sample cd's organiseren

boeklanoei

Ouwe rot
Hoe hebben jullie al je sample cd's georganiseerd? Hoe worstellen jullie je door al die 1000'den samples heen? hoe hebben jullie het geordend? Hoe zoeken jullie tav. je hele collectie cd's? Zijn er speciale organise programma's voor?
Zetten jullie alles op HD's? Of waar en hoe slaan jullie het op? En hoe ga je te werk bij het selectief zoeken naar een sample?
Alles op het gebied van ordenen, selectie etc. t.a.v. je sample cd's collectie.

alles staat bij mij op 1 partitie dus 1 lokatie! wat ik bijvoorbeeld in een paar maanden niet gebruikt heb, gooi ik weg van mijn hardeschijf. cd heb ik toch en staat in mijn sample cd rek. programma's om te organiseren zullen er wel zijn maar hou gewoon liever titel van de cd aan en de daar onderliggende mappen. zoeken naar samples ach gewoon via kontakt of battery, zelf een bank aanmaken van de kicks in nummers en scheelt zoeken. Valt me op dat ik toch meestal de zelfde kicks gebruik... bijvoorbeeld.

heb tassen vol met sample ceedees, lang geleden aangekomen maar zelden aangeraakt. niet te doen en ontdekte rond die tijd de wereld van synthese.
Nu zou ik ze allemaal op een harde schrijf zetten en er een zoekprogramma aan koppelen, ff benoemen enzo... wat en gedoe. blijven maar lekker in de bananen dozen staan.. :doei:

Back