Nieuweling

tegendemuur

het sociaal vuurpeleton
Yus,

Robert hier, afkomstig uit een lieftallig dorpje diep onder Eindhoven. Samen met dhr Grafmeester heb ik gedurende mijn pubertijd flink wat gezelligheid meegemaakt binnen de improvisatie black metal, maar sinds 1,5 jaar ben ik met diverse VA synths en een gestaag groeiende verzameling effectbakken de improvatie/experimentele electronische genres aan het verkennen.

Qua stijl heb ik enkel nog wat onduidelijke ideeën met welke kant ik zelf op wil, maar met bovengenoemd persoon heb ik de harsh noise en power electronic-zijde van de electronische muziek al opgezocht. Mijn nog uit te werken geluid kun je op de stapel van experimentele, industriële noise en soundscapes leggen die voornamelijk rondom vocals heen gebouwd zullen gaan worden. Synths zijn voor mij vooralsnog back-up instrumenten, maar dat zie ik nog wel groeien naarmate de synthese wat beter tot me doordringt.

Laatst gewijzigd:
Grafherrie uut Budel :okdan:

Wat heb je allemaal staan voor moois? Wat zijn de bands waar jij de meeste inspiratie uit haalt?

Niets superspeciaals hier vooralsnog.

Ik heb de voltallige creamware ASB serie en Nord Micro Modular als synth-backbone. Mijn Microkorg heb ik al even geleden verkocht en ik wacht op de XL versie (heb nu ook geen toetsen voor mn ASB-serie, bleh). Daarnaast heb ik nog een Korg ESX voor wat beats en sampling. Daarbij ook nog ik een cheap-ass casio en yamaha die ik nog moet zien te verbouwen zodat ik er female jackplugs inkrijg voor wat lo-fi soundfeed ipv die klote speakers waar ik niks aan heb.

Qua effecten sowieso wat standaart Boss/Digitech/DOD-onzin. Maar ben nu deze reeks flink aan het uitbreiden met wat spul om een eigen sound neer te zetten (Blackstar, MXR, Death by Audio, Subdecay, Melekko, Red Witch, WMD) en er is nog heel wat meer in bestelling. Hier en daar nog wat tweedehandjes van EHX op de kop tikken en er zit wel genoeg in om van de zomer eens een leuke improvisatie-set in mekaar te steken. Dus ja, het is vooral de effecten waarvoor ik de komende maanden zal gaan.

Oorpijn voor het leven.

Laatst gewijzigd:
Kijk eens naar een MicroWave, die dingen gaan voor bodemprijzen weg tegenwoordig. XT voor knoppen of de I voor analoge filters, hier is de I toch wel de meest industrieel klinkende bak :okdan:

Yeah, synths. Ik doe daar nog wel even rustig mee joh. Ik dender al genoeg vanuit mijn micro modular en wat valve en fuzz effecten. Geld gaat eerst naar meer modulatie bakjes voor mijn pedalchain & en een fatsoenlijke set actieve monitoren en een vette gitaarversterker voor een dikker gedonder voor over de vloer en tegen de benen. Maar thanks voor de tip!

Shit, wilde ik een hele zomer gaan schrijven en jammen, moet ik nog echt even wat werk zien te vinden om dit alles eens te kunnen gaan betalen!

Nja, en dan te bedenken dat ik met de helft van de shit die ik nu heb een fatsoenlijke EP heb kunnen uitbrengen onder de noemer Noise from the Grave (2009. Clusterfuck) samen met grafmeester. Geen idee hoe hij die hier al gepromoot heeft, maar hij is mag er wel wezen voor een eerste cd'erretje Non-nedernoise!

