Ik ben op zoek naar sound cartridges voor de Yamaha dx 7II

Status
Please reply by conversation.
Re: Ik ben op zoek naar sound cartridges voor de Yamaha dx 7II

Origineel geplaatst door remly
Wie kan mij helpen aan sound cartridges voor mijn yahama dx 7II.

wat geef je ervoor?

Rom veronderstel ik?

ik ben eigenlijk op zoek naar de volgende sounds: - calliope (zeer belangrijk)
- een paar mooie a.piano geluiden
- een paar mooie e.piano geluiden
- een paar mooie strings geluiden

het hoeft niet speciaal een rom kaart te zijn als ik deze geluiden maar in de synthesizer kan zetten.

Ik weet dat calliope te vinden was op de oude yamaha dx 7.

Origineel geplaatst door remly

het hoeft niet speciaal een rom kaart te zijn als ik deze geluiden maar in de synthesizer kan zetten.

Ik weet dat calliope te vinden was op de oude yamaha dx 7.

Heb je al (goed) gezocht?
Volgens mij zijn er echt duizenden geluiden/presets voor de DX-en te vinden (in sysex formaat).

Als je zo'n stel presets download krijg je allemaal losse .syx bestanden, als het goed is. Die kun je met een programmaatje als MIDI-OX "overzetten" - als je een midi-interface hebt op je computer, zelfs zo'n geluidskaart-joystickpoort-naar-midi-out-en-in zou dat moeten kunnen, en die zijn spotgoedkoop. MIDI-OX is hier te downloaden: http://www.midiox.com/

(Wat Calliope-sounds trouwens betreft - probeer de demo van FM-7 te downloaden, importeer de "DX7 Factory Presets" - als het goed is zitten daar enkele van de cartridges bij in de soundset, maak het geluid na op je DX7-II, klaar!)

De wat betere FM-geluiden moet je toch echt zelf maken. Ook zijn een hoop van de patches op het net gewoon een klein beetje gewijzigde versies van die er al in zaten, omdat 't zo lastig te programmeren is.

Ik kwam vanmiddag op een site de originele presets van de DX-7 tegen en dan als midi file.
Dat is helemaal makkelijk. Midifile openen in je sequencer en dan (op het goede kanaal) afspelen.

Yamaha DX7 / TX7 / TX802 / TX816 / DX7II / DX7IIFD
DX7.zip 64 Voices aus der "Best DX7 Collection"
DX7ROM.zip DX7 Factory Voices (ROM1A - 4B)

http://www.easysounds.de/free.htm

mensen het is me eindelijk gelukt iedereen hardstikke bedankt.

Weer een vervelende vraag van mij.

Hoe kan ik in plaats van hele banken, apparte sounds die ik zelf selecteer van de pc naar de dx 7 doen???

Ik weet niet of deze draad dan nog thuishoort in Te koop/ruil gevraagd :). Maar een enkele .syx file is eigenlijk in feite een enkele patch, terwijl een midi file eigenlijk een hele buts van die dingen achter elkaar is. Een enkele .syx file zou je dus maar 1 preset moeten overschrijven (en als ik het niet mis heb, diegene die je geselecteerd hebt.

Status
Please reply by conversation.
Back