Doepfer 5V low cost adapter

ronnyvalder

Ouwe rot
Hallo,weet iemand waar je van deze de manual vindt?????
OK,moeilijk te installeren is het niet,je plugged hem op het busboard,dat is evident,
maar dan?????
is het dat,vanaf de plaats waar je hem inplugt,alle overige pinnen dan 5V leveren i.p.v
12 V ???????
en vermoedelijk betekend die rode streep,dat deze dus onderaan moet bevinden,zoals de
rode streep op de flatcables.
Gewoon wel effe nuttig om er een overzicht op te hebben :-)
Alvast bedankt

en vermoedelijk betekend die rode streep,dat deze dus onderaan moet bevinden,zoals de rode streep op de flatcables.

Doe dat alsjeblieft wel ja. Hij pakt 12V van de 12V rail en daar maakt ie 5V van die tie op de 5V rail zet. Sommige modules maken daar gebruik van.

hey Falafelbiels,thanx,dus als ik het goed begrijp,het busboard heeft dus -12 en +12
en op de 5V pin,staat niets,behalve als je de low-cost adapter op een busboard zet,
dan heeft heel het busboard op alle 5V pins deze spanning.

alle overige pinnen dan 5V leveren i.p.v 12 V ???????

Zoek nog eens goed op de doepfer site, daar staan alle voltages in een tekening.
Wat ik zeker weet is dat +12volt rails en -12volt niet van voltage veranderen.

Dus +5volt komt erbij.
Alle modules los van de voeding halen, +5volt aansluiten,
voeding goed meten en dan weer aansluiten.

dus conclusie : het heeft tenslotte geen belang waar dat je hem plaatst op het bussboard,
alleen moet je uitkijken dat de rode streep naar onder is.
Bedankt :-)

Is waarschijnlijk gewoon een 7805 met een koellichaam

zoiets ja, op zo'n headertje geplakt.
Die 5V komt bij een gewoon doepfer busboard trouwens alleen op de helft van het busboard waar je hem op steekt. Maar volgens mij kun je dat weer met een kabeltje naar de volgende helft linken. meen ik...

Hey Falafelbiels,standaard zit er op ieder busboard een jumper die zowel de gate en de CV
doorverbind van het linker gedeelte van het busboard met het rechtse,de 12V en -12V lopen gewoon door,alsook dacht ik de rail van de 5V.
Je kan inderdaad de CV en Gate met een intern kabeltje doorverbinden ook naar het tweede
busboard in een 6HE rack.

Dus ik denk dat die low-cost adapter 1 heel busboard voorziet van de 5V als je er deze opzet.
Nogmaals bedankt voor al de info over het 5V gebeuren,is me helemaal duidelijk,
toch wel raar dat er geen info over te vinden is op de Doepfer site

het is wel op de doepfersite te vinden hoor.

bij manuals, een van de laatste .pdf,

blader, blader , blader

Back