Analoge sequencer

Status
Please reply by conversation.
Koop nou gewoon een analoge sequencer en geen troep met midi.
Want je kan er zo veel meer mee dan slechts wat nootjes programeren.

Koop nou gewoon een analoge sequencer en geen troep met midi.
Want je kan er zo veel meer mee dan slechts wat nootjes programeren.

huh
begrypkt weers verkeerd een analoge sequencer die dus analoog signaaltjes uitspuugt..met midi is toch een meerzaak...?

ik vindt ook de sq10 erg duur voor watie kan net as bv de system 100 104 [die ik ooit had ]
maargoe
niet iedereen wil een midi / sequencer ala maq / regelwerk

bv ron groove ron
had een erg toffe sequencer te koop shritmacher geloofk
niet de goedkoopste
maar hebbie ook wat

doepfer a155 + 154 sequencer controller is ook een leuk setje
zetje niet zoveel cash terug [:duivels: sssssjt mono..]

Man een sequencer is echt zo handig.
Ik gebruik mijn sequencers bijna nooit voor noten aan te sturen.
Maar vaak als waveform generators, programmers, random generatrors die alleen dus de juiste randome waardes uitstuurd etc.

Sorry hoor maar als je gewoon een melodietje wil spelen kan je net zo goed een midi naar cv convertjee gebruiken.
Dan kan je wel wat meer doen dan 16 steps en heb je meer controle over de timing.

Ik heb een SQ-10, maar die wil je niet hebben.
En helemaal mee eens, Mono. Ik herinner me nog de verbazing van een deel van het publiek toen ik op de KLEM-dag in 1991 de SQ-10 als geheugenbank gebruikte. Nu dient hij als quasi random voltage generator. En ik heb de Anyware InSeqt besteld. Er is nog zo veel te ontdekken met analoge sequencers die niet zo beperkt zijn als de SQ-10.

Ja, die twee lijken mij ook fantastisch, maar voor 900,- gaat dat niet lukken.

Midi hoeft voor mij ook niet perse.

Wellicht dat ik toch de A155/156 ga kopen......maar ja dan moet ik ook weer een kast, voeding etc kopen.

DIY lijkt me net iets te pittig...

Zo'n clockwork lijkt me ook wel leuk...........mag ook gewoon een trigger sequencer zijn

Ja, die twee lijken mij ook fantastisch, maar voor 900,- gaat dat niet lukken.

Midi hoeft voor mij ook niet perse.

Wellicht dat ik toch de A155/156 ga kopen......maar ja dan moet ik ook weer een kast, voeding etc kopen.

DIY lijkt me net iets te pittig...

Zo'n clockwork lijkt me ook wel leuk...........mag ook gewoon een trigger sequencer zijn
gewoon een voeding setje kopen is d8ik 70.- eu met een strip [voeding flatcables eraan ]

kheb hier een case [houten ombouw ]
met 2x 155 en de 154 sequencer controller en wat divider / dual quantizer / slew limiter ,....en idd dan kan der best veel mee, meer dan noten trigeren
heb de helft van leuke mogelijkheden nog niet gebruikt

Is de Oberkorn 3 misschien iets voor je ? Niet zo duur vanwege de lage Pond en best een flexibel instrument !

De Inseqt komt deze of volgende week binnen. Ik laat nog weten hoe hij bevalt.

Mijn Anyware Inseqt is deze week aangekomen. Twee analoge sequencers in een apparaat, waarvan een een Arp-cloon is.

Hier een demo van de bug 8)
Lijkt me een straffe sequencer.
Wat kost die en wat stuurt hij allemaal uit?
Zit er toevallig ook een s-trig op?
Kan je de voltages instellen?
Tzou heerlijk zijn 8)

Kan iemand me uitleggen hoe en wat er exact bedoeld wordt met een sequencer als geheugenbank gebruiken, en kan dat met elke analoge sequencer en elke modulaire synthesizer, of alleen met de MSjes en SQ10?

Ik ben me nl ook een beetje op een sequencer aan het oriënteren...

Kan iemand me uitleggen hoe en wat er exact bedoeld wordt met een sequencer als geheugenbank gebruiken, en kan dat met elke analoge sequencer en elke modulaire synthesizer, of alleen met de MSjes en SQ10?

Ik ben me nl ook een beetje op een sequencer aan het oriënteren...

als je op de sequencer cv waardes kan instellen en je hebt cv ingangen voor b.v modulatie kan je die cv waarde oproepen door naar die step te steppen...klinkt wat maf maar werkt prima.:okdan:

in seqt

Attachments

• inseqt.jpg
    inseqt.jpg
    64 KB · Bekeken: 72
Status
Please reply by conversation.
Back