oberheim matrix 6 rack

Status
Please reply by conversation.
niet een egt zeldzame bak zie m ook niet veel voorby komen ...
dus erzijn alternatieven ...
bitt / akai ax80 / div dco bakkies van siel [ dk 600 / 700 opera6 ]

niet een egt zeldzame bak zie m ook niet veel voorby komen ...
dus erzijn alternatieven ...
bitt / akai ax80 / div dco bakkies van siel [ dk 600 / 700 opera6 ]

elka ek 22 was laatst nog te koop hiero - 200.- eu d8ik
tsjek ff
is inside "byna " t zelfde
ok keys ook

aleen geen rack
\

yesyesyes
nice info - dank je - mmm yes, problem is indeed dat het een dco of vco rack zou moeten zijn. de live setup gebruikt monomachine keys als controller voor alles, maxmsp program als sequencer ernaast, virus indigo va nu en dan erbij, drm1 en perfourmer als core. dacht dat de oberheim dco een nice extra ging geven maar misschien teveel in de lijn van de va virus.
donno. any opinions?

yesyesyes
nice info - dank je - mmm yes, problem is indeed dat het een dco of vco rack zou moeten zijn. de live setup gebruikt monomachine keys als controller voor alles, maxmsp program als sequencer ernaast, virus indigo va nu en dan erbij, drm1 en perfourmer als core. dacht dat de oberheim dco een nice extra ging geven maar misschien teveel in de lijn van de va virus.
donno. any opinions?

asje puur de sounds vd oberheim nodig heb zou ik niet de matrix6 [zeldzaam beetjje dan ..]
maar de matrix1000 rack kopen
die is 1 u hoog en heeft 1000 presets
erg veel dus voor een analoge synth
goed koper ook scheelt zo 200+

Een Virus B en een Matrix 6 klinken niet het zelfde omdat er DCO's in een Matrix 6 zitten. Een tamme analoge VCF of DCO klinkt niet digitaler. Ik zou zeggen dat de Virus B in sommige aspecten een veel vettere bak is dan de Matrix 6. De Matrix 6 is transparant en subtiel, een soort kristallen geluid.

Matrix 1000 - 250 euro
Matrix 6R - 350/375 euro
Matrix 6 - 450 euro

Ik zou persoonlijk voor niks minder gaan dan een Matrix 6R, omdat die gewoon makkelijker te editen is. En een Matrix 6 is zijn geld waard omdat alle parameters netjes op de voorkant staan, en omdat die performance controls precies passen bij hoe de modulatie matrix etcetera in elkaar zit.

Vreemd genoeg maakt geen enkele fabriekspatch daar overigens gebruik van....

Ook zeggen mensen dat een 1000 wat minder goed klinkt dan een 6, omdat hij toch op bepaalde onderdelen verschilt (andere clockdividers bijvoorbeeld). Ik heb ze allebei gehad maar niet tegelijkertijd, en ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

asje de matrix sound wil
ben je met een matrix 1000 best ok af ....
gewoon de juiste set presets erin en playn :eureka:

Hey mensen, ik heb een MATRIX 6 te koop. 450 lijkt me goed.
Stuur maar een mailtje bij interesse.
:D

super info samen - dank je - de matrix zal vooral aangestuurd worden vanuit de comp dus met de nodige max patching zal dat wel lukken. keys zijn echt geen optie for the moment alhoewel dat directe contact natuurlijk fun is.
will keep you updated.

Je moet wel alle controls routen naar de levers, velocity en dat soort zaken. SysEx is niet echt bruikbaar, zeker rondom de filter cutoff zitten een paar rare bugs in de Matrix 1000 (en van de 6 weet ik het niet.....)

alright, niemand een OB-mx, matrix 1000 of matrix 6r teveel ? prijzen zijn bespreekbaar ...

obmx is weer een heel andere bak he ....soms duur afhankelijk vd kaarten
denk met 2 voice 750.- eu wel mogelijk

totaal meer controle
multimode filters ....beetje step verder dan de matrix 12 [ aleen prefere ik die ]
:duivels:

Status
Please reply by conversation.
Back