Een industriëele groet van het ONRUST nv propaganda apparaat. Nick heeft me 'n NVTG Cdtje opgestuurd klonk erg lekker. Hij had ook een ouder CDtje opgestuurd die ik nog eens ga veronrusten. GRRRTZ knerp,piep,knars

Yeah. Onrust NV. Daar gaf Nick me al een plaat van mee, maar die is verloren geraakt in de andere 500+ uit te diepen bands. Anyway, ik heb vanaf Nickus z'n tong goede woorden gehoord over jouw en je audio-spul, dus je staat onder gerichte focus. God weet wanneer ik iets persoonlijks uitbreng waarmee ik de Nederlandse aardschors ietwat kan doen laten scheuren, maar mijn gedachten zijn aldaar - nu de output nog! Ik ben echter te perfectionistisch om ooit tevreden te zijn met wat mijn knoppen en pedalen produceren!

Wel super-de-duper dat er hier iemand rondhangt die wat meer aan de industrial/noise/experimentele-zijde van de electronische muziek hangt dan al die oens-oens-oens-klepels waar ik mee doodgeslagen dacht te worden! Nee, knettervet al die harde elite! Met wat evolutie van mijn/onze (nick & ik) zijde zou het leuk om met wat back-up een fatsoenlijke stap in de juiste (voorste) richting te zetten!!

Kabaal binnen de herrie!
Kalmte binnen de onrust!

Onrust nv is wat meer analoog aangelegd, maar als je vragen hebt over FX en synths of over mastering van je muziek aarzel niet. Ik vind het altijd goed als ik mijn kennis kan delen. Alleen computer vragen kan ik nix mee. We nemen alles op tape(8track)op en daar houdt bij mij de kennis op. Kwa gitaar pedalen kan ik je ook van harte Tokai(de 1 serie) aanbevelen. Als je dat spul heb gehoord wil je nooit meer boss. En Maxon(=duur)maar zo verschrikkelijk goed dat je die flappen wel de moeite waard vind. Van EHX is de tubezipper en de hot tubes ook zeer de moeite waard voor de brutere vervormingen(en dik vet analoog)de wiggler is ook erg leuke modulatie.

herrie met K-baal
Onrust in je hoofd
ADHD in de muziek

Een rustig welkom uit het Zuiden des Landsch :koffie:

Heh, over die Tokai had ik Nick al horen praten. Die laat ik hem dan mooi halen :) Op die manier komen we dan samen tot een fatsoenlijke collectie effecten en mogelijkheden om al improviserend tot fatsoenlijke nummers te komen.

In m'n eentje heb ik nooit zoveel zin om te knippen en plakken uit lange jamsessies, dus probeer ik het met allerlei materiaal in één opname allemaal goed te krijgen (natuurlijk met wat equalizen). Mijn opname zijn wel digitaal (heb een prijzig fieldrecordertje van olympus aangeschaft wat in 45 tot 180 graden stereo kan opnemen of met externe mics kan werken. Dus daarmee ben ik al geholpen qua opnamen. Maar nee, wanneer ik wat meer over effects te weten moet komen dan kom je m'n posts wel tegen. Mijn dank.

Nu eerst maar even wachten tot mijn volgende 6 boutique pedaaltjes arriveren voor nog wat meer realtime knoppendraaiierij. Enige waar ik nog echt naar opzoek ben is een mooie, eigenzinnig klinkende gitaarversterker en een set fatsoenlijke maar betaalbare actieve monitoren om mijn sets te (al thuis) te kunnen laten blazen. Moet het nu nog doen met een normale hifi-versterker met een stevig stel magnat speakers en een 15W gitaarversterkertje voor de low-fi dendering. Maarja... Daar kom ik van de zomer nog wel over uit.

Yeah, synths. Ik doe daar nog wel even rustig mee joh. Ik dender al genoeg vanuit mijn micro modular en wat valve en fuzz effecten. Geld gaat eerst naar meer modulatie bakjes voor mijn pedalchain & en een fatsoenlijke set actieve monitoren en een vette gitaarversterker voor een dikker gedonder voor over de vloer en tegen de benen. Maar thanks voor de tip!

