MY WORLD! (tips/kritiek effe nodig)

Stevig spul, soms wat iets te gelooped, maar OK. Af en toe een sample met enorm veel reverb die dan weer wegsterft.

Doet me denken aan een snelle reclamefilm. Telkens iemand in beeld die wat doet.

Zeker geen gepruts (wie ben ik maar ok). Heftige bas, met Sony koptelefoon beetje boomy. Misschien te snel en teveel troef aan het begin weggegeven voor dansmuziek.

"Scheepshoorn" (rond 2:30) : zo, die zit. Loopt een beetje rimpelig. Aaaaah 3:02 gaat het wel erg wringen. Ik ben nogal harmonies ingesteld, zie je... de zware zaagtanden zijn wat veel, maar de compressie maakt er weer ritme van. 4:06 wel lekker die chaos. 5:20 hehe die zaag is eruit :) Einde is grappig met het basje.

Misschien een idee om de baslijn schematies uit te werken zodat je een opbouw krijgt in melodie/basgedrag. Geen idee of dat hoort bij dit soort muziek, maar dat dacht ik zomaar.

Als dit experimenteren was, mwah, zeker niet slecht, er zit wel energie in, soms wat wild.

Trek je vooral alleen de goeie dingen aan die ik zeg :) Ik ben tenslotte Mr. Palingsound. Alleen Kartner troeft me af!

het begint goed beetje armand van helden stylo...maar dan op 2.26.....oei das erg vals ..heb het gevoel dat je niet goed wist wat met de break te doen en toen iets hebt in proberen te spelen..wat niet echt goed in het arrangement gevallen is..vind het geluid verkeerd en lucky ingespeeld....verder vind ik dat je de mix een beetje kapot gecompressed hebt.

maar is mijn mening maar..heb betere dingen van je gehoord.

download even een nieuwe versie!!!
net geupload!

beetje break verandert, en opnieuw afgemixt

ik weet het nog niet hoor, heb er nu te lang achter gezeten.. na het lezen van diverse tips ga ik er weer aan prutsen!

gebruik dezelfde link voor de update! hij is gewoon vervangen!

thanks voor de eerste respons, ik ga er zeker eens mee stoeien

nou moet je dit niet al te persoonlijk opnemen...
maar in't algemeen, als ik dj's "muziek" hoor maken is het net of ze soms wat plaatjes aan't beatmixen zijn.
In tegenstelling met muzikanten die arrangementen (verhaaltjes) schrijven.
Zo ken ik hier een gast (dj) die bv. 3 loopjes met bsln, rif & beat maakt... & deze (uit beroepsmisvorming) net als op een live set aan elkaar prutst. Net alsof er 3 nummers in één zitten
...Ik kan mij er persoonlijk niet goed in vinden.
Het lukt mij bij 90 % van dance tracks om te bevestigen of het nu door een dj of muzikant is gemaakt..

swat, wat'k wou zeggen is dat het ni slecht klinkt maar dat het wat te veel loopgebaseerd is (ni organisch genoeg)

maar ja, ieder zn ding hé...
gr jzz

ik denk dat als ik wat meer ervaring zal hebben ik dat loop gebaseerd muziek maken zal verleren en meer een compositie zal maken.. doch vind ik het wel cool hoor loop gebaseerde muziek.. ik ben inderdaad dan ook een dj , die ook nog eens gewoon house draait..

als je er maar lekker op kan dansen he! ;-)

Origineel geplaatst door Shivah
het begint goed beetje armand van helden stylo...maar dan op 2.26.....oei das erg vals ..heb het gevoel dat je niet goed wist wat met de break te doen en toen iets hebt in proberen te spelen..wat niet echt goed in het arrangement gevallen is..vind het geluid verkeerd en lucky ingespeeld....verder vind ik dat je de mix een beetje kapot gecompressed hebt.

maar is mijn mening maar..heb betere dingen van je gehoord.

he man ben jij nou Erik van de Broek!?
Emiel is hier geweest maar daar heb je vast meer over gehoord!
dope shit heb ik gehoord van je! petje af! Ik hoorde dat je dan ook al 10 jaar muziek maakte,
kom ik aan met mijn 3 jaartjes..

maarre, je hebt vast ook wel gehoord wat emiel en ik gaan doen enzo
dus als je meer tips hebt dan zal ik er zeker iets mee doen, misschien kun je aangaande deze track
wat meer vertellen (misschien per Email als je gedetaillleerd wil zijn).

Peace bro! en bedankt ..

mmm ik heb vanochtend zelf nog een paar keer geluisterd, dan hoor je het toch anders als de avond dat je het maakt.
ook al wilde ik een track bouwen met die zaagsynth (zoals Houston, waarbij ik hem wel dope vind!).. denk ik dat ik hem hier toch maar uit haal. Zelf vind ik het begin en het einde van de track wel tof, met die vage bells enzo.

Nu zijn er 2 dingen effe kut..

