acces virus ti

rowan2008

Ingeburgerd
ben sinds kort met de acces virus ti aan de slag
maar krijg de viruscontrol niet synchroom met de beat
die ik mijn sequencer heb lopen
kan het zijn dat het een instelling in de virus is
of ligt het aan mijn te trage pc< pentium 4< 2.4 ghz 512 mb\
weet iemand een antwoord?
alvast bedankt

Geef eens wat meer details; welke sequencer gebruik je? Wat hangt er nog meer aan? Hoe heb je de Virus op de computer aangesloten?

512 is wel errug weinig tegenwoordig.

ik gebruik momenteel nog fruityloops
er hangt niks meer aan en heb de virus met de meegeleverde grijze usb kabel
aangesloten.
verder gebruik ik nexus als softplugin

Gebruik je wel een usb2.0 poort met XP servicepack1 of hoger?

De combinatie FL Studio / Virus TI is (als ik de berichtgeving hier mag geloven) niet echt zo geweldig. Kijk anders ook op http://virusti.com/forum/

FYI: ik heb zelf geen TI of FL Studio, maar meer details geven je sneller resultaat, vandaar.

Het maakt niet uit of de poort aan de voor- of onderkant zit, je moet in het boekje van je moederbord kijken of je usb2.0 poorten hebt.

tja de pc is al 7jaar oud
heb geen boekje meer
volgens mijn pc bij hardware gekeken te hebben
is er een 2.0 poort aanwezig

De Virus zelf is USB 1. Het maakt niet uit of je hem op een USB 1 of USB 2 poort aansluit. (Kan ik uit eigen ervaring bevestigen en is ook gewoon te lezen in de info van Access). Er wordt wel aangeraden om XP2 service pack geinstalleerd te hebben en een dedicated USB kaart te gebruiken
Tevens heb ik mijn Virus Ti perfect draaiend gehad op een P4 1500 en draait nu perfect op een P4 2,4, dus het ligt niet aan een te trage PC.

Gebruik je Virus Control wel in combinatie met de USB-outs ? De analog outs zijn niet delay compensated in combinatie met VC, Dus dan klopt het dat je de Virus niet synchroon krijgt met de beat (tenzij je dit met de hand compenseert in je sequencer)

Greetz

kun je me uitleggen wat je bedoeld met usb outs
en mischien hoe ik dat doe
dank je

Je gebruikt Virus Control, dus je hebt je Virus aangesloten via USB.
Ik weet niet of je je Virus Ti ook als geluidskaart gebruikt, maar ik ga ervan uit van niet.

Onder de tap "Common" in Virus control, kan je de outputs kiezen van je Virus. Je kunt kiezen uit de analoge outputs van de Virus (dus gewoon aan de achterkant van het apparaat zelf) of de USB outputs. Het geluid gaat dan via de USB kabel je computer in en komt via je geuidskaart weer naar buiten.
Kijk anders even op het demo filmpje van Access:
http://www.access-music.de/events/2009-01/virus_ti2_0s3videos.html
en pak dan "Video tour of Virus Control 3" Als je op deze manier werkt compenseert de Virus zelf alle vertragingen (delay compensation) zodat alles in de maakt klinkt. Als je de analoge outputs in combinatie met Virus control gebruikt is dit niet het geval. (en kan je dit afhankelijk van de gebruikte sequencer dit zelf met de hand regelen)

Tevens weet ik niet of Fruity Loops wel ondersteund wordt door Access als sequencer in combinatie met Virus Control. Moet wel ergens in de documentatie van Access te vinden zijn. Als dit niet het geval is, kan het zijn dat het gewoon niet (goed) werkt nauurlijk

Succes

Laatst gewijzigd:
Back