een effect en een thru input op me preamp..

Muzikofiel

Ingeburgerd
Ik snap er weer eens de ballen niet van,

ik heb een Univeral Audio Solo/610 met daarop een thru en een di input, normaal stop ik mijn gitaarkabel netjes in de DI en er was geluid. Maar ik wil nu een effectenpedaal er tussen hangen, wat apart opgenomen zou moeten kunnen worden door het via het Thru te routen maar hoe flik ik dat dan?

En hoe kan ik mijn gitaarversterker aansluiten, want ook dit moest via de Thru, maar als ik dat doe, is er dus totaal geen geluid..

De thru is gewoon een output. Zo kan je het signaal van je gitaar (die je op de DI aansluit) ook nog naar je gitaarversterker sturen. Het idee is dat je dan je DI signaal in je DAW kan opnemen, terwijl je wel gewoon je vertrouwde gitaargeluid uit je versterker hoort (en zonder latency). Later kan je dan, als je een reamp box hebt, je opgenomen DI signaal weer door je versterker sturen.

De thru is gewoon een output. Zo kan je het signaal van je gitaar (die je op de DI aansluit) ook nog naar je gitaarversterker sturen. Het idee is dat je dan je DI signaal in je DAW kan opnemen, terwijl je wel gewoon je vertrouwde gitaargeluid uit je versterker hoort (en zonder latency). Later kan je dan, als je een reamp box hebt, je opgenomen DI signaal weer door je versterker sturen.

Eigenlijk best wel nutteloos :P

En het effectensignaal opnemen is dat ook mogelijk door de preamp? dus afzonderlijk van de gitaar? Of kan dat alleen via spdif?

Eigenlijk best wel nutteloos :P

En het effectensignaal opnemen is dat ook mogelijk door de preamp? dus afzonderlijk van de gitaar? Of kan dat alleen via spdif?

Totaal niet nutteloos! Hoe hoor je anders wat je speelt? Dat kan natuurlijk via je PC enzo, maar de meeste mensen die gitaar spelen, spelen denk ik via een amp (ik tenminste wel). Heb je overigens de manual gelezen van je 610?

Maar goed, SPDIF heeft hier niets mee te maken. Dat is een digitaal i/o signaal dat niet op je preamp zit. Je effecten neem je gewoon op tegelijk met je gitaar...gewoon spelen met effecten, microfoon ervoor en die in je preamp prikken. Output van je preamp naar je PC. Druk op record, klaar!

Totaal niet nutteloos! Hoe hoor je anders wat je speelt? Dat kan natuurlijk via je PC enzo, maar de meeste mensen die gitaar spelen, spelen denk ik via een amp (ik tenminste wel). Heb je overigens de manual gelezen van je 610?

Maar goed, SPDIF heeft hier niets mee te maken. Dat is een digitaal i/o signaal dat niet op je preamp zit. Je effecten neem je gewoon op tegelijk met je gitaar...gewoon spelen met effecten, microfoon ervoor en die in je preamp prikken. Output van je preamp naar je PC. Druk op record, klaar!
Ik luister gewoon wat ik doe via me monitoren, en dus niet via me amp. Het manual-letje van de 610 is nou niet bepaald dik, 3 bladzijdes:P En ik dacht dus dat je het effectensignaal via de thru kon opnemen maar dit kan dus niet.

En ik kan helaas niet tegelijkertijd me mic (die dan bij de amp zou staan) en de DI opnemen. Maar kan natuurlijk wel de reeds opgenomen gitaarpartij in Solo mode afspelen en dan nog eens opnemen met me mic.

Back