1) wat ga ik in plaats van die synth doen..
en
2) ik moet de hele dag nog werken, duurt nog zeker 8 uur voordat ik weer aan de slag kan!!!! FUCK!!! :stupid

ik heb er ff naar geluisterd....... niet helemaal mijn ding, vindt het beetje te saai....maar ik denk dat in de stijl waarin jij bezig bent deze track het wel gaat doen, mits in een DJ set....

trouwens, die leuke belletjes riff, heb je die van een spinvis track gejat? is nl exact hetzelfde volgens mij als in een nummer van spinvis...

enne ik kom er niet omheen....mm..hoe zeg ik het....ik heb tot nu toe al je tracks beluisterd..maar volgens mij ben je "toondoof" of hoe je dat moet noemen...die toeter die je erop een gegeven moment ingooit die is *ontzettend* vals in combinatie met de andere geluiden/melodieen die je gebruikt..... ik weet niet of je dat kan trainen maar daar zou ik zeker eens wat aandacht aan schenken... het was zo erg dat ik de track echt uit moest zetten.... ik heb dat soort valse dingetjes wel in meer van je tracks gehoord..... das jammer want in je stijl klinkt de rest prima..... leer-punt dus ;)

Olaf

ok man luistert:

ik geef je helemaal gelijk!!!!!

ik ben eigenlijk ook een BEAT makertje.. laat mij de drums en de rest bouwen en ik doe het, naar mijn mening, aardig goed..

zodra ik moet gaan rotzooien met synths, noten en ga maar door, verlies ik het gelijk. Ik denk dan maar zo, oefening baart kunst en ooit zal het er wel van komen toch? Ik gaf in een eerdere post al aan dat die synth inderdaad niet echt klinkt.. dus die rip ik eruit..

wat die sample betreft, geen idee! gewoon van een sample CDtje of van het net ooit eens geplukt.. misschien hebben zij diezelfde sample gebruikt!?

Dus, hup die synth er vanavond uit en er iets anders van bouwen. Je kritiek wordt meer dna gewaardeerd!! Ik weet waar mijn fouten liggen..

maarre
www.theroundtable.nl/djsirjamez-houston.mp3

heeft ook een synth en daar vind ik hem weer wel heel vet klinken!! ... toch?

Origineel geplaatst door djsirjamez
soms moet je dingen heel fout doen om het goede te leren :halleluja

LOL! ja da's waar...... wat al zou schelen denk ik als je zelf aanvoelt wanneer iets echt vals is.... had je dat met bovenstaande track wel of niet? ik heb nl geen idee of je dat echt kan oefenen of dat gevoel voor harmonie aangeboren is of niet..... ik weet wel dat ik bv heel "anal" ben over timing dingen..maar dat kan ook weer met m'n dj achtergrond te maken hebben.....ik hou ervan om superstrak te mixen.... qua timing zitten je tracks altijd goed trouwens ;)

misschien betekent dat dat je je beter op hevig percussie gebaseerde muziek kan houden....

Maar goed heb ook je nr gecheckt en die basgitaar is in elk geval al leuk :)
Die zaag mag ook van mij eruit

als je een track bouwt dan heb je niet in een keer al die sounds voor je.. die komen met de uren er in..
dan hoor je niet gelijk dat een sound vals is, als je daar totaal geen ervaring mee hebt.. daarom zei ik ook dat toen ik vanochtend ging luisteren ik een akelig gevoel kreeg bij die synth.. dus ja dat hoor ik dan toch uiteindelijk wel weer..

ik denk dat als die synth eruit is, er een heel ander plaatje naar voren komt..

vanavond staat ie online zonder synth!!!

Origineel geplaatst door Pjotr G
misschien betekent dat dat je je beter op hevig percussie gebaseerde muziek kan houden....

Maar goed heb ook je nr gecheckt en die basgitaar is in elk geval al leuk :)
Die zaag mag ook van mij eruit

aan de ene kant heb je wel gelijk Pjotr.. echter, wil ik mijzelf dwingen alles te leren zodat ik alles kan!

ik luister nu toevallig naar The Sound Of Violence op de radio.. ik wil dat ook kunnen die sound spelen, die vibe enzo..
ik wil niet alleen maar beats kunnen maken.. voor mij zal die leerweg dan wel wat langer duren dan voor anderen maar ik kom er wel.. ;-) met veel kritiek waarvan ik veel leer.. en wellicht dat meer ervaren mensen mij eens op weg kunnen helpen..

morgen avond heb ik trouwens een lesje akkoorden spelen, weer een stapje die richting uit. :-)

Origineel geplaatst door djsirjamez
aan de ene kant heb je wel gelijk Pjotr.. echter, wil ik mijzelf dwingen alles te leren zodat ik alles kan!

ik luister nu toevallig naar The Sound Of Violence op de radio.. ik wil dat ook kunnen die sound spelen, die vibe enzo..
ik wil niet alleen maar beats kunnen maken.. voor mij zal die leerweg dan wel wat langer duren dan voor anderen maar ik kom er wel.. ;-) met veel kritiek waarvan ik veel leer.. en wellicht dat meer ervaren mensen mij eens op weg kunnen helpen..

morgen avond heb ik trouwens een lesje akkoorden spelen, weer een stapje die richting uit. :-)

:okdan: that's the spirit

re edit!

re edit!

OK mensen!

als je hem NU download dan hoor je die irritante synth niet meer!
ik heb hem nu een klein beetje verandert en ik vind hem zelf zo al lekker!
echter niet echt spannend toppie woppie..

ik ga dus nu de hele avond zitten kijken HOE ik hem wat minder loopachtig kan maken..
maar ik denk dat dit al een hele vooruitgang is!!

jullie ook?

Ehmmm... vind je erg als ik val over het woordje effe?

Ik denk dat ik even pas als op een dergelijke 'lichte' manier over reviews gezien wordt. Ik wil de moeite nemen om naar een nummer luisteren, anders hoeft het van mij niet. En ik weet dat ik erg overreageer maar denk dat het wel even de boel op scherp zet.

ok dan!

mensen, ik heb de finishing edit nu online gezet. Download dezelfde link en het is de finished version, meer weet ik er niet van te bakken en ik vind hem zo toppie!

dus als iedereen hem uitgebreid wil downloaden en dan uitgebreid wil luisteren om daarna uitgebreid kritiek te geven dan kan ik uitgebreid dit lezen en er uitgebreid van leren ;-)

dank je!

Back