Keyboards met synthesizer functies

MadDonna

Juventus nieuwste fan
Hoi hoi,

Net voor mijn dochter een Yamaha PSS-51 gekocht,
18699307_1.jpg

En als je goed kijkt, zit er links, een joystickje voor de vector functionaliteit. Ik heb hem voor de rest nog niet goed bekeken, maar wellicht nog wat andere dingen wat naar synth ruikt.

Welke keyboards zijn er eigenlijk nog meer met synthesizer functies?

yamaha heeft er een paar gemaakt,
ik heb nog een pss390, een 4 op fm keyboard met enkele parametersliders
best maf ding:P

ik heb ook nog eens een yamaha pss 790 gehad (2 op fm)
ook deze kon je beperkt editten

de leukste vind ik de casio mt400v, deze heeft oa een analoog filter met enveloppe en een analoog drummachientje aan boord

Dan heb je nog de Yamaha PSS470 en 570 ook met FM chips en sliders om het geluid te modificeren en de Casio MT 600 heeft ook een analoog filter. Deze is ook nog uit te voeren met een de zogenaamde 'Moog Slayer Mod'...
Het leuke van die MT600 is dat het analoge filter werkt op 5V intern...das vrij uniek. Daarbij heeft de Yamaha ook nog een BBD chip aan boord voor het chorus en flanger effecten. In mijn Yamaha bend project heb ik de depth en speed van de chorus ook naar boven gehaald.

ps wel een geinig ding zo te zien die PSS 51....goed hoor die indoctrinatie van je dochter. ;)

Lees deze thread net, en moet dan ook wel even reageren met de Yamaha DSR2000 (er was ook een DSR1000). FM bak met reusachtig opklapbaar display. Diverse synth functies te editten op een apart lcd display. Was m'n tweede keyboard ergens eind jaren tachtig, nog gekocht volgens mij bij Servaas Muziekhandel in Den Haag. Daarna overgestapt op de Korg M1 :)
Foto is van het internet.

Attachments

• beada3da0e.jpeg
    beada3da0e.jpeg
    88,8 KB · Bekeken: 78
Dan heb je nog de Yamaha PSS470 en 570 ook met FM chips en sliders om het geluid te modificeren en de Casio MT 600 heeft ook een analoog filter. Deze is ook nog uit te voeren met een de zogenaamde 'Moog Slayer Mod'...
Het leuke van die MT600 is dat het analoge filter werkt op 5V intern...das vrij uniek.

@Dender, heb jij die mod ook uitgevoerd op de MT-600?
Ik wil deze namelijk zelf ook gaan doen, en ben benieuwd naar de ervaringen.

Heb wel 'n keer ergens 'n orgel mee genomen waar 'n JEN1000 in zat.

@Dender, heb jij die mod ook uitgevoerd op de MT-600?
Ik wil deze namelijk zelf ook gaan doen, en ben benieuwd naar de ervaringen.

Nee zelf nooit aan toegekomen eigenlijk en de MT600 staat nu al een tijdje in de box beneden..:o:
Je heb er hier een tutorial over......
De ervaringen met de chorus mod op de PSS vind ik nihil btw...op sommige presets is ie wel koel hoor...dus gewoon doen.....het is gewoon een kwestie van een weerstand vervangen door een pot dus een kind kan eigenlijk de was doen. Ben wel benieuwd...post je dan ook wat foto's?

De Roland Sound Canvas serie is stiekem ook een synth.
Uitgebreid te editen via sysex, zijn wel computer editors voor.
Goede Roland filters met resonantie etc.
Zijn ook keyboard versies van.
Enige is dat je je eigen gemaakte patches niet kunt opslaan in de sound canvas zelf. (iig niet in de sc55 misschien in nieuwere versies wel?)

Back