configuratie stabiel systeem gezocht - Core i7 + UAD-1 + UAD-2 - welk mobo?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
We hebben inmiddels heel wat I7 systemen uitgeleverd en die draaien allemaal soepel
zonder de Hyperthread uit tezetten en zeer snel. tot wel 50/60% sneller dan Quadcores!!
Ook inmiddels alle kaarten ingebouwd en criscros platformen gebruikt.
Enige beperking die ik tot nu toe gehoort heb was de Vengeance synth.
Die schijnt ecth niet goed tedraaien de rest gaat snel soepel en stabiel

Ik ga dit weekend een DAW PC laten assembleren.
Kan je voor de SATA poorten best IDE of AHCI gebruiken?
Ik heb gelezen dat AHCI de DPC latency kan verhogen, maar had graag bevestiging hiervan gehad...?

PC is inmiddels geassembleerd; alle SATA controllers met AHCI en de ICH10R met Intel Rapid Storage Technology geïnstalleerd.

Systeem is als volgt:

* i7-950 met Gigabyte GA-X58A-UD3R rev 2 moederbord, 12 GB Kingston 1333 MHz ValueRAM
* Scythe Rasetsu koeler (extreem stil)
* 2 x OCZ Vertex 2 120 GB SSD (de snelle 34 nm versie)
* 2 x WD Caviar Black 1 TB HD
* 1 x WD Caviar Green 2 TB HD (backup)
* Asus DRW-24B3T DVD writer (extreem stil)
* Antec P183 v2 kast (geluiddempende kast)
* CoolerMaster Silent Pro 600M voeding (extreem stil)
* MSI R5750-MD1G videokaart (met grote, stille ventilator)

Windows Experience Index:
Grafisch: 7,3
CPU: 7,5
Geheugen: 7,7
Harde schijf (SSD): 7,8

Dit weekend de DPC latency zo laag mogelijk brengen (nog niet gemeten, maar zou met dit mobo tot ongeveer 10 µs moeten geraken).

Laatst gewijzigd:
Mooi systeem, ga je veel plezier aan beleven!

Heb geluk gehad met de SSD's. Waren nog de 34 nm Vertex 2's.
De Vertex 2 wordt nu met 25 nm geheugen verkocht, wat veel lagere snelheden oplevert.
Momenteel is de beste keuze de Intel Postville SSD's.

Mooi systeem Pascal, niet echt belangrijk mss.. maar als je het in elkaar hebt gezet, ziet het er van binnen echt supergelikt uit tegenwoordig :) echt een eitje ook om te doen, was in 1,5 uur al bijna klaar geloof ik.. heb alleen de CPU-koeling moeten vervangen, die zat met van die gare klik-pinnetjes vast en viel er weleens af (!!). Nu maar een met backplate er opgezet, perfect.

Ben nog steeds zeer tevreden met m'n setup (I7 930 / P6T socket 1366 / 8 gb 1066mhz kingston geheugen)

Moet alleen idd nog steeds de Bios onder handen nemen

Mooi systeem Pascal, niet echt belangrijk mss.. maar als je het in elkaar hebt gezet, ziet het er van binnen echt supergelikt uit tegenwoordig :) echt een eitje ook om te doen, was in 1,5 uur al bijna klaar geloof ik.. heb alleen de CPU-koeling moeten vervangen, die zat met van die gare klik-pinnetjes vast en viel er weleens af (!!). Nu maar een met backplate er opgezet, perfect.

Ben nog steeds zeer tevreden met m'n setup (I7 930 / P6T socket 1366 / 8 gb 1066mhz kingston geheugen)

Moet alleen idd nog steeds de Bios onder handen nemen

Vooral het uitzetten van HPET zou een zeer groot effect hebben op de DPC latency. Bij Asus moederborden noemt dat ACPI 2.
Van zodra ik cijfers heb laat ik nog iets weten over deze configuratie.

Zoals beloofd, de cijfers.
Bovenstaande configuratie geeft met DPC latency checker een maximum latency van 18 µs, en gemiddeld zo'n 9 à 10 µs. Extreem laag dus :okdan:

Ondertussen is de prijs van zowel de i7-960 als de i7-970 stevig gezakt. En dat op enkele weken tijd :(
Moest ik nu opnieuw een configuratie kopen zou het waarschijnlijk een i7-970 zijn. De rest zou ik hetzelfde houden.

Mijn i7-920 doet het nog altijd prima, met momenteel een UAD-1 kaart op PCI en een UAD-2 Solo + Duo op PCI-e!
Toch blij dat ik van dat AMD-verhaal af ben :).

Had (en heb nog steeds) een AMD Phenom II X4 voor ik de i7 config kocht. Op zich geen slechte PC, maar voor audio niet echt geschikt.
DPC latency draaide rond de 300 à 400 en was niet lager te krijgen. Bovendien is het samenwerken van de verschillende cores bij AMD veel minder efficiënt dan bij Intel.

Ik gebruik de AMD nu om te gamen, daar is hij wel goed in. Maar voor audio is Intel zonder twijfel de beste keuze, en dan vooral X58.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Vergelijkbare discussies

Back