Synthesizer nummer gezocht!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

bas8090

Ingeburgerd
Hallo, ik ben Plaaggeest, en dit is mijn eerste post hier.

Ik ( en alle Bassie en Adriaan fans ) zijn op zoek naar dit nummer

Wie o wie weet hoe dit heerlijke synthesizer nummer heet?:halleluja

Is dat niet gewoon een filler synth muziekje?

Leuk muziekje inderdaad. Met wat googelen kom ik uit op de [ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Bassie_en_Adriaan"]wiki van B&A (echt alles heeft een wiki tegenwoordig). Daarin de volgende quote over achtergrondmuziek:
Achtergrondmuziek
In alle series van Bassie en Adriaan komt, zoals eerder genoemd in dit artikel, veel muziek voor. Deze is ook afkomstig van andere artiesten zoals Vangelis, Mike Oldfield, Ennio Morricone, Clannad, Focus, en Jean-Michel Jarre, wiens Magnetic Fields part 1 meestal wordt gebruikt als de boeven achtervolgd worden. Maar tevens van minder bekende componisten als The Ventures, Peru, Malando, Martin Gale en Rick van der Linden zijn nummers gebruikt. Het thema van de film "Halloween", gecomponeerd door John Carpenter (1978) werd veel gebruikt, zoals in "De Huilende Professor" (vanaf eerste nabewerking) en "De reis vol verrassingen". Ook vaak gebruikt is de muziek van de film Shaft. Voor enkele series componeerde Ruud Bos achtergrondmuziek.
Als ik een er een uit bovengenoemd rijtje zou moeten kiezen zou het Peru zijn. Maar het doet me ook denken aan de muziek van Spectral Display en Future World Orchestra. Maar wie weet was het gewoon Ruud Bos...

Succes met de zoektocht :kroon:

Leuk muziekje inderdaad. Met wat googelen kom ik uit op de wiki van B&A (echt alles heeft een wiki tegenwoordig). Daarin de volgende quote over achtergrondmuziek:

Als ik een er een uit bovengenoemd rijtje zou moeten kiezen zou het Peru zijn. Maar het doet me ook denken aan de muziek van Spectral Display en Future World Orchestra. Maar wie weet was het gewoon Ruud Bos...

Succes met de zoektocht :kroon:
Dankjewel, het is niet van Ruud Bos, en ook niet van Aad Klaris ( nagevraagd ) . Ik vind het niet klinken als Peru, maar ik zal toch nog eens kijken, en ook voor Spectral Display en Future World Orchestra:okdan:

EDIT: Het nummer werd voor het eerst gebruikt in Bassie en Adriaan en de Schatkaart in 1986, misschien is dit goede info.

frikkkkkannndelu bolle gehakt

jeuj ik weej t nie

keeejk kejk keeej kejk kejk kejk

:'-( missen..

Klinkt beetje zoals Wally Badarou misschien moet je in die richting zoeken

Ik heb enkel zijn LP "Echoes" maar daar staat het niet op

Klinkt beetje zoals Wally Badarou misschien moet je in die richting zoeken

Ik heb enkel zijn LP "Echoes" maar daar staat het niet op
Bedankt ik zal kijken:okdan: Elk beetje info is welkom*D

Excuses, ik ben niet bekend met de term "Filler Synth" :P
Wat houd dat in?

De juiste term is "stock music" (net zoals stock pictures). Stel je voor, je zit bij een bedrijf met mensen die in een kantoor vergaderen. Als je daar een foto van wil maken moet je allerhande release-formulieren tekenen (voor het gebruik van de beeltenis, uitdrukkelijke toestemming voor bedrijfsdoeleinden), de fotograaf kost ook nog een fortuin en je zult er toevallig maar iemand bij hebben die net met z'n broodje gezond heeft geknoeid. De oplossing: stock photography.

Zo ook met muziek. Achtergrondmuziek is duur, want je betaalt voor het gebruik, moet allerhande zooi tekenen, en bij beroemde artiesten is het al helemaal de pest omdat die een fortuin aan percentage vragen. Dus, je huurt een goede muzikant in die geen probleem heeft met anoniem blijven, betaalt hem of haar 1 keer, en mag het dan zonder verdere problemen toepassen. Zie ook http://www.stockmusic.net/

Vaak instrumentaal, echte diepe arrangementen en componeer-kunststukjes ontbreken - maar stukken minder gedoe en goedkoper.

"Filler" is gewoon Engels voor vulmateriaal ;).

Het is jammer dat je geen langer fragment hebt zonder Bassie en Adriaan er doorheen; iets als Shazam voor de iPhone kan stukken muziek terugvinden, zo heb je ook Tunatic

De juiste term is "stock music" (net zoals stock pictures). Stel je voor, je zit bij een bedrijf met mensen die in een kantoor vergaderen. Als je daar een foto van wil maken moet je allerhande release-formulieren tekenen (voor het gebruik van de beeltenis, uitdrukkelijke toestemming voor bedrijfsdoeleinden), de fotograaf kost ook nog een fortuin en je zult er toevallig maar iemand bij hebben die net met z'n broodje gezond heeft geknoeid. De oplossing: stock photography.

Zo ook met muziek. Achtergrondmuziek is duur, want je betaalt voor het gebruik, moet allerhande zooi tekenen, en bij beroemde artiesten is het al helemaal de pest omdat die een fortuin aan percentage vragen. Dus, je huurt een goede muzikant in die geen probleem heeft met anoniem blijven, betaalt hem of haar 1 keer, en mag het dan zonder verdere problemen toepassen. Zie ook http://www.stockmusic.net/

Vaak instrumentaal, echte diepe arrangementen en componeer-kunststukjes ontbreken - maar stukken minder gedoe en goedkoper.

"Filler" is gewoon Engels voor vulmateriaal ;).

Het is jammer dat je geen langer fragment hebt zonder Bassie en Adriaan er doorheen; iets als Shazam voor de iPhone kan stukken muziek terugvinden, zo heb je ook Tunatic

Ohhhhh je bedoelt gewoon rechtenvrije muziek:peukie:

Ja dat zou kunnen, maar welke plaat:engel:

EDIT: Hier nog een fragment met een klein stukje zonder stemmen en achtergrondgeluiden erin!

Allememaggies Adriaaaaaantjuh, ik heb geen flauw idee...uit m'n hoofd dan. Ik ga ff je link checken

B en A muziekje

B en A muziekje

Drommels, drommels en nog eens drommels!

Jammer dat het wat onduidelijk is, maar het is wel muziek die speciaal voor B en A gecomponeerd is volgens mij.

Drommels, drommels en nog eens drommels!

Jammer dat het wat onduidelijk is, maar het is wel muziek die speciaal voor B en A gecomponeerd is volgens mij.
Nee, het is niet voor B&A gecomponeerd, dit is nagevraagd8o)
Ik zal het oorspronkelijke stukje weer uploaden, die was verwijderd.
( Deze is veel duidelijker )

http://www.megaupload.com/?d=9JZW3S6E Zo :okdan:

Wil iedereen alsjeblieft even luisteren, ik wil dit nummer zo graag!

Vermoedelijk komt het dus van een rechtenvrije plaat.8~

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back