[Waldorf] Waldorf RackAttack

Ja ik heb bijv zo`n machinedrum

(uit het raam die TR606/626/707/727/808/909 en die CR78/1000/8000 en doe daar gelijk de Linndrums en de Simmons bij want die zitten er allemaal in)

Voordeel van een hardware drumbak is natuurlijk de hands-on en realtime controle, maar bij die rack attack heb je maar een paar potmeters en das niet zo best voor die live-experience.
Dit betekent namelijk vele submenu`s en scheel kijken totdat je eindelijk bij de sound bent die je wilt editen en dan druk je per ongeluk op de verkeerde knop..........

Nee, dan kun je beter die vst plugin gebruiken, dan zie je tenminste nog wat je doet.

Maar ik ga hierbij wel uit van een dynamisch gebruik van de drum-computer of vst plugin. Wanneer je alleen maar een goede kit maakt en selecteert en dan alleen maar note on en note off verstuurd, dan kan je beter een sampler (zo`n oude akai s1000 is genoeg voor een paar toffe kits ove je gehele keyboard range) nemen.

Voor een paar honderd gulden (ik hou vol) heb je een samplecd (Dance mega drums 1 heet ie)met alle analoge en digitale drumbakken die er gemaakt zijn (zoals het lijstje bovenaan)

Uiteindelijk blijft de vraag; wat wil ik ermee doen? Wat heb ik te besteden? En hoe klinkt ie ten op zichte van alternatieven?

Take care

Septic

ja die CD heb ik en ik moet je zeggen dat ik daar toch zeker 80% van mijn drums vanaf trek....maar....een drumcomputer voor t vette is toch wel lekker.

En ja de machinedrum is wel duur,en dan is de Rack Attack zeker goed genoeg voor zijn prijs

Persoonlijk vind ik de prijs wel meevallen van de machinedrum.
Als ik de demo's hoor en als ik septic mag geloven is ie het zeker waard !!!

Origineel geplaatst door Septic
(uit het raam die TR606/626/707/727/808/909 en die CR78/1000/8000 en doe daar gelijk de Linndrums en de Simmons bij want die zitten er allemaal in)

Alleen gaat het niet zo hard ..... ze worden handgemaakt en van de 'vorige week' waren er 'al' weer 6 klaar.

Origineel geplaatst door Septic
Ik vind wel dat je met deze uitspraak een beetje moet oppassen. Ik zie in je overzicht dat je geen ervaring met deze hardware bakken en toch durf jij te beweren dat ze er allemaal in zitten. Ik denk ook dat een novation drumstation op een 808 lijkt, maar misschien zeg ik dat alleen maar omdat ik hem vergelijk met een of andere sample kit en niet met een echte.
Ik dacht vroeger ook dat een syntechno als een echte 303 klonk..... Tot ik een echte had.
Ik ga (volgend jaar een keertje) een machinedrum kopen om hem naast die andere bakken te zetten. Ook naast een RackAttack....

Laatst gewijzigd:
een 100% emulatie is natuurlijk niet mogelijk, maar daar tegenover staat wel dat je de individuele sounds meer kan editen en uiteraard valt volledig analoog niet te overtreffen maar het is natuurlijk wel zo dat de meeste van deze drumcomputers (`83 bouwjaar etc) niet meer de zelfde conditie meer hebben als toen ze de fabriek verlieten.

Het voordeel van de SPS is ook dat je in principe de geluiden kant en klaar er uit kan halen met een indrukwekkende channelstrip per track/instrument. (toewijsbare lfo, filter, 1 bands par. eq, samplerate reductie, distortion, amp modulatie.
Jammer is wel dat de rhythm-echo, reverb, compressor (die zwaar BH808303 klinkt) alleen over de masterouts gaat en dus niet over een sound die over een indv. out gaat (behalve als insert in die specifieke drumtrack/sound).

Ik ging in de vergelijking ook uit van een drumcomputer die de hele studio bedient (met uitgebreide midi implementatie zoals die rack attack)

Bijvoorbeeld een DSM200 (2 channel analog perc synth) klinkt uiterst heftig en zeer diep maar heeft maar 2 geluiden die ook nog een external getriggerd moeten worden. Op zo`n manier heb je aardig wat bakken nodig en niet iedereen kan een synthesizer museum thuis bekostigen, al zouden er wel veel er een willen hebben ;)

Ik begrijp dat je erg gehecht bent aan de oude beesjes?

