delay

Status
Please reply by conversation.

koediman

--<{(OoO)}>--
ben nog steeds op zoek naar m'n ideale delay.

hoeft zeker niet analoog ofzo te klinken. liever een mooie digitale sound eigenlijk.

het fijnste zou zijn alstie veel knoppen heeft en ook een direkt werkende (dus zonder stiltes te laten vallen) multiplicatieknop. oude SDE-serie van Roland is tof of een Lexicon PCM. Alles wat daar op lijkt wordt in overweging genomen. voornaamste blijft wel dat het dik moet klinken zonder te warm/rond te worden.

Qua nieuwere modellen ben ik wel benieuwd naar een TC Electronic D-two. Een SDE330 heb ik al eens eerder gebruikt en is in principe ook okee mits ik'm voor een zacht prijsje kan overnemen.

owja, check m'n verkoopthread voor eventuele inruilmogelijkheden. oa een fantastische Lexicon Prime-Time delay. Eigenlijk zit die al enorm dicht bij m'n ideaal qua delays maar ik vind'm net iets te analoog klinken. ligt heerlijk in de mix maar ik wil iets dat eruit springt zeg maar.

De D-Two is inderdaad wel een fijne bak met uitgebreide mogelijkheden, die toch prima te bedienen is. Ik heb hem nog niet zo lang (moet hem nog eens in m'n rack schroeven :D) maar kan hem je zeker aanbevelen. Vooral als een puur analoge sound je inderdaad niet zo boeit.

De Echo Park van Line 6 vind ik overigens ook erg fijn, vooral voor de tape delays, maar is voor jou dan misschien minder interessant. Zoek je puur een 19" delay?

line 6 heb ik ooit eens geprobeerd en is niks voor mij. heb ook al een echte tape-echo dus dat geluid zoek ik niet.
bedankt voor de d-two info. denk ook steeds harder dat ik daar wel voor zal gaan, misschien nog een oude monodelay met veel knoppen ernaast. het kan niet op. ;)

Als delay freak heb ik ook een redelijk aantal mono-delays staan, zowel analoog als digitaal. Een tijdje terug heb ik o.a. eentje van Electric Sound gekocht, een merk dat je niet veel op het forum voorbij ziet komen. Ik geloof dat hij 30 euro was of zo, maar hij klinkt echt lekker!

Voor dit soort bedragen kan je nog eens wat uitproberen :)

Ik zeg: Eventide Timefactor.

eventide klinkt geweldig maar ik zie het extra nut van die timefactor niet in boven de eventidebak die ik al heb staan. ik bedoel; die paar funkties die ik extra leuk vind op een dedicated delay zijn juist op dit soort nieuwere bakken niet aanwezig (geen hold/geen multiply) en voor de sound kan ik dus m'n orville gebruiken.

Oh, een Orville... ruilen voor m'n SDE3000? :D

ben nog steeds op zoek naar m'n ideale delay.

hoeft zeker niet analoog ofzo te klinken. liever een mooie digitale sound eigenlijk.

het fijnste zou zijn alstie veel knoppen heeft en ook een direkt werkende (dus zonder stiltes te laten vallen) multiplicatieknop. oude SDE-serie van Roland is tof of een Lexicon PCM. Alles wat daar op lijkt wordt in overweging genomen. voornaamste blijft wel dat het dik moet klinken zonder te warm/rond te worden.

Qua nieuwere modellen ben ik wel benieuwd naar een TC Electronic D-two. Een SDE330 heb ik al eens eerder gebruikt en is in principe ook okee mits ik'm voor een zacht prijsje kan overnemen.

kijk ook ff naar delay,s van symetris heb over de ? 606 ofso veel goeds qa modulatie mogelijkheden enso gelezen ..
:halleluja

Hoi Koediman,

Wat ik eerst van me hart wil:
Ik snap niet dat je de prima time verkoopt :D
I LOVE mine!

Wat is ook niet snap is dat dat ding niet allang verkocht is.
Maar goed...

Nu het nuttige stuk:
Zou een TC Electronic 2290 kunnen zijn wat je zoekt?

ja, heb die 2290 wel overwogen. toch lijktie me niet echt gebruikersvriendelijk (zit er eigenlijk wel een dedicated multiply knop op? dacht't niet) en hij is gewoon erg prijzig.

en sja, die primetime blijft anders gewoon gezellig hier als niemand'm wil hebben. ik begrijp er ook niks van. het ding heerst enorm hard. ik heb echter het idee dat ik'm in mijn setup niet optimaal gebruik. hij is bijvoorbeeld supergeschikt voor gitaren, vocals, synths en ik wil m'n delay vooral op drums horen en dan lekker knallend. dat is niet echt waar de primetime in uitblinkt. die klinkt juist fantastisch IN de mix ipv erbovenop.

Ik heb een SDE2000 te koop. Met x2 knopje
roland_sde2000_main.jpg

line 6 heb ik ooit eens geprobeerd en is niks voor mij. heb ook al een echte tape-echo dus dat geluid zoek ik niet.
bedankt voor de d-two info. denk ook steeds harder dat ik daar wel voor zal gaan, misschien nog een oude monodelay met veel knoppen ernaast. het kan niet op. ;)

je zou t moeten beluisteren ...maar de tc electronix schynt kille presets / en een aantal filtres te gebruiken om t wat wolliger te laten klinken
ook niet de goed koopste blijven nog steeds 250+ eu

persoonlijk ben ik erg tevreden met de digitech quad [4x fx ]
goedkoop genoeg diep nte proggen
deze is ook wel soms kill . ...blikkerig
maar dat neem ik op de koop toe

daarom heb ikde meeste lexies verkocht was niet so ...wollig droog /
mpx10 /200 gehad en de reflex [is weer niet aleen een delay te noemen ]

lastrig uit te leggen delay gevoel
maar ik zou dan gaan voor een bakkie met veel functies
is zoon tc electronics dtwo weldegelijk

kozz heeft wel een aantal bel labs enso egt leuke vintage machientjes
asje 400+ wil betalen ...
:W

D-Two lijkt me vooral leuk wegens de ritmische tap-mogelijkheid. ik hoop dat de sound me meevalt want ik ben idd niet zo'n fan van de TC-sound in het algemeen.
Die dingen van Kozz heb ik ook zien staan. blijft interessant ja. eerst maar eens die D-Two testen.

en bedankt voor het SDE2000 aanbod maar heb dus net een 3000 aangeschaft.

Status
Please reply by conversation.
Back