MacGyverGear
midi-life crisis
Niet een heel groot probleem gezien wat er allemaal gebeurt in de wereld. Maar even in het kort.
Enkele weken geleden trapte ik in deze aankoop https://www.ankerpowerbanksnederlan...triple-display-displaylink-with-dl7400-zwart/
Toen nog onbekend van de mogelijke scam en dit koopje hier delend met de community werd ik er al snel op geattendeerd door oplettende leden en ook door iemand die er zelf ook ingetrapt is dat dit waarschijnlijk te mooi om waar te zijn is ... Kletsen over kortingscodes en flitskoopjes
Het gekke is dus dat ik wel een track 'n trace kreeg na aankoop en dat deze nu ge-update is en vandaag zou moeten aankomen. Het is betaald met creditcard, en hopelijk kan ik het na de wettelijke 30 dagen (geloof ik) aanvechten (als het scam is). Geen idee wat en of het werkelijk gaat gebeuren, iets ontvangen.. Maar in het kader van toch een pakket ontvangen en er misschien wel voor moeten tekenen. Wat zou ik nu wel of niet moeten doen. Of wat gaat er mogelijk gebeuren is misschien een betere vraag.
Het is bijna een wonder dat ik nog nooit eerder ben opgelicht of gescammed..
En misschien wordt de betaalde som gewoon teruggehaald. Maar 'bezorgd worden' is wel een beetje het verhaal nu. Hoe zullen dit soort bedrijven (of scammers) te werk gaan? Als Creditcard de enige betaaloptie. Komen ze er toch listig mee weg?
Zijn er misschien leden die ook iets dergelijks hebben meegmaakt via een soorgelijke constructie, compleet met (fake) track 'n trace? Er zullen vast nog meer (Chinese) websites zijn waar je geld overmaakt en vervolgens niets ontvangt maar deze methode met Creditcard is dan wel weer nieuw.
Oh.. de tracking nog :

Enkele weken geleden trapte ik in deze aankoop https://www.ankerpowerbanksnederlan...triple-display-displaylink-with-dl7400-zwart/
Toen nog onbekend van de mogelijke scam en dit koopje hier delend met de community werd ik er al snel op geattendeerd door oplettende leden en ook door iemand die er zelf ook ingetrapt is dat dit waarschijnlijk te mooi om waar te zijn is ... Kletsen over kortingscodes en flitskoopjes
Het gekke is dus dat ik wel een track 'n trace kreeg na aankoop en dat deze nu ge-update is en vandaag zou moeten aankomen. Het is betaald met creditcard, en hopelijk kan ik het na de wettelijke 30 dagen (geloof ik) aanvechten (als het scam is). Geen idee wat en of het werkelijk gaat gebeuren, iets ontvangen.. Maar in het kader van toch een pakket ontvangen en er misschien wel voor moeten tekenen. Wat zou ik nu wel of niet moeten doen. Of wat gaat er mogelijk gebeuren is misschien een betere vraag.
Het is bijna een wonder dat ik nog nooit eerder ben opgelicht of gescammed..
En misschien wordt de betaalde som gewoon teruggehaald. Maar 'bezorgd worden' is wel een beetje het verhaal nu. Hoe zullen dit soort bedrijven (of scammers) te werk gaan? Als Creditcard de enige betaaloptie. Komen ze er toch listig mee weg?Zijn er misschien leden die ook iets dergelijks hebben meegmaakt via een soorgelijke constructie, compleet met (fake) track 'n trace? Er zullen vast nog meer (Chinese) websites zijn waar je geld overmaakt en vervolgens niets ontvangt maar deze methode met Creditcard is dan wel weer nieuw.
Oh.. de tracking nog :