Shit, wilde ik een hele zomer gaan schrijven en jammen, moet ik nog echt even wat werk zien te vinden om dit alles eens te kunnen gaan betalen!

Nja, en dan te bedenken dat ik met de helft van de shit die ik nu heb een fatsoenlijke EP heb kunnen uitbrengen onder de noemer Noise from the Grave (2009. Clusterfuck) samen met grafmeester. Geen idee hoe hij die hier al gepromoot heeft, maar hij is mag er wel wezen voor een eerste cd'erretje Non-nedernoise!

Dat kan dus niet want dat doe ik al.......maar vooralsnog welkom.:doei:

In m'n eentje heb ik nooit zoveel zin om te knippen en plakken uit lange jamsessies, dus probeer ik het met allerlei materiaal in één opname allemaal goed te krijgen (natuurlijk met wat equalizen). Mijn opname zijn wel digitaal (heb een prijzig fieldrecordertje van olympus aangeschaft wat in 45 tot 180 graden stereo kan opnemen of met externe mics kan werken. Dus daarmee ben ik al geholpen qua opnamen. Maar nee, wanneer ik wat meer over effects te weten moet komen dan kom je m'n posts wel tegen. Mijn dank.

Wij doen eigenlijk ook nooit meer van die urenlange jamsessies. We nemen alles track voor track op, en hoe het erop moet komen zit al in mijn hoofd(samen met 100.000 andere dingen). Voordeel is wel dat je binnen 2 uur een track hebt gemaakt(want een C90 bandje duurt 23 minuten op ons deck). Wij hebben pas een field recorder van Madozzi Electronics(solid state recorder) gekregen, wat een ongelovelijk goed geluid zit daar in. Daar gaan we ook echt field recordings mee maken. Dat ding zit in zo'n behuizing die meer dan 100G kan hebben, dus als je geen hamer hebt kan je met die field recorder spijkers inde muur slaan:D. grtz

Oh ja, mocht je death by audio pedalen hebben gekocht. Wees heel voorzichtig met die pedalen, want met de output van sommige van die pedalen kan je echt je apparatuur slopen. Wij hebben een Total Sonic Annihilation pedaal met 2 knoppen(ipv 1) en daar heb ik al 2 boss pedalen 1 mixer en'n buizenversterker mee gesloopt(we hadden de HOT TUBES in de send/return staan en dat is echt gevaarlijk).

Hey. Ik heb op dit moment ook die total sonic annihilation (en dan nog de supersonic fuzz gun). Maar bij eerstgenoemde heb ik maar één knop. Heb je d'r een volumeknop bij laten zetten ofzo, met je twee knoppen? Raad je anders aan om een soort volumepedaal achter dat ding te zetten voor de zekerheid, of is er een andere eenvoudigere stompbox om hiertussen te zetten dat ervoor zorgt dat het volume tot een bepaalde hoogte doorgelaten kan worden? Ik heb best wel dure pedalen in mijn bezit nu (naast mn prully boss en digitech), en het zou zonde zijn als ik m'n blackstar of andere duurdere pedalen naar de klote help.

Je moet die fuzzgun niet in die loop zetten, want dan heb je echt een moord wapen. Hi is erg goed om je suffe boss pedaaltjes een nieuw leven te geven. Maar wees erg voorzichtig met de output!!! Als het even kan doe er een pre-ampje(behringer ofzo, wat niet te duur is als't kapot gaat)want dan kan je zien waneer je te hard gaat. Mijn maat heeft die van hem 2e hands bij feedback vandaan en die was door death by audio gemod. Met die 2e knop is het helemaal zo'n gruwelijk monster, echt de geluiden die je krijgt is ultra bruut. Er zit ook alleen een 9volt batterij in en 2 potmeters voor de rest nix, maar wat een werking. Je kan de sonic annihilator het beste gebruiken om je zoute pedalen interesant te maken. De big Muff, double muff en de hot tubes overleven de annihilator zeker, maar je moet uikijken met wat je achter de sonic annihilator zet. Dus een behringer buizen pe-amp(+-40,-) is de moeite zeker waard. En als je het buisje opblaast doe er gewoon een nieuwe(12AX7)buis in. Daarnaast zit er ook een piekmeter op zodat je alijd de output kan controleren en je kan hen met de input gain en output gain harder of zacher zetten. En ze zijn ook handig als microfoon pre-amp.

