[JX-3P] 6e stem heeft problemen na verloop van tijd

bikkel

Everything is on the One
Ik heb gisteren een JX-3P over genomen, voor mijn gevoel deed hij het toen gewoon goed dat half uurtje dat ik hem getest heb. Ik heb hem vandaag een hele tijd aan laten staan en nu is iedere keer stem 6 bij bepaalde patches (bijvoorbeeld Fat Fifth) ineens zachter en/of plopt de VCA bij note on en off.

Nu een paar keer heb ik hem uit gezet, getest, gewacht, en nog eens getest en het euvel treedt pas na een tijdje op. Naar verluidt heeft hij ooit een probleem gehad met de spanningverdeler, de LEDs lijken ook een beetje te flakkeren, zou er misschien iets mee te maken kunnen hebben.

Verder werkt hij op een krakende volume pot perfect, patches blijven in het geheugen etcetera. Heb ik een 106-achtig probleem of valt het misschien mee?....

Flakkerende LEDjes: bandkabel die los zit. Als ik het mij goed herinner bandkabel met nummer 5 of nummer 6 van mainboard naar contactboard. Ik zou eens alle bandkabels even lostrekken en terug goed vaststeken. Mogelijk lost dit al je problemen op.

Kan ook zijn dat de tinverbindingen zijn los zijn geraakt...van dat ding waar je die bandkabelstekker in stopt. Dan is het heel goed kijken en de kabel bij de stekker te wiebelen en dan de tin verbindingen inspecteren.

Nou dat klinkt iig hoopvol, vanavond ga ik het weer eens proberen :okdan:

Bij het lostrekken en weer vastdrukken van de flatcables viel het me op dat er een rare spannning op het mainboard zat, en dat niet alle schroeven helemaal aangedraaid waren. Bleek dat linksonder, precies waar stem 6 zit, het PCB onder het stukje metaal geschoven zat waarmee het keyboard vast zit. Hoe ze het voor elkaar gekregen hebben weet ik niet, maar ik heb hem in ieder geval weer normaal er in gezet.

Misschien dat het nu niet meer terug komt, ik hoorde nu niks, maar ik laat hem even aan staan.

Nog steeds goed.

Hij blijft gewoon de rest van de avond aan staan en als hij het straks nog steeds doet verklaar ik hem voor genezen.

Gezien de voorgeschiedenis lijkt een printbreuk me niet onwaarschijnlijk. Misschien was hij zelfs bewust zo geplooid omdat hij het dan (een tijdje) terug deed. Dus ik zou de print en soldeerverbindingen allemaal heel goed (laten) nakijken op printbreuk.

En de LEDjes?

Nou lekker fucked up dan...heb je het er al met de verkoper over gehad?

ledjes zijn helemaal oke en met bewust heeft het geen moer te maken.
lucas, ik heb je pb gestuurd, bel maarten even en dan komt het goed.
hou me maar op de hoogte

De LEDjes lijken alleen te knipperen als ik 1 inhoud bij het starten, zodat ik kan zien welke stem het niet doet. Met de verkoper heb ik verder prima contact, we kijken wel hoe we het afhandelen. Vanavond bel ik de reparateur die hem waarschijnlijk ook voor het laatst open gehad heeft, eens kijken wat daar uit komt.

Back