Okee, ik begrijp jou ook.

Ik ben ook gewoon een beetje huiverig voor super machines die alles kunnen. Ik twijfel er ook niet aan dat ik mijn x0x bakjes minder zal gebruiken als ik een SPS heb.

Hetzelfde voor die RackAttack. Hij is alleen wat beter te krijgen en wat betaalbaarder. Verder is een RackAttack absoluut niet te vergelijken met een SPS denk ik. Maar goed. Ik moet eerst eens een SPS beroeren.

Onlangs heb ik een poosje met Waldorf Attack zitten prutsen (de software versie van de RackAttack) en ik snap wel wat Johny zo gaaf vind. Ik vind de sounds ook zeer goed klinken. Wat Waldorf gedaan heeft is speciaal synthmodules ontwikkeld met het oog op drumsounds. De 909 preset klonk helemaal niet als een 909, dat was alleen wel jammer. Voor alle andere echte drumsynth sounds (dus niet Drumcomputer) is ie wel heel erg vet. Ik snap alleen niet waarom je er een hardware bak van zou kopen als de software versie al zo goed is...

De specificaties van je computer zijn mij te zwaar voor de software variant. Ik heb geen VST host...

Wat kost de software versie eigenlijk?

Origineel geplaatst door Nolet
Onlangs heb ik een poosje met Waldorf Attack zitten prutsen (de software versie van de RackAttack) en ik snap wel wat Johny zo gaaf vind. Ik vind de sounds ook zeer goed klinken. Wat Waldorf gedaan heeft is speciaal synthmodules ontwikkeld met het oog op drumsounds. De 909 preset klonk helemaal niet als een 909, dat was alleen wel jammer. Voor alle andere echte drumsynth sounds (dus niet Drumcomputer) is ie wel heel erg vet. Ik snap alleen niet waarom je er een hardware bak van zou kopen als de software versie al zo goed is...

yep en elke noot klinkt toch weer anders als de vorige dat maakt hem zo lekker swingend.!!:)

ik gebruik hem dan ook regelmatig

Ik heb m'n zelf niet (en ook niet gehad) maar kan me alleen duidelijk herinneren van meerdere mensen die vertelden dat alles net een beetje te agressief scherp klonk in deze bak.
En dan op zo'n manier dat wanneer je dat scherpe eruit probeerde te filteren en te weinig body overbleef.

conso

Grappig, ik doe een zoekopdracht op RackAttack omdat ik er misschien wel een wil kopen, en ik kom deze thread tegen, met daarin mijn eerdere mening over het apparaat :D

Het heeft me altijd wel een interessant apparaat geleken. :P
Zijn er hier op het forum trouwens ook mensen die met een Rack Attack werken? En wat zijn zo'n beetje de huidige tweedehandsprijzen?

Origineel geplaatst door Sly Dog
Het heeft me altijd wel een interessant apparaat geleken. :P
Zijn er hier op het forum trouwens ook mensen die met een Rack Attack werken? En wat zijn zo'n beetje de huidige tweedehandsprijzen?

Niemand? :o:

Ik werk met de RackAttack. Ik heb hem anderhalf / twee jaar geleden nieuw gekocht voor 400 euro. De huidige tweedehandsprijs weet ik niet, ik zie ze zelden voorbijkomen.

ik heb m ook , erg mooie bak
super geluid! clean , helder en lekker weird.. kan natuurlijk ook ontzettend distorted en rauw (yeah!)
interface vind ik ietsjes minder / weinig knoppen.. maar het editen van geluiden is wel erg verslavend.
ben erg erg blij mee (heb m nu zo'n 6 mndn)

interface vind ik ietsjes minder / weinig knoppen..

De interface is gewoon heel slecht. Ik heb de Rackattack zelf gehad en werken ermee
was gewoon vermoeiend. In tegenstelling tot de Soft-ware versie die gewoon lekker werkt
qua interface en ook nog eens zeer goed klinkt, met name de Kick.

Back