Blue Eyed OS

20hz

..to the beat of the drum
Eindelijk dan! Het stond gewoon te gebeuren, de makers van BeOS
hebben de hoofden weer bij elkaar gestoken en zijn begonnen aan de
Sequel van BeOS, genaamd Blue Eyes OS. Zoals ommigen van jullie zullen
weten, een onwijs snelle Os, als ie crasht is het een onderdeel niet je
hele OS, en je reboot gewoon dat onderdeel (al voor dat XP dit had!)
En op gebied van multimedia was BeOs al erg veelbelovend.

Er staat nog weinig over multimedia op de pagina, maar ik weet dat ze
op dat gebied het niet voor minder zullen doen. En...sommige kleine software-
huizen zijn altijd BeOS blijven supporten met software/plugins, dus als
nu de groteren straks ook mee gaan kunnen we eens met een echt media-pc
aan de slag.....yummie!!

-Blue Eyed OS

Lukt alleen als het open source is, of iets wat daar op lijkt.

---------

Gebaseerd op Linux, ik had dus inderdaad gelijk. Ze moeten wel op tegen MacOS X, lijkt me geen makkelijke opgave.

Hela, da's goed nieuws. Lange tijd geleden heb ik daar al eens wat mee zitten flikflooien en zag het wel zitten. Jammer toen ik later dan las dat het 'over en uit' was.

Ik ga me eens terug informeren hierover.

Ik denk haast wel dat het open source zal worden nadat alles stabiel loopt.
Veel onderdelen worden nu nog geschreven. Maar ik ga er vanuit dat het
wel open source zal worden. Ik heb heel even met BeOs gewerkt toen en
dan is Windoos echt een bak trage stroop (de allerdikste soort).

Radar

Radar

Radar van iZ loopt overigens op BeOS ..

Het was/is een verrekte elegant en snel operating system.. maar ja.. als er geen developers zijn die het willen ondersteun (of kunnen ondersteunen.. want Microsoft heeft BeOS aardig in het vaarwater gezeten door potentieƫle ontwikkelaars al bij voorbaat sancties te beloven)

Het is jammer maar MS dicteert de wet van de OS'en helaas.

BeOS was wel leuk maar het ontbreken van software en drivers maakt elk OS onbruikbaar.

Zoalang de hardware boeren alleen maar naar ome Bill luisteren zal geen enkel OS slagen in de C markt...

BeOS is volgens mij aan Sony verkocht en de BeOS kernel is zo te lezen gedeeltelijk nagebouwd
Zo te zien wordt het een open BSD project, hier zijn er al duizenden van gestart maar niemand redt het vanwege de ondersteuning der harde waren.

Humor... Ik heb vorige week nog een presentatie gehouden over BeOS. Blue Eyes OS is niet de enige opvolger. Een meer interesante is openBeOS. Ik zit er aan te denken om mezelf bij het openBeOS ontwikkelings team aan te sluiten (als ik er tijd voor heb).

Wat betreft het oude BeOS dit is overgenomen door Palm. Die er vervolgens niets meer mee gedaan heeft. Er gaan wel geruchten over Palm OS 6 die algoritmes en de GUI van BeOS 6.BoNe gaat krijgen. (BeOS 6 en BoNe zijn nooit gereleasde versies van BeOS)

Ik heb trouwens voor de (open) BeOS drivers gevonden voor de Midisport4X4 en de DSP2400 van hoontech wel geinig dat het nog steeds leeft

OS'en staan of vallen (net als spelcomputers en videorecorders trouwens) met het aanbod van applicaties.... als er voor linux nog niet eens meer dan 1 DAW is, vergeet het dan maar dat BeOS of mutaties ervan ergens komen..

Ik denk wel dat een van de BeOS opvolgers een hele belangrijke rol gaat spelen in de Muziek/midi/audio wereld. BeOS was ook op die weg. BeOS draaide al op verschillen de digitale mixers.

