Dirk de Bruin
Ingeburgerd
Ik wil jullie graag kennis laten maken met de Trilling 4051, een experimentele sequencer met 3 gate inputs die samen een binair getal vormen en daarmee 1 van 8 sliders als output kiezen. De kleuren op het front paneel maken duidelijk wat elke input doet in de keuze van de slider. Als je er drie gates in stuurt die uit dezelfde divider komen (bijvoorbeeld een zestiende, een achtste en een kwartnoot) dan is het een standaard sequencer die van links naar rechts loopt maar als je een van de inputs vervangt door een andere gate dan krijg je een compleet ander patroon. Hij werkt bijzonder goed samen met de T=3^x⋅2^y clock module omdat daar zo veel verschillende nuttige outputs op zitten. De gekste combinaties van inputs maken de meest interessante sequences. Met de range switch kun je nog kiezen welk bereik je output voltage heeft, en met de level knop kun je dat nog iets bijstellen. Er komt ook een trigger uit, elke keer dat de sequencer van stap verandert. Ik gebruik een oud prototype van deze module zelf al jaren en vind er nog steeds regelmatig nieuwe creatieve toepassingen voor. Wat is jullie eerste indruk? Zijn er nog functies die ik ben vergeten die er echt nog op moeten? Ik ben zelf juist wel fan van de eenvoud en helderheid van het ontwerp, maar sta open voor alle feedback!
Naast de clock module en een dual voice quantizer met midi control is deze 4051 Permutational Sequencer onderdeel van de set modules die ik binnenkort wil gaan lanceren met een kickstarter campagne. Deze module zal dan ongeveer 90 euro gaan kosten voor de early backers.
Naast de clock module en een dual voice quantizer met midi control is deze 4051 Permutational Sequencer onderdeel van de set modules die ik binnenkort wil gaan lanceren met een kickstarter campagne. Deze module zal dan ongeveer 90 euro gaan kosten voor de early backers.
Volg trillings_synths op ig of fb voor updates en early access.