Mijn maat heeft zelf een buizen distortion gebouwd waar ook IC chipjes in gaan, en hoe lang die meegaan is altijd onbekent. Dat ding noemen we de: Onrustelektriek Chipverdamper. We hebben er al een keer mee opgetreden, leuk ding als de chip af fikt is het gelijk stil en moet de chip vervangen worden. In een optreden van 45min is dat 6 X gebeurt. De chip zit boven op de behuizing, dus je ziet dan zo'n schattig rook wolkje komen als de chiptijd verstreken is. Je had die hoofden in het publiek moeten zien.

Laatst gewijzigd:
Je moet die fuzzgun niet in die loop zetten, want dan heb je echt een moord wapen. Hi is erg goed om je suffe boss pedaaltjes een nieuw leven te geven. Maar wees erg voorzichtig met de output!!! Als het even kan doe er een pre-ampje(behringer ofzo, wat niet te duur is als't kapot gaat)want dan kan je zien waneer je te hard gaat. Mijn maat heeft die van hem 2e hands bij feedback vandaan en die was door death by audio gemod. Met die 2e knop is het helemaal zo'n gruwelijk monster, echt de geluiden die je krijgt is ultra bruut. Er zit ook alleen een 9volt batterij in en 2 potmeters voor de rest nix, maar wat een werking. Je kan de sonic annihilator het beste gebruiken om je zoute pedalen interesant te maken. De big Muff, double muff en de hot tubes overleven de annihilator zeker, maar je moet uikijken met wat je achter de sonic annihilator zet. Dus een behringer buizen pe-amp(+-40,-) is de moeite zeker waard. En als je het buisje opblaast doe er gewoon een nieuwe(12AX7)buis in. Daarnaast zit er ook een piekmeter op zodat je alijd de output kan controleren en je kan hen met de input gain en output gain harder of zacher zetten. En ze zijn ook handig als microfoon pre-amp.

Mijn maat heeft zelf een buizen distortion gebouwd waar ook IC chipjes in gaan, en hoe lang die meegaan is altijd onbekent. Dat ding noemen we de: Onrustelektriek Chipverdamper. We hebben er al een keer mee opgetreden, leuk ding als de chip af fikt is het gelijk stil en moet de chip vervangen worden. In een optreden van 45min is dat 6 X gebeurt. De chip zit boven op de behuizing, dus je ziet dan zo'n schattig rook wolkje komen als de chiptijd verstreken is. Je had die hoofden in het publiek moeten zien.

Oh, pfoeh... ZO'n behringer buizenpre-amp was één van de eerste dingen die ik kocht! Nooit echt een fatsoenlijke functie voor dat ding gehad behalve als boost voor pedalen die waardeloos veel geluid aftappen van je kabaalkanaal. Hoef ik tenminste niet bang te zijn dat ik bij mn volgende sessie mn warfendale speakers naar de klote help. Nog nooit eerder noise overheen laten gaan, maar met hun vermogen denk ik dat ik er wel plezier uit kan halen. Waar ik wel nog over inzit is een mooi merk gitaarversterker dat een eigen geluidje heeft. Ik heb nu enkel een 15W thuis-oefending... maar ik zocht iets wat niet meteen klinkt als een metalscheurbak. Iemand raadde me VOX al aan, die zijn in 'redelijke' prijen te krijgen, en met mijn blackstar DISTX kan ik er dan alsnog een smerige draai aangeven. De rest vna mijn pedalen nog niet bijgeteld (kan niet wachten, over enkele dagen worden er weer een paar boutique merk pedaaltjes aan de deur afgegeve.) Shit, nu alleen nog sparen voor al dat andere om even alles op een rijtje te krijgen. Werken. Werken. Werken. Thanks voor de hint naar dat kleine behringer rotding :D Heb geen zin om pedalen te laten fikken... onbewust tenminste :)