Het grote voordeel van BeOS tegen over Mac of Windows is dat BeOS 100% realtime kan werken. Mac en Windows kunnen dit naar mijn weten niet 100%. Wat voor audio/midi toch wel er goed werkt (minder last van haperingen etc)

Openbeos is de open-source remake van BEOS :
http://www.openbeos.org/

Als het klaar zal dit OS 100% native BeOS software ondersteunen. Ze zijn dus eigenlijk BeOS aan het reverse engineeren.
Er word momenteel deftig aan doorgewerkt, maar je zal toch nog effe wachten tot OpenBeOS echt praktisch bruikbaar is.
tIs wel zeer veelbelovend...

Inderdaad, BeOS is nog steeds het beste OS voor multimedia... Helaas is Be failliet gegaan door slecht management.

Origineel geplaatst door oli303
Openbeos is de open-source remake van BEOS :
http://www.openbeos.org/

Als het klaar zal dit OS 100% native BeOS software ondersteunen. Ze zijn dus eigenlijk BeOS aan het reverse engineeren.
Er word momenteel deftig aan doorgewerkt, maar je zal toch nog effe wachten tot OpenBeOS echt praktisch bruikbaar is.
tIs wel zeer veelbelovend...

Inderdaad, BeOS is nog steeds het beste OS voor multimedia... Helaas is Be failliet gegaan door slecht management.

ik ben zelf van mening dat ze failliet zijn gegaan door gebrek aan apps...... waarom zou ik als gebruiker BeOS kopen? juist, omdat ik software heb die ik alleen maar daarop kan draaien...als dat er niet is is er ook geen enkele reden om BeOS te kopen.....dus als ze nu een 2e keer willen slagen moeten ze in ieder geval zorgen dat er ook onmiddelijk bij de marktintroductie naast support voor alle belangrijke audio en video hardware een aantal alternatieven voor Nuendo, Cubase, Logic, Wavelab, Soundforge, Premiere en Vegas Video zitten....niet te spreken over 3D rendering suites enzo...... als je dat niet voor mekaar krijgt (en dat is niet onwaarschijnlijk aangezien het voor ontwikkelaars absoluut niet aantrekkelijk is om te ontwikkelen voor een platform zonder gebruikers) dan kun je het echt vergeten....hoe mooi het idee erachter ook is.....

Origineel geplaatst door Blinx
Ik denk wel dat een van de BeOS opvolgers een hele belangrijke rol gaat spelen in de Muziek/midi/audio wereld. BeOS was ook op die weg. BeOS draaide al op verschillen de digitale mixers.

Het grote voordeel van BeOS tegen over Mac of Windows is dat BeOS 100% realtime kan werken. Mac en Windows kunnen dit naar mijn weten niet 100%. Wat voor audio/midi toch wel er goed werkt (minder last van haperingen etc)

vraag jezelf eens af hoeveel last van audio en midi haperingen/timing-issues je tegenwoordig nog hebt met de meer recentere OS'en? ikzelf heb er geen last van, zelfs niet met win98SE, en ik ken ook verder geen mensen die er last van hebben....

De ondersteuning van BeOS qua drivers was al best behoorlijk, maar idd bij
wat meer exotische kaarten (audio/video) ligt het voor een groot deel
aan de fabrikanten. Aan de andere kant Linux is ook van ver gekomen en
nog steeds bezig elke dag meer fans te werven.

Ik denk dat de developpers van Blue Eyes zeker wel goed geleerd hebben van
de fouten die er met BeOs zijn gemaakt en daar geen tweede keer fout in zullen
gaan.

Have faith! I do. :)

Origineel geplaatst door 20hz
De ondersteuning van BeOS qua drivers was al best behoorlijk, maar idd bij
wat meer exotische kaarten (audio/video) ligt het voor een groot deel
aan de fabrikanten. Aan de andere kant Linux is ook van ver gekomen en
nog steeds bezig elke dag meer fans te werven.

Ik denk dat de developpers van Blue Eyes zeker wel goed geleerd hebben van
de fouten die er met BeOs zijn gemaakt en daar geen tweede keer fout in zullen
gaan.

Have faith! I do. :)

hoelang bestaat linux al, en hoeveel mensen ken jij die hun midi/audio recording-sequencing op Linux doen? precies...

