Masterkeyboard die channels kan switchen

CgJoe

Stamgast
Ik zit eraan te denken mn Motif ES7 te vervangen door een kleinere controller met een Roland module eraan vanwege het transport naar de oefenruimte/ meer bruikbare geluiden voor mijn genre.

Ik zat te denken aan een NOVATION REMOTE 61 SL

weet iemand of ik hierop buttons kan instellen die corresponderen met een midichannel zodat ik snel van geluiden kan wisselen op de module? of is dit geen gewoon goed op controllers

Ik weet dat een Oberheim mc controller dit bijvoorbeeld wel kan

Ik heb de vorige versie de remote 25, hierop heb je 2 dedicated knoppen om een kanaal omhoog of omlaag te schakelen. Op die sl zie ik die knoppen zo niet zitten maar kan me bijna niet voorstellen dat je daarvoor een menu moet induiken zou erg lastig zijn.

weet iemand of ik hierop buttons kan instellen die corresponderen met een midichannel zodat ik snel van geluiden kan wisselen op de module? of is dit geen gewoon goed op controllers

Wil je met een knop schakelen van midi-kanaal zodat je verschillende sounds op verschillende midi-kanalen kan bespelen? Of wil je op je masterboard preset maken en daar doorheen schakelen met die knoppen? Dat is mij niet helemaal duidelijk...wel wat je schrijft opzich maar niet wat je daarmee wil, ik denk namelijk het laatste

Ik zit eraan te denken mn Motif ES7 te vervangen door een kleinere controller met een Roland module eraan vanwege het transport naar de oefenruimte/ meer bruikbare geluiden voor mijn genre.

Ik zat te denken aan een NOVATION REMOTE 61 SL

Dus jij bedoeld echt schakelen van bv midi channel 1 naar 8 en dan even snel 4 ofzo en eigenlijk het liefst voor elk midi channel een knopje?

Ik heb de vorige versie de remote 25, hierop heb je 2 dedicated knoppen om een kanaal omhoog of omlaag te schakelen. Op die sl zie ik die knoppen zo niet zitten maar kan me bijna niet voorstellen dat je daarvoor een menu moet induiken zou erg lastig zijn.

Precies dat zit ook op een Evolution MK249cMKII....om snel te wisselen van midi kanaal...wel van 1 naar 2 naar 3 etc maar snel klikken doe je zo. Met mijn live optredens gebruikte ik dit wel om de verschillende midi channels te wisselen voor de Quasar.

Dus jij bedoeld echt schakelen van bv midi channel 1 naar 8 en dan even snel 4 ofzo en eigenlijk het liefst voor elk midi channel een knopje?

precies, dedicated knoppen lijken me handig! misschien dat het met zo'n duurdere Novations wel kan, maar dat moet ik dan nog even gaan uitzoeken.

http://cachepe.samedaymusic.com/med...day/61SL-ea317830d6faebd011d7a2fa538c6e3c.jpg

als je zo die rijen buttons onder de knobs en sliders ziet zitten zou je zeggen dat het wel mogelijk moet zijn

Back