Als je kan 'flappen' zou ik een fender Bassman nemen dat is echt een allrounder. Mooi en krachtig geluid. Vox en marshall hebben een neuziggeluid(net of je neus dicht knijpt en praat) Fender heeft en goede bassound en ook het hoog en mid werkt goed samen. Ik vind persoonlijk de fender Bassman een van de betere gitaar/basgitaar versterker. Alles wat we aan spul hebben klinkt goed ritmeboxen, drumcoputers, analoge synth, bas en weirde geluiden. Alleen microfoon gaat niet zo lekker. Maar de grootste drempel is wel de prijs.

ha die bert!
ik heb al zitten kijken bij live plaatjes van WITTR, maar die knakkers staan iedere keer voor de versterkers. ben er nog niet achter, heelas. ik vraag me verder af of orange goed samen gaat met synths etc. voor de gitaar vind ik ze echt prachtig klinken. maar dan hebben we het over doom. wil je een scherpe geluid, dan kan je idd beter voor een fender gaan.

@ onrust: ha, ik moet wel nog een optreden van jullie knakkers meemaken. lijkt me wel lachen. als er maar niet iedere keer weer iets duurs naar de kloten geholpen wordt (zoals m'n koptelefoon die gisteravond de bassgedender van psychomachia niet aan kon!).

ohja, en de tfl-2 komt eraan! tfl-1's waren ausverkocht. maargoed dat je nog een mailtje stuurde want anders mocht ik het bekijken!
ik ga bij de tonwellen-konferenz wel goed kijken wat ze allemaal voor leuke modbakken hebben, want ik ben pas begonnen met m'n verzameling. still no boss, no behringer, no bullshit!

ha die bert!
ik heb al zitten kijken bij live plaatjes van WITTR, maar die knakkers staan iedere keer voor de versterkers. ben er nog niet achter, heelas. ik vraag me verder af of orange goed samen gaat met synths etc. voor de gitaar vind ik ze echt prachtig klinken. maar dan hebben we het over doom. wil je een scherpe geluid, dan kan je idd beter voor een fender gaan.

ohja, en de tfl-2 komt eraan! tfl-1's waren ausverkocht. maargoed dat je nog een mailtje stuurde want anders mocht ik het bekijken!
ik ga bij de tonwellen-konferenz wel goed kijken wat ze allemaal voor leuke modbakken hebben, want ik ben pas begonnen met m'n verzameling. still no boss, no behringer, no bullshit!

Yeah. Well, feedback heeft binnenkort uitverkoop & dus heeft deze jongen binnen 2 weken zijn eerste nearfield alesis thuisgebruik monitoren (zodat we niet telkens speakers blijven opblazen) en wat stevigere snaren voor z'n gitaar! En ja hoor... de microkorg xl komt dan ook binnen. Eindelijk weer eens toetsen voor m'n creamware bakjes. Ja... een gitaar-amp. Ik ga voor een fender of een peavey bass-versterker... maar dat wacht nog wel even op zich... Beiden worden als goed bestempeld hier alsook op noiseguide. Meer tonen dan de normale gitaarversterker. En dat mini-oefending, tja... leuk voor erbij! Nee, de setup wordt nog wat! En jij met je fijne tokai's :D

En dan nog mijn volgende lading aparte effecten binnenkrijgen eind juni! Lang leve de belastingteruggave!! :D

@grafmeester de TFL-2 ruist meer, maar ik heb een goede pedalen reparateur ontdekt. Die heeft pasgeleden de delay van mijn guyatone PS-109 harder gezet en er gelijk een compander ingezet tegen de ruis. Koste me 31 euro, dus hij's van de faire prijzen.

Back