gezocht :goed instelbare glitch vst

D-Joriz-

99% disabled
zoals de titel al doet vermoeden ben ik op zoek naar een glitch achtige vst.. dus een vst die ik als effect inlaad..
ik heb nu dblue glitch 1.2.3 en 1.3 gehad .. deze zijn wel goed aleen kan ik hier toch niet echt alles precies instellen.. ik wil op de miliseconde nauwkeurig kunnen instellen welk effect ik op een bepaalde tijd wil horen.
kan iemand mij helpen?

D-Joriz

kan een van de moderators deze verplaatsen naar het goede gedeelte bij plugins?

dank u

Dat onvoorspelbare hou je toch bij een glitch plugin. Eigenlijk is het een heel uitgebreid multieffect met sequencer, maar dat maakt het ook heel moeilijk om controleerbaar te maken.

Anders moet je zelf samples heel kort achter elkaar tekenen voor bijvoorbeeld retrigger, of de pitch tekenen voor een tapestop, zelf gaan timestrechen enz. Dan hou je de controle. Of een spoor met de de dblue glitch eroverheen bouncen naar een nieuwe wav, als je dan het gewenste effect hebt, dan ligt het i.i.g. vast.

Misschien is dit wat: http://www.sugar-bytes.de/content/products/Artillery2/index.php?lang=en

Je kunt Glitch ook zo instellen dat je met je MIDI keyboard de effecten kan activeren. Gewoon een paar presets maken die maar een effect hebben (i.p.v. random).

Lijkt mij ook een goede oplossing, al weet ik niet of het switchen met de MIDI triggers op de miliseconde nauwkeurig zal werken. Maar waarom moet het allemaal eigenlijk precies op de miliseconde nauwkeurig??

Wat meer werk is maar het allernauwkeurigst, is dat je elk effect afzonderlijk als audio bounced (dus zonder over te schakelen naar een ander effect)
Zo heb je bijvoorbeeld 9 audiotracks met 9 verschillende Glitch effecten die je dan om en om kan muten en zelfs kan combineren. Doordat je de audio op sample niveau kan inzoomen kan je de switchpunten precies bepalen.

Ik vind het nogmaals wel een vreemde wens om het zo te willen doen. Glitch werkt naar mijn idee nauwkeurig zat, wat betreft timing.

zo ik was ff een tijd mn mogelijkheden om te antwoorden kwijt..
pc kapot ..nieuwe besteld en nu ff op de pc van het werk..
maar ik ga zeker even die trials proberen van die plugs die hier genoemd zijn..
en alles zelf doen..
ik hou het dan liever bij een vst plugin anders is het denk ik niet leuk meer ..
dan ben je uren bezig met 1 stukje glitch van 20 seconde ,om maar even een voorbeeld te noemen.
ik ga in ieder geval de opgenoemde software eens proberen.

bedankt

effectrix is zeer goed.. alleen loopt mn daw er mee vast soms
ff een andere versie probren maar dit was wel wt ik zocht
soort seqencer in het effect zelf,perfect!

indd niet aan de prijs nee..
eerst eens kijken of ik het wel echt vaak ga gebruiken
glitch is wel leuk voor intro/outro,achtergrond of fills

als het is wat je zocht dan koop je het toch gewoon, is niet duur ofso :)

Back