee, (iets te zacht en te weinig hoog lijkt 't) maar qua arrangement vind ik 't niet verkeerd.

heb de hats expres wat zachter/minder puntig gezet zodat de stem wat meer ruimte krijgt. ik en ik blijv plop kicks gewoon lekker vinden :)

klopt, deze mix werkt NIET op de PA, maar was speciaal even voor de mensen die hier altijd zeuren over gebrek aan laag :engel:

De eerste mix doet het super op de PA, slaat echt de ruiten bijna uit de club...

Tok Tok thuis is Bonk Bonk over 20" woofers :duivels:

sjit man, maak nou eens wat anders dan die comercieele meuk :D

ondanks dat, zit het toch best goe in mekaar

ThnX! de 1ste mix is meer Eurotrash.
de 2e mix is meer Epic Uplifting Trance.

In beide gevallen was mijn insteek om "trouw" te blijven aan het orgineel, dus zowel melodie als begeleiding te blijven gebruiken en "het liedje" intact te laten.
En dus niet niet alleen maar een vocal snippet over een totaal andere track te zetten. In dat opzicht vind ik ze beiden wel gelukt

Qua mixstijl is de eerste ook meer "Poppy" alles is wat puntiger meer energie in mid en hoog met wat kortere decays.
De "Harder 'n Deeper" versie is juist wat "sompiger" veel sublaag, donkere kick, waardoor je dus een donkerer vloeiender geheel krijgt, hij is wat dunner in het mid en heeft 1176 compressie op de mainbus met extreem korte attack / release (Distressors) waardoor hij netjes "geschoren" wordt zonder alle transients te squashen.

Leuk detail: beide mixen heb op een aanpassing in de lead na, dezelfde tracks en patches, het is puur arrangement, level, EQ en dynamics dat hier het verschil maakt.

Laatst gewijzigd:
2e track:

Best ok, ben alleen meestal niet zo'n fan van dit soort vocale trance.

Van mij mag het persoonlijk allemaal wel wat meer pompen. De hihats (met name die korte snelle) en rides in het tweede nummer smelten niet echt in de beat. Ze vullen wel, maar geven niet echt veel energie af.

Zou ook wel wat meer afwisseling willen horen in de beat. Dat je soms gewoon even terug naar de basis grijpt. Even alleen kick, bass, vocal en geen hihats,etc.

Zou ook wat kortere noten gebruiken voor de bas (lees: minder/geen release)

Bij de break staat de vocal trouwens erg zacht.

Gaat dit worden trouwens worden uitgebracht?

ThnX, ik vind het juist wel lekker zo, de eerste mix al vrij puntig, deze is wat ronder
kortere decay krijg je weer van die progressive pop pop basjes en de opzet was juist om de kcik en subbass enigsinds samen te laten smelten.

maar dat zijn smaakverschillen. wel kan het totaal laag in de 2e mix voor PA doeleinden iets minder (wel leuk voor thuis)

De break zit ik nog ff te twijfelen wil de vocal daar meer laten kabbelen dan de lead hebben
uitbrengen gaat misschien wel gebeuren. hangt nog even van het label af.

Ik vind de eerste het lekkerst, hij goed contrast tussen de verschillende delen, en klinkt wel lekker gepolished.

Ik heb er alleen wel een heel erg "zo sterk als de zwakste schakel" gevoel bij. De vocal vind ik niet zo best, en dat haalt de boel behoorlijk naar beneden. Omdat je de vocal vrij ver naar achteren hebt gezet is er vooraan eigenlijk niks meer. Daar kan je volgens mij ook niks anders dan de vocal neerzetten anders wordt het een zootje. Ik kan daarvoor maar een tip geven, neem het op met een goede zangeres. Ookal is het een remix, niks houdt je tegen om de vocal opnieuw op te nemen en het zal echt een groot verschil maken.

Het zou van mij ook nog wel wat meer mogen pompen. Je zou in sommige delen nog wel flink hard op de compressor kunnen gaan om een wat meer stuwende vibe te geven.

Totaal niet mijn ding maar klinkt als 'n huis!

Back