Origineel geplaatst door olafmol
ik ben zelf van mening dat ze failliet zijn gegaan door gebrek aan apps......

Het is moeilijk opstarten als er bijna geen driver geladen kan worden, dus is het moeilijk vrotten voor de programmeur.

BeOS is vooral kapot gegaan door de druk die M$ uitoefende op OEM producenten, had nog niets te maken met applicaties die nog ontwikkeld moesten worden of het porteren van bestaande applicaties.

Je zal als ontwikkelaar wel 2 keer nadenken voor je veel tijd gaat stoppen in het ontwikkelen van een applicatie op een OS waar bijna geen werkende apparatuur voor te krijgen is...

hoelang bestaat linux al, en hoeveel mensen ken jij die hun midi/audio recording-sequencing op Linux doen? precies...

Er is een grote groep mensen die Linux gebruikt, maar idd op gebied van Audio
is het nog weinig. Wel begriijpelijk, ze concentreren zich eerst op de groep
waar het meest te halen valt en dat is vooral de gamers, zie de 3d ondersteuning
in Blue Eyes. Daarna zal het voor andere gebruikers ook steeds aantrekkelijker
worden. Het zal absoluut tijd kosten, maar wat ik ken van BeOs is het me dat
meer dan waard. Het is een beest van een OS als het draait.

ik ben zelf van mening dat ze failliet zijn gegaan door gebrek aan apps...... waarom zou ik als gebruiker BeOS kopen? juist, omdat ik software heb die ik alleen maar daarop kan draaien...als dat er niet is is er ook geen enkele reden om BeOS te kopen.....dus als ze nu een 2e keer willen slagen moeten ze in ieder geval zorgen dat er ook onmiddelijk bij de marktintroductie naast support voor alle belangrijke audio en video hardware een aantal alternatieven voor Nuendo, Cubase, Logic, Wavelab, Soundforge, Premiere en Vegas Video zitten....niet te spreken over 3D rendering suites enzo...... als je dat niet voor mekaar krijgt (en dat is niet onwaarschijnlijk aangezien het voor ontwikkelaars absoluut niet aantrekkelijk is om te ontwikkelen voor een platform zonder gebruikers) dan kun je het echt vergeten....hoe mooi het idee erachter ook is.....

yo, pippo, ge moet een open source project nie vergelijken met een commerciƫel product dat al 15 jaar meedraait (wel vol bugs) en heel wat marketing achter zich heeft.
Openbeos of Blue Eyed OS (of linux) zijn initiatieven van mensen met een passie voor programmeren en voor hetgeen ze ontwikkelen. Daar moet je respect voor hebben als iemand al zijn vrije tijd steekt in het perfectioneren van iets dat hij gratis met iedereen deelt! Das pas idealisme!

Het gaat er hem helemaal niet om om BeOS voor 2de keer proberen te laten slagen. Dat is helemaal buiten de kwestie!

Het is een project door BeOS liefhebbers voor BeOS liefhebbers (ook toekomstige). Ik vind dat je zo'n initiatieven nooit mag afbreken. Als het je niet interesseerd hou er je mond dan over en gebruik wat je jezelf goed bij voelt.

In de ideologie van open source : Vind je dat er te weinig apps en drivers zijn, schrijf ze dan zelf of hou je mond!

Origineel geplaatst door 20hz
Er is een grote groep mensen die Linux gebruikt, maar idd op gebied van Audio
is het nog weinig. Wel begriijpelijk, ze concentreren zich eerst op de groep
waar het meest te halen valt en dat is vooral de gamers, zie de 3d ondersteuning
in Blue Eyes. Daarna zal het voor andere gebruikers ook steeds aantrekkelijker
worden. Het zal absoluut tijd kosten, maar wat ik ken van BeOs is het me dat
meer dan waard. Het is een beest van een OS als het draait.

openBeOS is niet speciaal op de gamers gericht. maar meer op leven na de dood voor BeOS. Wat wel opvalt is dat het Midi gedeelte de laatste tijd best snel gaat

BeOS was al heel interessant, maar dit wordt nog interessanter.
Jammer dat er nog niet zoveel op de site staat.

Back