Nieuweling

interessant...
wel, de tlf-2 vind ik wel een leuke aanschaf. heelas niet bepaald zo intense voor vocals als ik had gehoopt, maar ik ben wel verbaasd met wat een psychelische drones je met een delay erbij kan creeeren. ik vind het helemaal niet ruizig, maar zoals ik vermoed met het slappe modulatie op zang komt dat denk ik voor uit het feit dat ik geen (mic)voorversterker gebruik. evengoed lijkt het me wel een idee om hem wat op te laten peppen door het voorgenoemde meneer...

Als je de modulatie goed wil horen moet je echt FF pre-ampen. Want anders klinkt hij idd een beetje tam. Gooi je gitaar of synth er maar eens doorheen. Omdat het Tokai is heb je iig nog een beetje modulatie, want als het een boss ofzo was geweest had je bijna nix gehoord. Als je er een Fuzz(of distortion) voor zet kan je van die straaljager sweeps krijgen. Maar zeker even een behringer buizen pre-ampje aanschaffen.

Laatst gewijzigd:
aha, ik dacht al. maar dan nog iets: het zal wel aan deze specifieke tfl-2 liggen, maar de 'manual' knop doet ruk. ik hem er al binnenin gekeken, maaaar... dat is geen werk voor mij. dan maar's de pedalen doktor oproepen! thanks!

@ tegendemuur: nog niet je nieuwe monitoren gesloopt?

@graffie: Moet je zeker doen ik heb er al verschillende pedalen laten maken, en hij levert echt vakwerk af. De manual knop is nl de delay van de flanger en bij tokai is die best heftig. Zonder manual is het eigenlijk een effect van nix. Je heb wel kans dat hij daarna meer ruist, maar je kan gelijk vragen of hij daar ook iets aan doet. Kost ietsje meer(+-31,-. nakijken en fixen kost 25,-)

nog wat leuke trucjes tegen gekomen in je nieuwe arsenal, robert?

My pedal ammunition is my latest addiction! Kom het zien in augustus, de analoge delay en echo bakken komen halverwege die maand, maar die ga je samen met me uitzoeken en checken. Heb nu zo'n 35 pedalen. Geen mods. Deze week komen er weer 5 binnen! Alsof ik nog niet genoeg geld heb uitgegeven! Ik wacht tot ik een tube zipper heb gevonden (wiggler en EQ van EHX zijn de enige die ik niet hoef, heb al modulatie genoeg die ik door andere buizen heen kan jagen! Dan koop ik de 6 sovet LPG buizen om de originele te vervangen (anders is het zo'n zonde van de verzendkosten! En mochten ze verhoogd moeten worden; de manier waarop het frame verhoogd zou kunnen worden: exact datzelfde materiaal ligt ook bij de Formido voor een paar cent, dus dat boeit niet.) Nee, Dat tube zipper is de laatste EHX die ik nodig heb. De rest blijft boutique materiaal! Al zijn er natuurlijk nog een paar soorten pedaaltypen die ik niet heb!

Enige wat ik wel hoopte is dat mijn Boss Super Overdrive een leuke mod had die ik zelf gemaakt kon krijgen, hij is erg tam. Heeft met iets of wat fuzz een leuk subtiel effect op vocals, maar ik gebruik mijn interstellar overdrive wel wanneer ik iets wil laten krijsen! En dan die soviet aluminium gëetste superpuma!! Maar deze boss mag ook wel wat meer pit hebben om even dat extra textuurtje over het geluid te leggen - wie weet voor later, misschien is het subtiele wel iets wat ik straks niets meer heb omdat alles zo extreem is wat ik gekocht heb.

Nee, we komen er wel! Wat Women of the SS shirts verkopen en er zit zo weer geld aan voor een nieuw low-budget pedaal! Dus als iemand interesse heeft: €17,- (daar moeten de verzendkosten nog bij, duur; maar fuck dat: duurste en stevigste fruit of the loom voor een dikke ode aan lesbian action!. Zie bijlage voor layout, PM voor close-up: alleen in S en M (omdat WOTS niet gedragen moet worden door grote jongens maar door tengere mannen en vrouwen!)

:yamaha: Aan Amerikaanse sites krijg ik ze niet verkocht vanwege de prijs. Arme sloebers!!

Morgen is mijn noise-gitaar zowat af! Dikke bak herrie zonder die onderste 3 dunne snaren!! 3x2 upper thick snares! Dat is beloofd! En een pedaal erbij en je hebt een denderend monster met een handvat dat geen pijn kent!!! Zonder hulp; fantasie! Zie het & beat off to it!

Attachments

• woman-iz-beast.jpg
    woman-iz-beast.jpg
    60,2 KB · Bekeken: 62
Last edited by a moderator:
welkom

die boss OD moet inderdaad gemod kunnen worden. het ligt er ook dik aan waarmee je hem gebruikt. bij zang vrees ik dat je beter vooruit kunt met je andere OD pedalen. wel is die boss leuk voor gitaar en bass, en als je hem extra ballen kan laten geven heb je denk ik wel iets wat je kan houden ipv goedkoop doorverkopen op marktplaats, een lot die verwacht kan worden van zulke pedalen.

ik moet alle drie kleuren in real-life zien voordat ik kan bepalen welke het precies wordt, maar ik koop er sowieso eentje over, in M hoogstwaarschijnlijk. daar kan je wel vanuit gaan. hail the perverse cheese!

Van electronica heb ik niet zoveel verstand. Geef eens een link van zo'n jumper dat ik weet wat ik hebben moet. En weet jij zo of er een site is die weet waar ik ze dan aan vast kan solderen (dat heb ik dan nog wel op school geleerd :) Het is trouwens de Boss Super Overdrive, die banaangele

hey bert, we moeten ook nog een keertje naar de sloop. als ik me nog goed herinner is er iemand bij jou in de familie die aan staal kan komen.
slagwerk!!!

Kan. Wat we ook kunnen doen is bij de lokale smit hier in het dorp vragen wat ie aan restmateriaal heeft. Op de slooperij waar m'n zit je meteen weer met echte rommel ben ik bang...

Van electronica heb ik niet zoveel verstand. Geef eens een link van zo'n jumper dat ik weet wat ik hebben moet. En weet jij zo of er een site is die weet waar ik ze dan aan vast kan solderen (dat heb ik dan nog wel op school geleerd :) Het is trouwens de Boss Super Overdrive, die banaangele

Open schroeven print&knoppen uit de behuizing. Dan batterij erin drumcomputerje ervoor en met een draadje verscillende dingen(als test) met elkaar verbinden. Als je een geluid heb gevonden draadje vast solderen(eventueel met een tuimel schakelaar). Als je meerdere verschillende geluiden kan vinden moet je echt schakelaartjes gebruiken. Want dat kan je ze alleen of gecombineert gebruiken. Misschien dat het dan niet meer past, maar dan moet of de bends buiten de behuizing in een doosje of een grotere zelfgemaakte behuizing maken.

Open schroeven print&knoppen uit de behuizing. Dan batterij erin drumcomputerje ervoor en met een draadje verscillende dingen(als test) met elkaar verbinden. Als je een geluid heb gevonden draadje vast solderen(eventueel met een tuimel schakelaar). Als je meerdere verschillende geluiden kan vinden moet je echt schakelaartjes gebruiken. Want dat kan je ze alleen of gecombineert gebruiken. Misschien dat het dan niet meer past, maar dan moet of de bends buiten de behuizing in een doosje of een grotere zelfgemaakte behuizing maken.

Thanks, hardstikke duidelijk!! Ga ik mee aan de slag met dit niet zomerse weer!

Back